Spiraaltje

Ik ben zooo aan het twijfelen over m’n spiraaltje :frowning: Heb een Kyleena sinds december vorig jaar. Ik heb alleen nu elke keer pijn bij seks, moet echt voorzichtig doen en met condoom en veel glijmiddel (want wordt uit mezelf niet meer echt nat ofzo?) gaat het dan soms wel. Maar ikb aal er echt zo van, mijn hele libido is gewoon verdwenen hierdoor.
Maar ja ik heb wel iets minder pijnlijke menstruaties naar mijn idee (hoewel wel random pijn aan m’n spiraal soms nog) en dat is me ook wel wat waard… Ik vind het zo’n moeilijke keuze maar ik denk dat ik toch maar m’n spiraal ga laten verwijderen? Ben alleen bang dat ik spijt krijg ofzo maar zou niet zo goed weten waar van?

Wow heftig! Wat had je hiervoor?

Microgynon 30, Microgynon 20 en Nuvaring heb ik gehad

Heb net de mirena laten zetten, vond het best even pijnlijk. Die buikpijn nu is ook niet echt top en moet vanavond 3 uur reizen met de trein…
m’n huisarts zei trouwens dat ie eigenlijk pas betrouwbaar is na de controle, maar 6 weken een condoom vind ik echt zo niet chill :frowning: iemand die hier verstand van heeft?

Ik heb vanmorgen ook een spiraaltje laten plaatsen. Eerlijk gezegd vond ik het behoorlijk pijnlijk, maar ik ging er ook vanuit dat het wel mee zou vallen haha. Nu ook echt last van krampen. Het wordt heel langzaamaan iets minder, maar ben wel blij dat ik geen verplichtingen heb vandaag en lekker kan liggen als ik daar zin in heb.

Nu ben ik heel benieuwd of ik verschil ga merken met voorheen. Ik had de Nuvaring en ik was er qua gebruik heel tevreden over, maar de bijwerkingen werden elke maand erger (vooral qua humeur was het echt verschrikkelijk).

Ehm, ik heb er geen verstand van, maar mijn huisarts zei dat ie meteen werkte en heb ook binnen 24 uur seks zonder condoom gehad en ben niet zwanger geworden. :stuck_out_tongue: Maar ik ben geen arts.

1 like

Mijn huid bleef hetzelfde. Andere twee had ik geen last van met de pil en nu ook niet met spiraal.

1 like

Toen ik van pil naar spiraal (Myrena) overstapte werd ik een heel ander mens (positief) :biggrin: Maar ik denk dat het per persoon kan verschillen. Een vriendin van mij merkte weer weinig verschil bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb sinds februari een spiraaltje en daarvoor de pil jaren gehad. Qua huid merk ik geen verschillen. Mijn emoties zijn wel wat stabieler en libido merk ik niet echt verschil helaas. Van dat laatste hoopte ik wel verandering te merken

1 like

Mijn humeur en libido zijn echt flink gestegen, maar aantal pukkels ook helaas…

1 like

ik had na een halfjaar na het plaatsen van het spiraaltje wel ineens een slechtere huid maar dat was ook maar tijdelijk (enkele maanden geloof ik), heb m nu 2,5 jaar en nergens meer last van! Mijn humeur en libido zijn ook verbeterd tov toen ik aan de pil zat

1 like

Oh, daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Iew, daar had ik dan nog niet over nagedacht, Hehe.

Volgende x dat ik ongesteld ben ga ik ook koperspiraal laten plaatsen.

Ik haat m’n spiraal. Gewoon het idee dat ie daar zit. Wil zo graag ongesteld worden maar al 1,5 jaar niet meer. Voel me totaaaaal niet in touch met m’n lichaam

Ik moest het van mijn huisarts op de laatste dag van m’n menstruatie laten plaatsen (anders voor niemand leuk zei ze haha).

Dus hoefde alleen inlegkruisje te gebruiken.

Ah dan wordt het inderdaad lastig! Niets aan te doen dan, dan zou ik gewoon een tampon gebruiken en kort voor de afspraak verwisselen.

Succes, hoop dat het je net zo meevalt als dat ik vond! :slight_smile:

1 like

Mijn huisarts raadde af om op de dag van het plaatsen een tampon te gebruiken. Geen idee of dat het gebruikelijke advies is trouwens, maar ik vond het zelf op dat moment sowieso al fijner om een inlegkruisje te gebruiken.

Ik moet zeggen dat het bloedverlies me echt tegenvalt… Ben nu al 3.5 week bloed aan het verliezen, soms paar dagen bijna niks en nu opeens weer écht veel. Ik kleede me uit om te gaan douchen en er liepen gewoon druppels bloed langs mn benen… Heb ook echt lang last van buikpijn.
Zo balen, juist door die heftige buikpijn klachten van mn menstruatie ben ik overgestapt naar spiraal. En ik spreek morgen af met mn date boehoe ):

Ik heb 4 maanden geleden een koperspiraal laten zetten en in het begin best wel wat gebloed, maar daarna helemaal niet meer ongesteld geworden :woman_shrugging:
Ik bedoel, je hoort mij niet klagen, maar heeft iemand daar ervaring mee?

Oke help!! Ik heb echt stress om mn spiraal, heb t ook al in het medische vragen topic gesteld maar ik ben er echt naar van, hopelijk kan iemand helpen:
Ik ging net met mn vingers voelen of ik die touwtjes nog kon voelen. Nu voel ik de touwtjes, maar ook een 'hard puntje; ofzo? En nu ben ik echt bang dat ie dr een beetje uit is gekomen ofzo :flushed: Had de afgelopen week ook echt veel meer bloedverlies en nu nog steeds een beetje, maar heb ook telkens echt buikpijn. Maar ik heb vrijdagavond en zaterdagochtend wel onbeschermde seks gehad, kon volgens de bijsluiter van mirena omdat ie met mn menstruatie is geplaats…
Ik ga morgen denk ik sowieso naar de huisarts maar iemand die hier meer van weet/me gerust kan stellen?

Heb je de controle al gehad dat ie goed zit? Mijn huisarts zei dat je na het plaatsen 6 weken met condoom moet doen en daarna krijg je een controle echo.