Stel je persoonlijke vraag #31

Dit mag wel meerkeuze zijn want ik ken er meerdere!

7 likes

Ik ken een alleenstaande moeder van rond de 50, mama van een vriendin van me

Ik snap de vraag niet helemaal? Een alleenstaande ouder maar niet iemand die een kind heeft met een ex, en in de antwoorden heb je het wel over een relatiebreuk en niet over bewust alleenstaande ouders.
Kun je een voorbeeld geven van hoe je het bedoelt?

2 likes

Het gaat volgens mij om mensen die alleen de zorg voor hun kind(eren) dragen, of het overgrote deel daarvan. Dus geen 50/50 co-ouderschap bijvoorbeeld.

Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die een kind heeft gekregen van een scharrel, die wil er niet voor zorgen dus dat deed ze alleen (er is inmiddels een nieuwe partner die wel meezorgt). Ik ken twee mensen waarbij de partner na de relatiebreuk niet of nauwelijks meer voor de kinderen zorgt. Iemand waarvan de partner overleden is. En iemand met een kind uit donorschap.

1 like

1 van de ouders zit in de gevangenis

1 like

Oh ja, nou dan op meerdere opties ja en dan ontbreken er nog een aantal opties :sweat_smile:

1 like

Een aantal in mijn klas, maar daar weet ik de reden en leeftijd niet van :sweat_smile:

Vind ik ook! Heb ze zelf gehad

1 like

Reden: uit elkaar na huiselijk geweld

Ja hier ken ik ook een paar voorbeelden van. In de andere gevallen heeft de relatiebreuk wel geleid tot een vorm van co-ouderschap (zou ook niet weten waarom vreemdgaan daar een belangrijke factor in zou zijn).

Als ik afspreek zeggen we gewoon altijd een tijd dat is toch het makkelijkst haha. Vooral met kinderen maken die twee uurtjes zoveel verschil

Ben jij hoofdzakelijk opgevoed door 2 ouder figuren?

• Ja beide ouders(samen)
  • Ja beide ouders(niet meer samen)
  • Ja twee ouder figuren, maar niet biologisch
  • Nee door hoofdzakelijk vader
  • Nee door hoofdzakelijk moeder
  • Anders

0 stemmers

Mijn moeder en stiefvader. Maar die zijn al samen sinds ik 2 ben dus ik vergeet wel eens dat hij niet ‘echt’ mijn vader is.

1 like

Ik vind het best wel heftig dat onder de mensen waarbij de ouders niet meer samen zijn de vader vaker niet in beeld is dan wel…

Maar niet verrassend toch?

4 likes

Welke avond van het weekend vind jij het fijnst?

• Vrijdagavond
  • Zaterdagavond
  • Zondagavond

0 stemmers

Voor degene die op vrijdagavond hebben gestemd, komt dit doordat je vrij bent op vrijdag?

• Ja
  • Nee
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Welke nieuwe James Bond krijgt de meeste negatieve reacties?

• Iris Elba
  • Gillian Anderson

0 stemmers

Denk je dat de volgende Bond iets anders dan een witte Britse man wordt?

• Jazeker, een van bovenstaande hopelijk
  • Ja maar ik heb liever:
  • Care police ik hou niet van Bond-films
  • Gewoon nee
  • Nee ik denk dat het Tom Hiddleston wordt en gun mij!

0 stemmers

omg i love idris elba maar ik heb een zieke lockdowncrush op tom hiddleston gekregen dus daar zou ik misschien wel het blijste van worden

niet dat ik oooit james bond kijk, maar zou best wel naar de bios sprinten als één van hen het word.

3 likes

Ik heb nog nooit een Bond gezien maar ik zou het wel lame vinden als het een vrouw was, schrijf gewoon een betere iconische rol voor een vrouwelijke spion(?? Is Bond een spion) in plaats van haar een soort vrouwelijke versie van een bekende man te maken.

Met huidskleur, etniciteit of religie boeit dat dan weer niet, blijft dezelfde man dan verder.

17 likes

James bond is gewoon een man, hetzij cis/pan/bi/trans/poc.

Ik heb echt geen zin in een soort She-Hulk scenario.
Sommige dingen werken gewoon niet. She-Hulk werkte niet en “Jane” Bond ook niet.

2 likes