Ik droog eigenlijk nooit mijn gezicht af Mijn gezicht wordt ook niet nat onder de douche dus dat scheelt.
Ja, dat snap ik. Ik zou willen dat ik ook zo in elkaar zat. Maar ik denk dan bv: indirect veeg je op die manier de vloer aan je gezicht af (voeten afgedroogd - - > handdoek op gezicht - - > vloer en dus buitenwereld aan je gezicht)
Nee want je hebt gedoucht?
Voeten afdrogen?
Jij bent zeker ook zo iemand die echt zijn benen en zo wast in de douche?
Dit klinkt heel naar haha âjij bent zeker zo iemandâ maar blijkbaar zijn er mensen die echt allemaal lichaamdelen gaan wassen? Ik sta meestal maar een beetje te staan onder de douche
Ja, maar als je dan daarna de douche uitstapt op de badmat, of de vloer of wat dan ook. In elk geval buiten de douche. Je afdroogt, en later nog eens aan diezelfde handdoek je gezicht af te drogen (bv na het tandenpoetsen).
Ik zie ook wel als ik dit zo typ dat het vrij extreem is hoe ik denk.
Ja hoor, ben niet vies van mezelf.
Ja wel een beetje extreem denk ik. Maar als je het fijn vindt doe je toch een apart gezichtshanddoekje?
Ik droog sowieso eerst mn gezicht af en dan pas de rest, lijkt me het meest logisch?
Maar ik gebruik mn handdoek wel vaker dan 1x dus mn handdoek raakt vast wel eens eerst mn voeten aan en daarna mn gezicht
Haha ik wilde net precies dit posten
ik droog sws eerst mn gezicht af en dan pas de rest
Haha dacht nu gaan er geslachtsdelen komen, maar voeten had ik nooit bij nagedacht
Ik heb een aparte zachtere handdoek voor mn gezicht.
Haha ja ik ben wel " zoân " iemand. Ik wil wel mn hele lichaam met zeep ingesopt. Maar ik hoor ook vaak dat ik geen lang lichaam heb en dus dat dat heel makkelijk is. Zoals je lichaam met zeep insmeren overal is toch zo gedaan? Echt een halve minuut.
Ik heb ook een apart handdoekje voor mijn gezicht inderdaad. De vraag was dan ook niet gesteld voor advies, maar meer voor âwat vinden jullie?â, juist omdat ik weet dat ik vaak ver kan gaan in wat ik schoon vind en wat niet. In dit geval ging het om iemand anders die eerder op de dag gedoucht had, en 's avonds na het tandenpoetsen diezelfde handdoek gebruikte. Ik had daar een sterke reactie op en mijn âsmetvreesâ kan die reactie volledig verantwoorden, daarom was ik gewoon even benieuwd naar de mening van anderen.
nee, intieme zones vind ik inderdaad minder lastig omdat je inderdaad al schoon bent na het douchen. Het ging mij echt alleen om die voeten, omdat je dus als je buiten de douche stapt en daarna je voeten nog droogt, je voor mijn gevoel de buitenwereld toch en beetje aan je handdoek hebt zitten.
En nogmaals, ik snap dat dit voor een ander echt als heel raar overkomt.
Nou als ik mijn hele lichaam insmeer met zeep heeft dat niet zoân goede resultaten want ik kan er niet tegen haha, dan zit ik heel snel onder de uitslag.
Ik heb ook nog nooit gedacht âoh wat heb ik ineens een vies onderbeen, dat moet ik eens wassenâ.
Ik was wel mijn gezicht en oksels met een parfumvrije gezichtsreiniger maar verder niet. Ik vind het ook wel prima zo, ik vind het heerlijk om gewoon te staan onder het warme water.
Ik denk eigenlijk dat die ene tel op de badmat (als die een beetje schoon is en je er alleen op staat met schone voeten) die daarna je gezicht raakt minder vies is dan alle andere dingen die in het dagelijks leven aan je gezicht komen: fijnstof, uitlaatgassen, regen, zoenen, zweet, je eigen vingers die weer de hele dag aan je telefoon en toetsenbord zitten vol bacteriĂ«n. Dat vind ik eigenlijk âsmerigerâ dan mijn eigen net gewassen voeten.
Ik heb al een aantal antwoorden geprobeerd te typen maar iedere keer delete ik alles omdat ik zelf ook wel zie dat ieder antwoord dat ik typ ontzettend vergezocht is voor iemand die er anders tegenaan kijkt. Ik weet dat ik veel issues heb met wat ik schoon vind of niet, en ik weet ook waar dat vandaan komt.
Omdat ik weet dat ik soms erg lastig ben hierdoor, vond ik het fijn om hier even een poll te plaatsen, vooral om te zien of ik ook in dit specifieke geval inderdaad te ver ga.
Maar je badmat of badkamervloer is toch ook niet echt vies⊠dat is voor mij niet hetzelfde als âbuitenâ.
Btw ik droog mân voeten niet af, stamp een beetje op de badmat en dan is het wel goed. Dat kun je ook nog overwegen dan kun je lekker lang met je handdoek doen
Ik zou ook niet tussen mijn tenen gaan raggen en dan daarna met die handdoek hard in mijn gezicht gaan wrijven hoor.
Maar mijn punt was: ik droog mijn voeten sowieso niet zo af? De bovenkant misschien een klein beetje (weet ik niet eens), maar de rest droogt vanzelf? Ik loop ook altijd nog even in mijn badjas voordat ik me aankleed dus misschien heeft het daarmee te maken.
edit: wat @Yzile zegt inderdaad
oh je hoeft jezelf echt niet te verantwoorden he! kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even makkelijk is om daar zo makkelijk over te denken
en ook aan de resultaten te zien, ben je niet de enige toch die een apart handdoekje gebruikt
of het te ver gaat moet je je zelf afvragen. ik denk dat dat moeilijk te zeggen is voor een ander. op het moment dat jij dat zelf lastig begint te vinden, kun je daar misschien wel vanuit gaan
maar als het prima is zoâŠ