Stel je persoonlijke vraag #12

Ik ben mijn huidige functie bijna ontgroeid denk ik. Kreeg vorige week nog te horen dat ik ‘de meest senior persoon van de afdeling ben’, ik weet veel, ben de enige op de afdeling die echt alle voorkomende werkzaamheden doet. Dusja ik durf wel te zeggen dat ik goed ben in mn werk. Maar dit betekent ook dat ik steeds meer toe ben aan iets anders :relaxed:

1 like

Ik ben goed en weet dit zelf en krijg ik terug als feedback van anderen :stuck_out_tongue:

1 like

Laad jij je telefoon 's nachts op?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ligt je telefoon dan op je bed?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Haal je je telefoon van de lader af als ie op 100% is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik hoor net weer iets op de radio over gevaarlijk, blablabla. Dat is geen nieuws meer natuurlijk. Maar ik ga hem voortaan niet meer 's nachts opladen, jij ook?

• Dat deed ik al
  • Ja, ik ook!
  • Nee, ik blijf hem gewoon 's nachts opladen

0 stemmers

Saaiste polls ever wel dit :stuck_out_tongue:

Ik laad mijn telefoon soms 's nachts op, maar de mijne stopt vanzelf met laden wanneer hij 100% heeft bereikt. Meestal kan ik ongeveer 2 dagen met de batterij doen en laad ik hem 's avonds op als ik nog wakker ben via gewone lader of met quick charge als ik overdag weg moet/kort voordat ik ga slapen en trek hem dan uit als ik echt ga slapen

1 like

Ik denk alleen dat het gevaarlijk kan zijn om ‘s nachts op te laden ivm. Brandgevaar. Maarja, ik heb een goede brandblusser en weet exact waar die staat plus ik laat nooit opladers in het stopcontact zonder dat erin wordt opgeladen. Ik trek serieus bij mensen de oplader uit het contact als ik zie dat het niet wordt gebruikt.

1 like

Stel je neefje van 6 is jarig en die zie je slechts enkele keren per jaar (bijv. tijdens de feestdagen en verjaardagen). Je hebt dus geen innige band met hem. Vind je dan 10 euro een net budget om een cadeau van te kopen? (Bedacht scenario)

• Ik vind 10 euro een prima bedrag.
  • Ik geef liever minder uit. (bijvoorbeeld 5 of 7,50).
  • Ik geef liever een hoger bedrag uit als ik het kan missen.
  • Dat is afhankelijk van de leeftijd. Een klein kind zou ik een cadeautje van 10 euro geven een ouder kind misschien wat meer.
  • Dat is afhankelijk van de leeftijd. Een klein kind zou ik juist een duurder cadeautje geven en een tiener bijvoorbeeld minder.
  • Ik kijk niet zozeer naar de prijs maar of ik het perfecte cadeautje vind of niet. Als het supertof is, ben ik geneigd meer uit te geven dan 10 euro.
  • Ik laat het afhangen van wat andere geven
  • Ik laat het afhangen van de prijs van wat ik van zijn familie heb gehad
  • Ik laat het afhangen van andere factoren (bijv. of je tijdens sinterklaas of wat geeft, een goed rapport etc.)
  • Anders.

0 stemmers

Ik vind 10 euro een prima bedrag, maar als iemand tegen mij zou zeggen zullen we samen een cadeau geven dat 25 euro kost, dan geef ik 12,50. Dus ik laat het wel een beetje van anderen afhangen ook

1 like

Een jas voor erbij in mijn favo blauwtong. Ik twijfel want ik heb veel jassen. Hij is 50 en er past een dikke trui onder.

• Leuke jas voor erbij
  • Nee laat zitten
  • Niet mijn smaak veel plezier ermee.

0 stemmers

Ik weet niet goed wanneer ik het anders moet doen. Als ik ga slapen met 100% is ie 80 als ik wakker word, 50 als ik op kantoor ben en dan moet ik hem eigenlijk weer opladen want ik kan eigenlijk niet weg met een batterij onder de 50%…

Maar dan zou je hem toch sowieso op moeten laden op kantoor? Als ik jouw berekening volg en je zou hem 's nachts opladen, is hij 100 als je wakker wordt en 70 als je op kantoor bent. Dan is hij ook al onder de 80 en zou je niet meer terug kunnen, dus moet je hem daar altijd opladen?

Ohh nee ik bedoelde bij die tweede 50 en geen 80 haha! Ik kan niet weg met een telefoon onder de 50, wel met onder de 80

Ah, ok! Dan snap ik het weer :grin:

Dan kun je toch een powerbank gebruiken? Of op werk opladen?

Ik wil hem niet zo vaak opladen, want de batterij wordt daar alsmaar slechter van en die is al niet meer zo sterk. Als ik hem oplaadt voor het slapen verdwijnt er 20% als ik slaap en dat vind ik zonde.

Ah ja begrijpelijk hoor! ‘T zijn maar ondingen die batterijen in telefoons de laatste jaren… mogen van mij wel weer zo lang meegaan als de Nokia 3310 ofzo :rofl:

1 like

Ik hoorde laatst dat de huidige batterijen gewoon gemaakt zijn op vaak opladen, maar dat het langer dan nodig opladen van je telefoon (dus de hele nacht) nog steeds erg slecht is. Volgens die man kon je beter je telefoon 20x overdag opladen dan de hele nacht. ‘Vroeger’ was vaak opladen wel slecht, maar nu volgens hem niet meer (als je hem maar niet langer dan nodig laat opladen)

2 likes

Die van mij stopt geloof ik met laden op 100% maar dan hou ik wel de stekker erin. Weet niet of het dan nog slecht is?

Geeeeen idee! Ik heb er zelf totaal geen verstand van :sweat_smile: Dit kwam van de techguy op mijn vaders werk

Edit: https://www.coolblue.nl/advies/telefoon-opladen.html

Ik snap veel jassen nooit goed, maar ik heb dan ook maar 1 zomer- en 1 winterjas. Daar geef ik dan wel een rib voor uit, maar ze zijn dan ook perfect en ik doe er ondanks dat ik ze dus elke dag aanheb jaren mee.

2 likes

Heb je die dan in een neutrale kleur? Ik heb namelijk bijvoorbeeld wel eens dat een jas die ik heb totaal niet staat bij een broek die ik heb.