Ja ik snap wat je bedoelt, het komt dan toch voort uit dat niet-fysiek niet genoeg is ofzo? Maar ik heb geen kinderen, dus geen idee hoe het is als ze voor de twintigste keer iets doen wat niet mag. Wat ik helaas om me heen zie is dat ouders het maar laten. Dat vind ik nog veel kwalijker eigenlijk.
En een klein kind wegduwen/meetrekken in verband met gevaar / om vervelend gedrag te stoppen. Niet ieder kind luistert meteen soms moet je ze fysiek uit de situatie halen.
Haha hoezo? @Monstertruck
Ja dat moet je natuurlijk wel doen als ouder maar dat is iets anders dan een tik uitdelen. Natuurlijk zou ik mijn kind niet rustig op een hete oven af laten lopen.
Kindermishandeling vind ik wel wat sterk gesteld, maar ik ben er wel op tegen als vorm van straf of afschrikken ja. Maar goed, dit is licht ontvlambare materie natuurlijk.
Edit: volgens mij heeft mijn moeder wel mijn broertje een keer (zachtjes) teruggebeten toen hij keihard zijn doorkomende tandjes in haar hand zette tot het bloedde
Dat is zeker zo, maar er zijn natuurlijk ook ouders die het helemaal niet doen, dus het argument âje weet het niet tot je zelf gefrustreerd met brutale kinderen zitâ gaat niet per se op. Het is denk ik wel net Ă©Ă©n van die dingen waar mensen vrij principieel over kunnen zijn (en niet een gevalletje van âik zou mijn kind nooooooit voor de tv zetten omdat ik ff rust wilâ haha). Maar goed, ik ken ook niemand die getraumatiseerd is door een tik op de vingers ofzo.
Het is superlastig om te zeggen waar mensen door getraumatiseerd raken, als mensen al weten dat ze getraumatiseerd zijn.
Het lijkt me ook een heeeeeele lastige om met je partner over van mening te verschillen trouwens! Vraag me af hoe mensen dan tot een goed compromis komen, want het lijkt me heftig om de tegen-ouder te zijn en je partner het te zien doen, en andersom zal het ook frustrerend zijn om de pro-ouder te zijn die vindt dat er niet genoeg discipline gehandhaafd wordt.
Ik kreeg vroeger als ik me misdroeg wel eens een pak op mijn broek. Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik dat niet doen. Heb er overigens nooit last van gehad. Maar denk wel dat dat tegenwoordig minder gebeurt dan vroeger.
Mannen, die van Mars komen, zijn groen.
Eens hiermee.
Moet ook bekennen dat ik soms, niet wekelijks hoor een tik kan geven.
Het ergste vind ik, als ik kijk naar kindermishandeling, de verbale mishandeling. Een vriendin heeft gewoon zelfmoord gepleegd, omdat zij als kind nooit te horen kreeg dat ze het goed deed. Altijd was er wel een âwat is er mis met je? Kan je nooit eens een keer normaal doen? Jeetje ben jij echt zo dom en stom? De domste van de klas zeker?â die ouders waren echt destructief tegenover haar. In de pubertijd ging het mis.
Lijkt me echt heel naar als je nooit hoort dat je ouder trots op je is.
Wat kraam je wel eens uit tijdens de seks? (niet anoniem )
- schatje
- baby (+ variaties)
- mister
- tijger
- daddy
- pappi
- de naam van je sekspartner
- iemands anders naam (wie dan?)
- iets anders (schrijf hieronder)
0 stemmers
Dat zeggen mensen wel eens vaker maar ik vind ook niet dat je dat zo beslist over anderen kan zeggen. Het is toch niet dat het je overkomt, je maakt een keuze.
Uiteindelijk heeft iedereen de vrijheid om zelf keuzes te maken. Dus jij als ouders moet inderdaad doen waar jij je zelf goed bij voelt.
Ik ben meer van de lange dirty talk zinnen (niet bij iedereen). Alsin âoh je maakt me zo nat en dat komt door jouâ. Ik ben dit nu verregend aan het typen op mijn bank en moet er nu meer om lachen dan dat ik er opgewonden van raak.
jaa dat doe ik ook wel
of commandoâs geven doe ik ook veel valt me op
Ja dat is ook altijd heel leuk ! Heerlijk dit
Ik zit hier nu cringend na te denken over mijn zinnen die ik zeg
Zou jij een refurbished laptop kopen?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Ik weet niet of het werkt, maar misschien naast boos zeggen dat het niet mag nog aangeven wat ze wel mag doen? Bijv. aaien.
Verder denk ik dat je het prima doet, gewoon consequent blijven daarin en haar terugzetten als ze de deur openmaakt.
Ik weet niet hoe oud ze is en of ze consequenties van haar daden al begrijpt?
Haha, ik verwijs je naar de optie âiemand andersâ naamâ in mijn poll