Heb je daar heel toevallig een voorbeeld van (dan kan ik lachen). Ik zie juist alleen vloeiende voorbijkomen. (Ook bevestigd door mensen die de talen spreken die ik niet spreek)
Mân moeder spreekt Engels, Nederlands, Spaans, Frans en Duits vloeiend en Zweeds en Italiaans redelijk goed.
Mân beste vriendin spreekt Portugees, Spaans, Italiaans, Engels, Nederlands allemaal perfect vloeiend en speekt ook redelijk Frans, Duits en Servisch.
Ik daarentegen kan amper spellen in mân moedertaal en klink als Louis van Gaal in het Engels.
ik raad je aan om op reddit naar berichten over polyglots te zoeken haha
never forget dat een portugese vriendin van me die ook redelijk vloeiend spaans kon de universiteit heeft geprankt door beginner spaans als vak te kiezen om zo ez 10 ECTS te halen
Gewoon vier keer per dag met hond, dus niet ook nog uit mezelf
Roekoe-roekoe
Nu heb ik echt zin om mân Spaans weer op te pakken
Zo jammer dat ik na mân opleiding daar echt niks meer mee heb gedaan (hoogstens wat gebazel op vakantie).
ken (of benâŚ) jij de volgende architecten? (kennen = minstens ĂŠĂŠn gebouw zo kunnen visualiseren/opnoemen/gewoon weten wie ze zijn, idk)
-
- Frank Lloyd Wright
-
- Zaha Hadid
-
- Rem Koolhaas
-
- Santiago Calatrava
-
- Dorte Mandrup
-
- Oscar Niemeyer
-
- Bjarke Ingels
-
- Eero Saarinen
-
- Ellen van Loon
0 stemmers
Ik voel me wel opgelucht dat niemand neoclassicisme heeft genoemd. (Niet dat ik het lelijk vind, maar wel een beetje saai. En niet lievelingswaardig.)
Ik heb geen favoriet (snap echt niks van architectuur en vind alles leuk), maar ik geniet wel altijd heel erg van de fantasiemix tussen Libery/Art Nouveau/Gotiek van Coppedè. Wel in kleine dosissen, een hele stad in die stijl lijkt me vreselijk.
Ik kan veel mooi vinden; het verticale met de spitsbogen uit de Gotiek, de symmetrie uit de Renaissance en de overdaad uit de Barok. Het lettertype van de Art Nouveau.
Maar ook dit moderne gebouw in Valencia met gebruik van nieuwe en duurzame materialen kan ik waarderen:
TL;DR haha: per gebouw verschillend en kunnen er voor mij mooie elementen inzitten.
Stel je voor dat alle wolkenkrabbers in NYC er zo uitzagen
Hahaha le syndicat dâinitiative! Hadden we allemaal Grandes Lignes als lesmethode?
Franconville voor Frans
Neue Kontakte voor Duits
Caminos voor Spaans
Ik wel!
En voor Duits een boek waar het vlammetje Flimmchen (??) je sidekick was
Mijn vriend (Brits) vertelde gisteren dat zijn drie exen (ook Brits) allemaal een naam voor zijn lul hadden. Ik dacht eerst dat hij een grap maakte en toen zei hij, what, is that not a thing here? Bij mijn weten niet, maar nu vraag ik me toch af of anderen dat wel doen
Dus je voelt 'm al aankomen: heb je de penis van een partner ooit een naam gegeven?
- Ja
- Nee
- Vraag n.v.t. maar wil graag stemmen
0 stemmers
Hoe vaak bel jij gemiddeld de huisarts? (Alleen voor jezelf en dus niet voor kinderen of een andere hulpbehoevende)
- Een keer per week
- Een keer per maand
- Een keer per 3 maanden
- Eens in het half jaar
- Eens in het jaar
- Minder dan een keer per jaar
0 stemmers
Ik heb de afgelopen periode wat langer lopende dingen gehad waar we bijvoorbeeld steeds iets nieuws probeerden qua medicatie en ik dan moest bellen als het na zoveel dagen nog niet beter ging. Om die reden dus erg vaak gebeld en ook vaak langs geweest. Maar gemiddeld kom ik denk ik voor twee âdingenâ per jaar bij de HA.
Ik weet niet eens wie mijn huisarts is