Sollicitatietopic (Deel 1)

Ze zei ‘oh dat is denk ik een miscommunicatie geweest’. Het staat letterlijk in de vacature zelf, we hebben het via de mail erover gehad en over de telefoon?! Baal echt want de baan leek mij heel leuk (en ben al jaren bezig met solliciteren) maar nu zit t er gewoon niet in voor me…

1 like

Kan je de vacature niet laten zien? Denk niet dat ze ineens 20 uur erbij kan toveren maar dit is niet netjes

Ja heb tijdens het gesprek al verbaasd gereageerd maar misschien mail ik haar er nog wel even een keer over… Ze was wel heel stellig dat het maar 12/24 uur max is. Ugh

Vandaag weer een sollicitatie gehad, ging goed heel leuk gesprek en ben ook door naar de 2e ronde maar vind de organisatie echt te klein. Niet echt iets voor mij.
En ik ben nog steeds aan het wachten op de 2 aanbiedingen, pff ik zou ze deze week moeten ontvangen maar ben zo ongeduldig. Ze zeiden tegen mij begin van de week, maar hoe lang duurt zoiets. Had eigenlijk wel verwacht dat het er vandaag al zou zijn.

Ja ik zou er zeker nog even over mailen hoor. De vacature meesturen (als ie nog online staat/als je hem opgeslagen had) en aangeven dat je het nogmaals gecontroleerd hebt en dat er echt 36/40u staat. En ook dat je er nog over gebeld hebt (weet je de naam van diegene nog? Zo ja, vermelden). Dat je heel graag de baan wilt, maar dat je echt meer uren nodig hebt om rond te kunnen komen. Zoals @anon98052296 zegt is de kans klein dat ze er 20 uur bij tovert maar je weet het nooit.

1 like

Ik werd net gebeld door het bedrijf waar ik woensdag een gesprek had.
Ze gaan voor iemand met meer ervaring
Dit is echt zo’n dooddoener voor mij, ik wil graag naar een andere branche, maar NIEMAND schijnt me dat te gunnen
Zo voelt het nu iig.
Ik zei nog: je moet ervaring hebben om het te krijgen
En toen kreeg ik te horen dat ik niet in het team zou passen… echt
Sta op het punt weekendje weg te gaan maar voel me vet kut :disappointed:

1 like

Nog een keer op gesprek geweest ‘om twijfels weg te nemen’ maar in de zomertijd is het maar 20uur max en vanaf september HOPELIJK meer. Ja daar kan ik dus mooi m’n rekeningen niet van betalen. Baal echt gigantisch. Het was een bedrijf waar ik mijzelf wel zag zitten. Nu weer bezig met een miljoen motivaties schrijven. Ben geirriteerd en zie ff alleen maar berichten voorbij komen van mensen die allemaal een baan hebben gevonden en ook aangenomen zijn. Ik ben verdomme al 4 maanden bezig ondertussen en maar 3x op gesprek geweest. M’n ego heeft t hard te voorduren momenteel

2 likes

Ah wat balen zeg dat ze dit niet eerder hebben aangegeven! En is het een optie om de baan wel aan te nemen en dan af te wachten of het in september meer wordt? Dan kan je ondertussen natuurlijk door blijven solliciteren als back-up mocht het toch niet voor meer uur worden, maar dan solliciteer je in ieder geval vanuit een baan en dat is misschien ook wel fijn? (sorry weet even niet in welke situatie je nu zit en of je momenteel wel een baan hebt want anders snap ik wel dat je dat risico niet wilt nemen)

En ego-wise: ook al is dit een domper qua aantal uur en heb je daar effectief dus niets aan, ze willen jou wel graag hebben dus je hebt het super goed gedaan! Dus hopelijk kan je daar je motivatie voor de volgende sollicitaties weer uithalen.

Over een maand loopt mijn contract af en ik heb nog geen nieuwe baan. Ik wist van tevoren dat het maar voor zes maanden zou zijn. Ik kon in principe dus allang solliciteren, maar dat heb ik niet gedaan

Na mijn afstuderen heb ik al een paar maanden thuis gezeten, omdat er in mijn vakgebied nogal wat concurrentie is. Ik had geen ervaring en daar werd ik constant op afgewezen. Het was best deprimerend. Dus ik wist zelfs wat me staat te wachten. Ik word zo moe van mezelf soms.

Ik heb zo een sollicitatie voor een beurs en ik ben zenuwachtig! Hoewel het geen baan is zou de opleiding waarvoor de beurs is wel een mooie aanvulling op mijn cv zijn en hopelijk een opstapje naar een mooi netwerk en een leuke baan.

Succes, hopelijk komt het goed.

Ik ben donderdag aan de beurt, laatste ronde. Is een onafhankelijke commissie die mij positief advies moet geven en dan mag in starten met nieuwe baan. Heb woensdag nog een middag bij de ‘afdeling’ waar ik zou komen te werken om alles door te nemen. Ik hoop zo dat het allemaal mee zit, hoor als het goed is eind van de dag al wat het afvies is, heb in de avond een bbq gepland staan en de dag erna festival, dus hoop dat dat niet in het water hoeft te vallen.

1 like

Bedankt! Het is matig gegaan. Het deel over mijn motivatie ed ging heel erg goed wat ik verbazend vond. Daarna ging er nog een deel over mijn kennis en ik had een halve black out waardoor ik heel voor de hand liggende zaken niet meer wist. Echt vervelend en ben niet met een goed gevoel de deur uit gegaan. Hoor eind volgende week de uitslag, dus wie weet…
Jij ook veel succes deze week, klinkt spannend allemaal!

Wat vervelend dat je niet met een goed gevoel de deur uit bent gegaan, hopelijk valt het mee en hebben ze toch vertrouwen in je. Verschrikkelijk het wachten.

Dankjewel!

1 like

Ik ben net verhuisd en ben nu op zoek naar een baan. Ben nu drie weken bezig (ik realiseer me dat dit best kort it) en vind het tot nu toe nogal demotiverend. Ik heb nog nooit een “echte” baan gehad die via een sollicitatie procedure liep, dus het is ook allemaal nogal nieuw voor me.

Ik ben zo blij voor je dat je nu wat hebt, hoe bevalt her?

1 like

Solliciteren is ook gewoon zwaar kut. Misschien kan je gebruik maken van iemands netwerk?

@Jeg ja weet inderdaad dat drie weken niet zo lang is. Vervelend om te horen dat het bij jou zo lang heeft geduurt maar fijn dat je nu iets hebt!

@2701 ik woon helaas in het buitenland waar ik helemaal niemand ken. Ben hierheen verhuisd voor mijn man zijn opleiding. Maar toch bedankt voor de suggestie!

1 like

thanks, ja gaat nu wel wat beter
Heb met mijn coach erover gehad en ik ga ook opzoek naar een onbetaalde stage (ik heb vrijstelling van werk, nog paar maanden dus moet makkelijk kunnen )

en weer op zoek naar de volgende vacatures natuurlijk :slight_smile:

1 like

Ik weet niet in welk land je nu woont en of het daar ook zo werkt, maar ik heb best een netwerk op weten te bouwen via Linkedin en zag daar ook vaak uitnodigingen voor netwerkborrels voorbij komen

Hoe wisten jullie als je vanuit een andere baan hebt gesolliciteerd wanneer het echt het moment was om verder te gaan? Ik heb nu een leuke baan waar ik al 2,5 werk. Ergens heb ik de behoefte aan iets nieuws, ook omdat er behoorlijk wat gekke dingen zijn binnen de organisatie waar ik nu werk. Aan de andere kant voelt het ook zo gek om hier dan niet meer te werken (is mijn eerste baan). Soms krijg ik ineens het gevoel dat ik helemaal nog niet weg wil, maar ik ben ook bang dat dat gewoon angst voor het onbekende is.