Stel je persoonlijke vraag #26

Zou jij je eicellen doneren?

• Ja, aan een bekende (familie, vrienden etc.)
  • Ja, aan iemand die ik niet ken
  • Nee
  • Ik twijfel

0 stemmers

Zou jij betaald willen krijgen voor het doneren van je eicellen?

• Ik wil doneren maar niet betaald krijgen
  • Ik wil doneren en betaald krijgen
  • Ik wil Ć¼berhaupt niet doneren

0 stemmers

Ja omdat ik altijd moest aanhoren dat ik niet op mn vader lijk. Pff, alsof je dat aan het uiterlijk moet kunnen zien.

Heel random, maar stel er komt iemand langs en die wil wat fris drinken. In wat voor glas doe je dat dan? Ik kreeg vandaag te horen dat ik altijd gigantische glazen geef hahaha, en ja er blijkt 600 ml in te kunnen. Oops. Maar ik drink zelf thuis altijd uit zoā€™n drinkfles.

• Ik geef drinken in een klein glaasje 200 ml?
  • Iets ertussenin, 350 ml?
  • Nee ik geef gewoon direct een enorme vaas aan drinken +500ml

0 stemmers

1 like

Wij hebben ook redelijk grote glazen hier thuis, en als ik dan mā€™n man vraag water te pakken doet ie er altijd zoā€™n laf beetje in. Geef me gewoon een vol glas! :rage: Nog erger als ie het met wijn doet.

7 likes

Haha ja, zelfde met thee, ik hoef echt niet zoā€™n klein kopje thee hoor. Ik heb ook wel gewone middelmatige glazen, misschien moet ik daar maar naar over schakelen. :sweat_smile:

Dit was wel in BelgiĆ« maar inderdaad, het was heel raar. Met zoā€™n therapeut die dan heel aardig en geĆÆnteresseerd vraagt over hoe je elkaar kent maar je voelt echt alsof je overhoord wordt? Ik weet nog dat mijn vriend moest zeggen wat voor werk hij deed (horeca) en zij zei ā€˜oh dan werk je zeker onregelmatige tijden?ā€™ en ik schreeuwde zowat erdoorheen HIJ WERKT ALLEEN OVERDAG echt damn ik zag die zwangerschap al door mijn neus geboord worden. Was bang dat we het verkeerde antwoord gaven ofzo. En toen aan het einde van het gesprek dacht ik nja dit is wel goed gegaan volgens mij, en toen zei ze ā€˜ik geloof jullie maar ik moet jullie geval (geval!!!) eerst nog met de hele groep besprekenā€™. Echt hou op hoor. Het voelde zo kut allemaal.

9 likes

Wat bedoel je met een ipadkind? Gewoon een kind van nu dat op een ipad zit? Of heb ik een nieuwe lichting kinderen gemist

3 likes

Schaamde me vooral een beetje als ik die muziek luisterde en een oppaskind zat erbij :laughing: Dan was ik me wel heel bewust van de nasty vrouwonvriendelijke taal. (Kinderen konden geen Engels).
Als ik erover nadenk vind ik het ook wel bizar soms wat ze zingen, niet alleen de misogynie, maarja toen blijven luisteren.

1 like

Mijn kind is een ipadkind :joy:

3 likes

Wat een verschrikking zeg. Ik vraag me echt af in wat voor gevallen het verzoek wordt afgewezen?

Naar aanleiding van alle commotie over de kerk.

Hoort geloof thuis in de politiek?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoort geloof thuis in de grondwet?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoort geloof thuis in het onderwijs?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Gelovige mensen maken nou eenmaal een groot deel uit van de bevolking. Waarom zou je dat negeren? Je wil in de politiek toch ook de belangen behartigen van de gelovigen in NL?
Onderwijs, tsja, zolang het verder van goede kwaliteit is maakt het mij echt niet uit of ze de bijbel, de koran of een boek van Roald Dahl ofzo lezen tijdens de ochtendkring.

2 likes

Voor wat betreft onderwijs vind ik niet dat het moet, maar wel moet kunnen zodat er keuze is.
En in de zin dat je wat meekrijgt over verschillende geloven.
Maar niet dat elke school de zoutkorrel 's ochtends moet voorlezen.

19 likes

jawel maar het zou geen invloed mogen hebben op niet-gelovigen vind ik
dus prima dat jij geen vrouwen in je partij wil (100000% niet prima maar oke daar doe je niks aan) maar ga geen anti abortuswet erdoor duwen aub

20 likes

Als de enige partij die dat wil de sgp ofzo is en verder geen partijen het daar mee eens zijn, ja het is een kut standpunt maar als niemand daarmee akkoord gaat is dat verder geen probleem toch?

En welke partij heeft geen vrouwen als lid? Ik dacht nu allemaal wel?

Ik vind wel dat geloof in de grondwet thuishoort om religievrijheid te beschermen, maar ik vind ook dat er grenzen aan mogen zitten als dat nodig is. Dus misschien artikel 6 aanpassen naar ā€œiedereen mag altijd zijn geloof beoefenen zoals je dat wil, behalve als het de volksgezondheid in gevaar brengt dan doe je het maar online net als de rest van ons heidenenā€ (maar dan in juridische taal).

56 likes

oh geen idee, het was meer een voorbeeld
dus je mag je geloof in de politiek/binnen je partij beleiden vind ik maar het zou geen invloed mogen hebben op de status van het land

SGP heeft nu inderdaad wel 1 vrouwelijke wethouder :slight_smile:

2 likes

Omdat ze eens zijn teruggefloten door de wet, anders zouden ze het nog steeds niet doen denk ik.
Net als hun standpunt van nog niet eens zo lang geleden dat ze nog steeds vonden dat vrouwen niet het recht hebben om te stemmen.

10 likes

Om van het gezeik af te zijn waarschijnlijk hm? :joy:
Ik zou nooit op SGP stemmen, maar zolang PVV en FVD en even VVD in de 2e kamer zitten vind ik dat SGP ook al het recht heeft om daar te zijn.

1 like

Maar je hoeft niet de ene partij okƩ te vinden alleen omdat een ander shitpartij er ook is. Je mag ook gewoon zeggen dat al die partijen trash zijn en niet in de kamer thuishoren. :partying_face:

16 likes