Stel je persoonlijke vraag #16

Karl ik beloof je dat ik de valste kraai op aarde ben, dus schroom niet.

We hebben je Limburgse zangerige accentje nodig in tijden als deze!!!

1 like

Ahaha dat knorren is zo herkenbaar en zo beschamend :joy:

3 likes

Als je 's nachts in bed ligt en honger hebt, ga je er dan uit om wat te eten?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik heb vooral last mijn darmen en ben erg misselijk. Ik moet normaal niet overgeven gelukkig, maar ben wel kotsmisselijk.

Ik luister meestal terwijl ik iets in het huishouden aan het doen ben, opruimen / afwassen / de was etc. Dan is mijn mentale aandacht wel volledig bij het boek, maar ondertussen ben ik wel fysiek nog iets aan het doen. Ik merk dat ik dan het best kan opgaan in het boek. Ik heb wel eens geprobeerd om gewoon te zitten en te luisteren, maar dan dwalen mijn gedachten de hele tijd af naar andere dingen en kan ik me niet concentreren. Dat werkt best goed om dingen gedaan te krijgen thuis voor mij, soms wil ik verder luister en dan ‘moet’ ik wel kuisen haha!
Ik vind luisteren wel een andere ervaring dan lezen, niet minderwaardig, maar wel anders. Wanneer ik iets lees, neem ik af en toe een korte pauze om iets op me te laten inwerken, of herlees je een mooie zin of paragraaf een paar keer, wat bij luisteren niet zo makkelijk gaat. Moeilijke non-fictie met dense informatie kan ik ook niet goed in me opnemen als het beluister. Maar een roman waardeer ik soms net meer door het te beluisteren, omdat ik makkelijker in het verhaal raak.
Verder vind ik mensen die klagen dat je niet mag zeggen dat je iets gelezen hebt wanneer je het beluisterd hebt echt elitaire klagers. Who cares really

In je huidige of meest recente relatie, hebben jullie elk een vaste kant in bed?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo nee, hoe lang zijn / waren jullie samen? In jaren, naar beneden afronden, dus 3 maanden =0

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

0 stemmers

Zo ja, hoe lang zijn / waren jullie samen?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

0 stemmers

Zo ja, wanneer jullie ergens anders slapen, houden jullie dan dezelfde kant aan zoals thuis?

• Ja, links en rechts blijft hetzelfde
  • Ja, dezelfde kant tov de deur oid
  • Nee

0 stemmers

Wanneer ik zonder partner slaap

• Dan slaap ik op mijn kant
  • Dan slaap ik op de andere kant
  • Dan slaap ik in het midden / diagonaal / gebruik ik het hele bed

0 stemmers

Zo ja, die vaste kant hadden we

• Van bij het begin
  • Na een maand of 3
  • Na een halfjaar
  • Na een jaar
  • Langer dan een jaar
  • Toen we gingen samenwonen
  • Weet ik veel???

0 stemmers

Ik heb nooit echt een voorkeur, maar mijn vriend wel. Terwijl we niet altijd vast aan een kant sliepen. Toen we nog apart woonden sliepen we bij mij thuis anders dan bij hem thuis. Zelfde geldt voor bij onze ouders. Soms heb ik zin om een keer niet aan mijn vaste kant te slapen, haha. Dus dan doe ik dat ook niet, en heeft hij pech.

2 likes

Mijn ex wilde altijd aan de kant van de deur liggen, want dan kon ie me beschermen als er een inbreker was ofzo :thinking:

1 like

Ik ook, als er dan een monster komt wordt mn vriend eerst opgegeten

6 likes

Dit heb ik ook ja, en ik vind het mooi dat jij dit gevoel zo benoemt :joy: mijn vriend z’n bed staat aan Ă©Ă©n kant tegen de muur en ik wil nooit aan die kant slapen want dan lig ik opgesloten tussen hem en de muur, maar hij ziet het probleem niet :sweat_smile:

1 like

Oh dit zou ik serieus ook doen in dat geval ja :joy:

Haha #ClaustrofobieGang! (Of niet?)

Oooh ik slaap het liefst in een bed wat tegen de muur staat en dan ook nog aan de muur kant met mijn vriend aan de andere kant. Lekker geborgen :sweat_smile:

image

2 likes

Ik ook maar het is vooral pragmatisch omdat ik ‘s nachts vaker moet plassen en mijn ex nooit. En ik word een beetje claustrofobisch als ik aan een muurkant zou liggen.

2 likes

Ii heb in mijn eigen bed gewoon een vaste kant waar ik altijd slaap, de kant van de muur. Daar blijf ik dus ook als er iemand anders komt slapen. Al is dat wel vet onpraktisch want ik moet dan over hem heen klimmen als ik naar de wc moet, en ik moet nogal vaak.
Bij een ander thuis vraag ik gewoon “aan welke kant moet ik” en dan hebben zij meestal ook wel een idee.
Op vakanties afhankelijk van muur/deuren/etc.
Ben onbewust wel van de feng shui, wil vaak overzicht hebben op de deur.

2 likes

Van mijn ex moest ik in m’n eigen bed altijd aan de kant vd muur slapen (mijn bed staat met 1 kant tegen de muur) want een man moest dan bij de deuropening slapen. Om te beschermen ofzo?! Wat een onzin :joy:. En dit was ook irritant want ik ga er veel vaker uit en ik heb toen zovaak over hem heen gelopen. Ik slaap veel liever aan de kant bij de deuropening, of het nou in een hotel is of bij iemand thuis. En als de deuropening tegenover het bed zit dan maakt het me niet uit. Met lopen bijv. wil ik altijd links van m’n vriend lopen. Rechts voelt heel raar :’)

De eerste kater moet nog komen ik doe alleen aan de #adoptdontshop-variant :stuck_out_tongue:

Voor als je in loondienst werkt: ben jij iemand die door de corona crisis z’n (bij)baan verloren is? Door ontslag of geen verlenging van het contract (anoniem).

• Ja, mijn contract is/wordt zeker weten niet verlengd of mijn (bij)baanvalt weg door ontslagen binnen het bedrijf waar ik werk
  • Ik weet het nog niet zeker, maar ik acht de kans eerder klein dan groot dat ik mijn baan verlies als de crisis voortduurt
  • Ik weet het nog niet zeker, maar ik acht de kans eerder groot dan klein dat ik mijn baan verlies als de crisis voortduurt
  • Nee, ik ben zo goed als zeker van mijn baan
  • Ik werk niet maar ik wil wel stemmen
  • Ik werk als zelfstandige en ga nu de volgende poll invullen

0 stemmers

Als je zelfstandige bent: zijn je inkomsten veranderd? (even los van eventuele uitkering etc, puur qua omzet)

• Nee, zo goed als gelijk en ik maak me geen zorgen over de toekomst
  • Nee, zo goed als gelijk maar ik maak me een beetje zorgen over de toekomst
  • Nee, zo goed als gelijk maar ik maak me heel erg zorgen over de toekomst
  • Ja, omzet is toegenomen
  • Ja, omzet is tot 20% afgenomen
  • Ja, omzet is 20-50% afgenomen
  • Ja, omzet is 50-75% afgenomen
  • Ja, omzet is meer dan 75% afgenomen
  • Ja, omzet is volledig weggevallen
  • Ja, omzet is afgenomen maar ik heb geen idee hoeveel % precies

0 stemmers

Heb jij sinds de coronacrisis een wielrenner meegemaakt die netjes met 1,5 meter om je heen ging?

• Nee, geen een
  • Ja, een paar
  • Ja, de meeste
  • Ja, allemaal

0 stemmers

Kan jij lang stilstaan als een wassenbeeld?

• Ja
  • Nee
  • Ik denk het niet.

0 stemmers

Als jij naast de koning zou moeten staan terwijl hij een toespraak geeft, wie ben jij dan?
Ik ben echt een ramp in stilstaan.

• De goed glimlachse Maxima
  • Beroepsprofessional Amalia
  • Instagram Queen Alexia
  • ‘Ik heb het geprobeerd’ Ariane
  • Ik zou niet eens een minuut langer dezelfde houding kunnen aannemen.

0 stemmers

2 likes