Stel je persoonlijke vraag #19

Ik ben ook echt mega verbaasd over de pol van het fruit??!?! Echt overal wordt aangeraden om 2 stuks fruit per dag te eten, dus het leek me dat iedereen dat ook wel probeerde te halen :woman_shrugging:

En er is zijn zoveel soorten fruit, hoe kan je nou alles vies vinden? :stuck_out_tongue:

8 likes

Gaat net als bij mij zoals velen hier juist om dat het “veel gedoe” (= lui) kan zijn met klaarmaken, vieze handen of dat ik het vergeet (als het niet in het zicht ligt). Fruit was ook heel gauw niet goed meer in het appartement (warm), hopen dat het straks in andere woning langer kan blijven liggen. :upside_down_face:

2 likes

Huh ben je serieus verbaasd? Er wordt wel meer aangeraden. En daarbij, genoeg mensen roken, drinken alcohol, koken uit pakjes en eten vet voedsel, ook al wordt dat niet aangeraden en is dat ongezond. Tja :woman_shrugging:

48 likes

Ik bewaar eigenlijk alles in de koelkast, behalve mandarijnen. Is dat geen oplossing?

Ik snap dat je dat zo ziet, maar veel gedoe is ook maar iets relatiefs? Echt niet al het fruit is veel gedoe en als ik bijvoorbeeld een meloen koop dan weet ik dan bereid ik me voor op wat meer gedoe. (Die kan je trouwens door middel sneiden en uitlepelen, voor de luie mensen)

En zelf bewaar ik veel fruit nu in de koelkast vanwege de warmte!

Ik denk dat het echt al wel een jaar geleden is dat ik fruit op heb. Het enige fruit wat ik lekker vind, ben ik allergisch voor.

1 like

ja maar we zitten hier wel in de forum bubbel :woman_shrugging: wij representeren toch al niet de gehele samenleving.

1 like

Ik vind een kiwi, banaan, mandarijn of een appel in 4 stukken snijden inderdaad zo gedaan. Het is ook wel even een bewust eetmomentje omdat je tussendoor niet veel anders kan doen. Anders dan een tussendoorkoekje dat ik zo wegstouw.
En ik eet zelf juist op die koekjesmomenten (10u of 15/16u) fruit ipv een koekje (of ernaast als ik erge honger heb). Voor mij werkt fruit inplannen als tussendoortje ook om gezonder te eten. Ben benieuwd hoe iedereen er dan aan toe is die nooit fruit eet. En of er dan wel veel groenten wordt gegeten.

1 like

Ik heb echt zin in fruit nu

1 like

Maar ik denk niet perse dat hier extreem veel ‘gezonde eters’ zitten ten opzichte van de rest van de bevolking.

-Even los van of je wel of niet gezond leeft als je wel of geen fruit eet want het gaat wel om wat meer dan alleen fruit haha.

Lepel je een meloen uit? Ik hak er gewoon een stuk uit en eet het van de schil, voor de nog luiere mensen haha.

1 like

Ik heb er juist steeds minder zin in. Word een beetje recalcitrant van al deze berichten over het eten van fruit.

20 likes

Ik laat mijn vriend die krengen altijd ontleden en in stukjes snijden :grimacing: en dan eet ik ‘t als een klein kindje met een vorkje. Besef me dat ik nog een grote bak in de koelkast heb staan maar ben pas vannacht thuis :frowning:

1 like

Ja ik eet s middags dan liever paprika of wortels dan een appel ofzo.

1 like

Maar wel bewustere eters! Kijk alleen maar naar het gehalte wat op het forum geen vlees eet. Dat is veel hoger dan in de rest van de samenleving!
@ellegirltalk ja ik eet ook als tussendoortje fruit! Naar werk neem ik altijd lunch mee + 2 stukje fruit als tussendoortje! Ik eet zelf vegan, dus zou ook echt niet weten welke andere tussendoortjes ik dan zou moeten meenemen

2 likes

Dacht je aan zoiets?

:joy:

Bij mij gaat het echt met periodes, soms eet ik heel veel en dan weer tijden bijna niet.
Ik vind eigenlijk vooral tropisch fruit echt lekker maar dan voel ik me ook steeds schuldig over de ecologische voetafdruk (transport, telen in kassen etc).

16 likes

Ik eet sinds ik vegan eet ook echt 3 of 4 stuks fruit per dag ofzo.
1 banaan en een handje bevroren aardbeien of mango in een smoothie als ontbijt, dan nog op m’n werk als tussendoortjes druiven, een kiwi, cherrytomaatjes en een handje snackworteltjes met hummus.
Denk wel eens dat ik teveel fruit eet, maar ik krijg er echt cravings naar als ik het niet eet.

Overigens eet ik óók chips en koekjes en burgers.

3 likes

Appels kunnen echt niet meer :no_good_woman:

2 likes

Biecht: ik koop nu soms van die hele overpriced voorgesneden appelpartjes van de AH in de hoop dat ik het dan wel eet. Schaam me ook altijd een beetje als ik die in m’n mandje doe :sweat_smile:

3 likes

Maar die zijn ook veel lekkerder

1 like