Maar je bent in bepaalde perioden dus niet energieneutraal (als het bewolkt is, of 's avonds), tenzij je de teruglevering aan het net in de zomermaanden ziet als ‘compensatie’ voor de donkere maanden. Ik zie die teruglevering niet als compensatie, dus dan zou je in wintermaanden alsnog heel zuinig moeten zijn.
Ja same
Zeker eens met wat je zegt, ik hoop binnenkort weer meer energie te hebben om de discussie aan te gaan
Wij gaan een warmtepompdroger aanschaffen, die zijn vrij nieuw en een stuk milieuvriendelijker.
Hoe ga jij naar je werk of school (voor het grootste gedeelte van de route in ieder geval)
- Lopend
- Fiets
- Auto
- Bus
- Trein
- Scooter/brommer
0 stemmers
Tram en metro haha.
Ohja fuck ik wist dat ik iets was vergeten.
Maken jullie gebruik van kookboeken?
- Ja altijd
- Ja als ik een gerecht in mijn hoofd heb en zeker wil weten wat de volgorde is
- Alleen als ik een nieuw recept uitprobeer
- Soms als ik de exacte hoeveelheden niet meer weet
- Ja voor nieuwe inspiratie
- Nee ik ben namelijk een chef en kook nooit via een recept
- Nee ik kook nooit
- Nee want recepten mislukken altijd bij mij
- Nee ik doe gewoon wat en zie het eindresultaat vanzelf wel
0 stemmers
Voor koken gebruik ik het vooral voor beetje inspiratie en ideeën, of als ik even iets radicaal anders wil proberen dan ik normaal kook. Voor bakken ben ik wel best wel een precieze kookboek-volger, ook als ik iets al vaak gedaan heb wel.
Nee, ik gebruik recepten van internet en dus via mijn telefoon of tablet
Ik vind Black Friday debiel en het toonbeeld van onze gestoorde vernietigende consumptiemaatschappij. We hebben al die troep toch helemaal niet nodig denk ik dan?
Wat vind jij erger?
- verkeerd kommagebruik
- Verkeerd spatiegebruik
0 stemmers
- ‘ik vindt’
- ‘me jas’
0 stemmers
- pleonasmes (witte sneeuw)
- overbodig gebruik van Engelse woorden
0 stemmers
Ik vind het zo bijzonder dat zoveel mensen compleet loco worden en massaal allerlei spullen inslaan die ze anders nooit zouden kopen en/of niet nodig hebben. Alleen de nadering van die datum maakt mensen al gek.
Ik vind black friday zelf belachelijk, maar ben wel al een maand 2 grote aankopen aan het uitstellen in de hoop dat het me een paar honderd euro gaat schelen (tv en droger zijn kapot gegaan vorige maand).
Bij MJ en dat soort mensen vind ik het wel makkelijk dat ze dood zijn, dan maakt het toch geen reet meer uit want ze worden er toch niet beter van.
Sowieso zie ik werk los van de artiest, maar bijvoorbeeld R Kelly download ik nu gewoon illegaal, dan krijgt ie er geen geld voor dus Who cares dat ik er dan naar luister.
Dat wilde ik net zeggen. Heb mijn antwoord al 3 keer veranderd omdat ik helemaal in de war ben. Maar de antwoorden zeggen idd allemaal dat je niet gelooft in de scheiding tussen kunstenaar en kunst.
Ik weet ook niet zo goed of ik er nou heel “actief” mee bezig ben, maar ik ga niet naar een Woody Allen film in de bios en ik zet ook geen R. Kelly in m’n Spotify-lijsten. Van echt m’n favoriete artiesten verdiep ik me ook wel redelijk in hun ideeën achter hun kunst/muziek dus dan heb ik vaak wel een idee van de persoon achter de kunst. Maar ja ik zal ongetwijfeld ook een hoop missen en ik ben ook niet zo actief dat ik campagne loop te voeren ofzo
Ik heb wel eens een cd gefrisbeed en doormidden gebroken omdat bandleden bepaalde uitspraken deden die ik te ver vond gaan. En ik luister bepaalde muziek niet omdat mensen zo kinderachtig zijn geweest om kerken in de fik te steken, hoewel enkele liedjes, die ik eenmaal bij iemand had gehoord, best oké waren. (Dit zijn wel genres waar normaliter vaak persoonlijke kijk naar dingen enigszins verweven is met de muziek.)
Mm ja snap ik wel. Maar bedoel niet per se het laatste, ik denk dat als je kijkt naar consumptiegedrag mensen zo makkelijk nieuwe “overbodige” dingen kopen. Bijvoorbeeld nooit dingen (laten) repareren, niet denken in circulaire economie in het algemeen. Tuurlijk hebben we bepaalde dingen nodig, maar het is wel duidelijk dat grootste gedeelte van de bevolking aan brainless consuming doet zonder dat we weten wat nou we werkelijk kopen of het nou echt nodig hebben. Het gaat niet voor niets zo slecht met de wereld en ik denk dat dat een hele grote trigger is, zo’n Black Friday.
Sorry maar, als het gaat om spatie gebruik, of om komma’s, vind ik onnodig gebruikte komma’s, die soms ook gewoon echt voor betekenis verschil zorgen, toch wel echt veel vervelender.