Spiraaltje

Met een koperspiraal ‘hoor’ je wel elke maand ongesteld te worden. Had je voor de plaatsing van je spiraal wel een normale cyclus met elke maand ongesteld?

Nou kut zooi… Spiraal is was afgestoten en hing dus er half uit, dus hij is er net uit gehaald… Alle pijn en ellende voor niks en nu weer terug naar de pil :sweat:

Ja dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen :disappointed_relieved: dus heb net een morningafter pil ingenomen. Zo kut, ik gebruik al sinds mn 15e anticonceptie en ben er super netjes altijd mee, maar ja je hebt er dus niet altijd invloed op ):

Ik ga nu ook naar de gynaecoloog, wil alsnog graag een spiraal en ik wil ook graag een echo om te kijken wat de oorzaak kan zijn. Dus ik kan me goed voorstellen dat jij ook gaat! Je kan het proberen toch?

1 like

Net mijn eerste spiraal eruit laten halen en de tweede er gelijk ingezet. Had er op gehoopt dat het minder pijn zou doen maar man wat is dat naar :frowning: gelukkig hele lieve verpleegster en arts.

Nu moeilijk veel buikpijn, blij dat ik niks meer hoef rest van de dag

Nohhh wat naar. Van een vriendin hoorde ik dat 't pas na een bevalling iets minder pijnlijk werd bij haar (het plaatsen). Kruik erop en chillen <3

1 like

Thanks! Wordt al minder :slight_smile:

Heb nu een paar maanden het koperspiraaltje en ben er echt zo blij mee!

1e keer laten zetten terwijl ik paracetamol had ingenomen. Dit deed echt onwijs veel pijn en door de erge krampen kwam hij er ook gelijk weer uit.
2e keer een ibuprofen ingenomen en toen heb ik amper wat gevoeld! Wel erge buikkrampen erna gehad, maar kon gewoon de hele avond werken.

Het enige dat ik merk is dat mijn menstruatie heftiger is en meer pijn doet. Dit is wel van te voren al verteld.

Merk ook zoveel verschil dat ik de pil niet meer slik en geen hormonen meer binnen krijg! Ben een veel blijer persoon geworden.

2 likes

Klinkt goed! Heb je meteen spiraaltje genomen nadat je met de pil bent gestopt? Of hoelang zat er tussen?

Ik mag waarschijnlijk volgende week. Eindelijk!

Er zat bij mij iets van 2 maanden tussen. Toen werd ik seksueel actief en wilde ik toch een spiraal als extra bescherming.

Ga je ook een koperspiraaltje nemen?

Ja, koperspiraal inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ben ook wel beetje zenuwachtig voor het plaatsen eigenlijk. Maar komt vast goed!

Mijn vriend kijkt er ook al naar uit, haha.

Vond het verschil tussen paracetamol en ibuprofen echt heel groot! Raad ook aan om gewoon ibuprofen in te nemen.

Mijn vriend is er ook heel blij mee ja hahaha.

1 like

Ik heb een afspraak voor vanmiddag en ik ben fucking zenuwachtig :sob:.

En hoe was het? :slightly_smiling_face: Hopelijk viel het een beetje mee!

In het begin ging het heel goed, ik dacht echt dat het dus wel meeviel. Tot ze vroeg of ik wilde kuchen(?). Toen deed het me ineens zoveel pijn, dat had ik dan weer niet verwacht. Echt geen fijn gevoel, gelukkig had ik een fijne dokter die me fijn geruststelde.
Ook nu nog steeds buikpijn, maar niet zo erg gelukkig. Zo’n ongesteldheidsbuikpijn zeg maar.
Hopelijk gaat het snel over.

2 likes

Wtf? Okee help.
Mijn mirena is er net uit gekomen? Ik heb hem nog maar 2,5 maand. Ik ging plassen en voelde iets raars zitten, dus ik voelen… heb ik dat ding ineens vast.

Terwijl ik 6 weken na de plaatsing nog een echo heb gehad en toen zat alles goed.

Ik heb ook gewoon seks gehad met mn vriend. Ga zo de huisarts bellen maar ik ben nu echt bang dat die spiraal al langer niet goed zat.

Iemand hier ervaring mee?

Oh huh. Dat is raar. Ben benieuwd wat de dokter zegt!

Ben vanochtend geweest en ze zei dat het wel vaker gebeurd, omdat je lichaam die spiraal dan uitstoot :expressionless:. En dat ik gewoon een nieuwe kon laten plaatsen.

Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen want dat kost me weer een klap geld en wie zegt dat het dan niet weer gaat gebeuren…

Lastig dit

Wat zei ze over de mogelijke onbeschermde seks?

Dat die kans klein, maar wel aanwezig was. Ik mocht daar een testje doen maar moest niet plassen. Dus die ga ik voor alle zekerheid zo thuis even doen

Pff vervelend