Stel je persoonlijke vraag #12

Neem jij vitamine supplementen? Met de tweede optie bedoel ik dus dat je iets slikt zonder dat je zeker weet of je daar een te kort aan hebt. Met de derde optie bedoel ik of je echt bij de huisarts hebt laten checken of je een tekort hebt. Ben ook wel benieuwd wat.

Zelf neem ik een multi vitamine voor extra weerstand. Niet op advies ofzo

• Nee dit doe ik niet
  • Ja dit doe ik omdat ik denk dat ik het nodig heb
  • Ja dit doe ik omdat ik weet dat ik het nodig heb

0 stemmers

Mijn huisarts heeft het nooit getest, maar adviseerde: probeer eens ijzerpillen, misschien merk je daarna verschil. Zo niet, kom je maar weer terug.

Ik gebruik vitamine B12, dit zit alleen maar in dierlijke producten en die eet ik zeer weinig tot niet.

1 like

Ik slik een multivitamine, in principe naar eigen inzicht maar heb wel een tijdje mijn voeding getrackt om te kijken wat ik binnenkreeg. Ik eet veganistisch zonder supergoed op te letten dat ik alles aanvul (ook weinig vleesvervangers met toegevoegde B12) dus vind dit wel fijn. Heb ook wel gecheckt of ik niet veel te veel van iets binnenkrijg op deze manier

1 like

Oh dat vind ik best wel gek? Zo zonder te testen.

Ik zit er aan te denken om vitamine d te nemen ook omdat ik vorig jaar winter last had van pijnlijke gewrichten en het is heel de zomer weg geweest en nu is het er weer. Ook erg last van bloedend tandvlees terwijl ik heb geen pijn of iets. Alleen aan de ene kant vind ik het toch soort van onverantwoord om zelf iets te gaan slikken zonder het zeker te weten maar aan de andere kant vind ik het ook weer overdreven om naar de huisarts te gaan

Ja dit doe ik maar vooral uit voorzorg.
B12, omega 3 en D. Af en toe een multi vega tablet.
Laatst bloed geprikt en m’n waardes waren zeer goed maar aangezien ik vega(n) eet slik ik wel want ik wil het graag zo houden.

Ja vond dat ook gek hoor. Wil ook weg bij die huisarts maar alle wachtlijsten zijn dicht t/m kerst :expressionless:

Volgens mij kan vitamine d niet zo veel kwaad omdat je er niet snel te veel van kan hebben (zover ik weet), zou het gewoon even proberen en kijken of het helpt!?

Ik zoek het altijd op idd, maar ben over vitamine d niks tegengekomen?
Weet je toevallig ook met welke bloedwaarde je te veel hebt dan?

Wij gingen altijd langs met bonbons of zo en dan kreeg je van elke juf of meester een kaartje met een grappige foto of een sticker of zo. En je mocht een vriendinnetje meenemen tijdens het rondgaan van de klassen

4 likes

Oke mogelijk ben ik het wel tegengekomen maar omdat het zeldzaam is heeft m’n brein waarschijnlijk ervan gemaakt dat het niet voorkomt (“dat overkomt mij niet”). Maar goed om te weten, ik hou het in de gaten dan. M’n huisarts heeft iig gezegd dat m’n waardes allemaal prima waren dus neem aan dat het voor nu wel goed zit. Slik ze sindsdien al minder frequent (paar keer per week ipv elke dag).

1 like

Ben jij meer een prater of een luisteraar?

• Prater
  • Luisteraar
  • Beide
  • Geen idee

0 stemmers

Vind jij water in de avond vlak voor het slapen veel beter smaken dan overdag?

• Ja
  • Nee
  • Nooit op gelet

0 stemmers

Kun jij goed straatnamen onthouden?

• Ja
  • Nee
  • straatnaam? Wat? Heeft een straat een naam?

0 stemmers

Fiets of loop je liever door de regen. Nee je hebt geen paraplu.

• Lopen (rennen)
  • Fietsen

0 stemmers

Maken jullie gebruik van de zelfscan in de supermarkt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

ja dit was echt een soort Expeditie Robinson wie mag er mee naar winnaarseiland tafereel.
allemaal lonken naar de jarige in de hoop dat jij Gekozen werd

21 likes

Bijna niemand haalt in Nederland in de winter genoeg vitamine D uit de zon (en al zeker niet als je een donkere huidskleur hebt).

Hier staat wel dat van je een kwartier tot halfuur buiten zijn genoeg vitamine D aanmaakt, maar ik heb eens in de quest gelezen dat dat alleen in de zomer is omdat de zon dan sterker is bij ons. Bovendien ga ik in het donker naar kantoor en in het donker terug dus ik slik in de winter altijd bij.

4 likes

Via de huisarts een bloedtest gedaan. Nu krijg ik vitamine B12 injecties en vitamine D pilletjes. Eens in de zoveel tijd laat ik me weer testen. Ik neem trouwens vitamine D elke dag en heb vanuit mijn arts nooit wat gehoord? Volgens mij is die dosis ook niet zo hoog dat dat kwaad kan. Heb ooit eenmalig een soort vloeibare capsule gehad in het begin die wel een heel hoge dosis had, maar dat was meer omdat ik een heel lage waarde had. Soort booster of zo.

1 like

Ik slik van jongs af aan vitamine D omdat de huisarts dat aanraadde door m’n huidskleur. Afgelopen jaar deed ik een keer bloedtest en toen bleek dat ik alsnog een flink tekort had. Ik moest toen een maand aan zo’n vitamine D kuur met een hoge dosis.

1 like

Ja volgens mij is de zon in NL maar vijf maanden per jaar sterk genoeg. Dus nu niet.

Ik slik al een tijdje vitamine D bij en heb wel het idee dat het helpt.

1 like

Oeh, wat voor pillen slik je dan precies? En werkt het?

Welke theesmaken lust jij?

• Earl grey
  • Rooibos
  • Verse gember
  • Chai
  • Matcha
  • Vruchtenthee
  • Jasmijn
  • English Breakfast
  • Groene thee
  • Sterrenmunt
  • Verse munt