Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik heb het Zooo druk en moet wat voorbereiden voor morgen. Uurtje eerder vertrokken van t werk en nu al thuis
Mag ik nu een dutje doen met de kans uitgerust wakker te worden
Of niet, omdat er een dikke kans is dat ik er vnv niet goed van kan slapen en er een kans is ik dat er juist helemaal wereldvreemd van wakker word hahah

• Dutje
  • Nee

0 stemmers

Dutje doen en wekker/timer op je telefoon zetten

ah 'k vind het best jammer juist dat een vervelend/ondeugend/moeilijk kind zijn in de klas op de middelbare nog zo positief wordt beoordeeld. ook bijv het verhaal van @Booklover vind ik best naar om te lezen dat je dat nu nog steeds hun eigen schuld vindt (sorry dat ik nu even jou tag, waren meer dingen waarvan ik dacht ‘hm’ hoor). vind ook zeker niet dat je een kind het kan aanrekenen, je zit toch in een andere fase qua ontwikkeling (waar we nu niet meer inzittten) en alles zal ook wel zo z’n redenen hebben, maar andersom zijn die docenten ook maar mensen die misschien inderdaad bijna overspannen zijn of een verkeerde beroepskeuze hebben gemaakt

12 likes

FF’ers die hbo doen/deden. Hoe zagen jullie lessen eruit?

• Precies hetzelfde als op de middelbare school (per vak een docent en in een klas met ongeveer 20 man)
  • Hoorcolleges in een grote collegezaal en werkcolleges in lokalen of grote ruimtes
  • Vergelijkbaar met de middelbare school, maar nu hebben/hadden we ook tijden en ruimtes ingeroosterd dat we voor onszelf kunnen werken
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Heb jij aanwezigheidsplicht?

• Ja
  • Ja, voor sommige lessen wel
  • Nee, bij geeneen vak is het verplicht om aanwezig te zijn

0 stemmers

In hoeveel jaar kan/kon jij je propedeuse halen

• 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar

0 stemmers

Mijn studie voelt echt als de middelbare school nog. Ik heb bij elke les aanwezigheidsplicht, ik moet mijn propedeuse in 1 jaar halen Ă©n ik heb helemaal geen colleges in collegezalen, maar gewoon per vak een docent met een vaste klas.

1 like

Welke studie doe je dan als ik vragen mag? Of zijn alle studies zo op de hoge school waar je op zit?

Niet hetzelfde als op de middelbare en ook niet alleen hoorcolleges. Wij hadden hoorcolleges en werkgroepen. We hadden ook per periode 3 vakken, waarvan 1 alleen theorie, 1 een mix en 1 alleen praktijk (qua toetsing).

Bij mij hoef je je P helemaal niet binnen een aantal jaar te halen, zo raar. Je mag alleen over als je positief bindend studieadvies hebt, maar die P mag je zo lang over doen als je wilt.

Ik heb zowel lessen in een klas van 20 met een leraar als colleges in collegezalen gehad, maar ik vind dat eerste wel echt veel fijner. Meer ruimte voor vragen en voorbeelden.
Verplichte aanwezigheid hebben we alleen bij praktijkvakken gelukkig

Ja bij ons ook! Zodra je 1x een positief studieadvies hebt gehad (volgens mij is dat bij minstens 40 EC in t eerste jaar) dan mogen ze je daarna bij ons geen negatieve meer geven.

Maar het is wel zo dat als je geen P hebt je in je 3e jaar geen stage mag lopen, dus eigenlijk moet je het dan alsnog binnen twee jaar wel halen

Bij ons zelfs dat niet! Maar wij moeten in het eerste jaar wel 60EC’s halen, en hebben tentamens van 12 EC’s. Je mocht voor een positief advies (vanaf 46 studiepunten) dus 1 tentamen niet halen Ă©n je moest een bepaald gesprek/verslag halen om over te mogen. Wel streng dus, maar die P doe je dus eigenlijk niks mee. Best raar want wij lopen heel veel stage! (verloskunde)

Ik doe Communicatie! Niet een heel bijzondere studie dus. Ik denk dat mijn school gewoon de beste wil zijn. Als je altijd aanwezig bent -> mis je minder stof -> p halen moet in jaar 1 > studenten werken harder > meer studenten halen de opleiding > staat hoger aangeschreven. Denk dat het zoiets is

En ik weet trouwens niet of elke studie zo is. Iig wel van de faculteit. Dus Commerciele Economie en HRM heeft dit ook.

Maar als je in het eerste jaar 60 EC moet halen, moet je toch je propedeuse in een jaar halen? Dat Ă­s in principe je propedeuse. Of hebben jullie een heel ander systeem?

4 likes

Ik overweeg Mn neus te doen, dat wil ik al heel lang, maar ik heb er nu geen geld voor. Mn tieten zou ik misschien laten doen als ik het gratis kreeg, maar zou er niet voor betalen.

1 like

Ik heb een super a-symmetrisch gezicht en wil altijd nog aan een arts vragen of daar iets aan te doen valt. Ooit als ik geld heb. En sowieso een neusoperatie maar ik vind het resultaat zelden mooi dus een beetje eng. Je ziet het best goed als een neus niet natuurlijk is, net zoals bij lipfillers; nog nooit mooie gezien. ‘Ja maar bij mij is het echt heel subtiel en natuurlijk hoor’. Nee.

Misschien dat de dag dat ik het geld ervoor heb er wat betere technieken zijn. Of nog beter: dat ik niet zo fucking oppervlakkig meer doe en mezelf gewoon heb geaccepteerd dan.

1 like

Cognitief makkelijker: Hogere onderwijs, HBO (want ik was eigenlijk niet slim genoeg voor VWO, maar wel een perfectionist en iemand die het vertikt toe te geven als iets niet lukt. Dus deze meid bleef op het VWO en ging dat halen ook. Koste wat kost)

Mentaal makkelijker: middelbare school (op HBO speelde er een rotte thuissituatie mee, wasrdoor ik het laatste jaar heel zwaar was)

Heb fillers in traangootje (dus voor mn diepe wallen) en ik ben er zo mega blij mee. Ik zag er altijd super vermoeid uit met flinke schaduwen onder mn ogen. En niemand die meteen ziet wat ik heb laten doen maar ik hoor sinds die fillers wel heel vaak dat ik er goed of uitgerust uit zie.

Verder geen behoefte om andere dingen te laten doen.

11 likes

Ik overweeg iets anders, maar dat is onderyussen algemeen bekend hier :see_no_evil:

3 likes

Dit is de enige ingreep die ik wel zou willen!

1 like

Ah begrijpelijk!

1 like