Sollicitatietopic (Deel 1)

Daar zat ik toevallig net op te kijken na een tip van een vriendin (zou vandaag even zwelgen, maar kijken kan geen kwaad. Ga morgen wel schrijven). Staan inderdaad best wat interessante dingen op waar ik het gewoon bij ga proberen.

Gelukkig heb je met de Elternzeit hier nog wel even ja :grin: Komt tegen die tijd vast ook goed!

1 like

Ik hoop dat alle enge en intensieve gesprekken en screenings meevallen voor jullie en dat iedereen hier de gewenste baan krijgt :orange_heart:

Nou, m’n eerste gesprek gehad en volgens mij ging het wel oke. Had twee personen tegenover me en de ene leek enthousiast, de ander vond ik lastiger te peilen. Er zijn meer kandidaten dus hoor het pas eind volgende week (helaas). Waar ik me wel zorgen over maak is dat degene die ik lastig te peilen vond zei dat ik het eventueel ook eerder kon horen en toen dacht ik huh maar als je nog gesprekken hebt dan bel je me alleen maar eerder voor een afwijzing?

Vond het verder ook super kort duren, ik denk 30 minuten? Had het langer verwacht haha. Maar weet ook niet wat normaal is.

Morgen om 15.00 de volgende dus zometeen daar op focussen.

Dat wachten is toch zo vervelend hĂ©! Wel een gekke opmerking van haar ja, al denk ik niet dat ze dat per se negatief bedoelt. Ik heb zelf al gesprekken gehad gaande van amper een kwartier, tot een hele middag die bestond uit Ă©Ă©rst een lange schriftelijke proef, daarna een gesprek met 2 verantwoordelijken, en daarna NOG een gesprek met 2 mensen die mijn directe collega’s zouden worden. Geef mij dan maar dat halfuur haha.

Ik heb zelf na 3!! maanden solliciteren eindelijk terug een baan gevonden, ook nog eens iets wat ik echt graag wou en ik kan volgende week al beginnen. Had het absoluut niet zien aankomen want ik vond mezelf echt te zenuwachtig tijdens het gesprek, maar blijkbaar konden ze daar toch goed voorbij kijken :sweat_smile:

3 likes

Ik heb maandag mijn allereerste ‘echte’ sollicitatie na mijn afstuderen! Ben heel benieuwd. Ik ga dit weekend maar snel heel het internet doorspitten om me voor te bereiden want ik heb echt geen flauw idee haha.

Ik heb zojuist gesolliciteerd! Via LinkedIn heb ik zelfs contact gehad met de leidinggevende van deze groep, gezien ik hem al eens eerder gesproken had. ‘ik moest zeker even reageren’, dat heb ik dus net gedaan! Zo spannend (:

5 likes

Ik werk net gebeld dat ik op gesprek mag bij een potentiële opdrachtgever, maar ze vroeg of ik begin deze week nog op gesprek kon. Dus ik zo ehhh is dat dan morgen of woensdag? Dus ze zei ja ze willen graag iemand per direct dus ze willen snel schakelen. Heb nu gezegd dat ik woensdagmiddag wel zou kunnen, hopelijk lukt dat. Maar ik heb nu super weinig info over de opdracht, en kan daar niet zo goed tegen

Het overvalt me eigenlijk een beetje en ik ben helemaal niet zo enthousiast en ik snap niet waarom? Voel me niet zo fit en ben heel erg moe dus misschien daarom

1 like

@Okapi hoe is het gegaan?

@anon95960165 laat je niet teveel afleiden door wat anderen hebben, lekker solliciteren bij die baan!

@Applepie Spannend! Hopelijk hoor je snel meer!

@monkeyslut dat is zeker snel ja! Goed proberen te slapen vannacht en je morgen verdiepen in de functie. Komt vast goed :slight_smile:

Ik ben vrijdagmiddag meteen aangenomen voor de baan waar ik vrijdag voor solliciteerde! Was een super fijn gesprek en in eerste instantie zou ik aan het begin van deze week gebeld worden
 Belde ze me twee uur later al dat ze me de baan wilden geven!

Morgen arbeidsvoorwaardengesprek en dan het spannendste: ontslag nemen bij mijn huidige werk.

14 likes

Gefeliciteerd!
Mijn gesprek ging medium, het bleek uiteindelijk meer een kennismaking te zijn met uitleg wat zij deden. Het sprak me toch minder aan dan ik dacht dus we gaan weer rustig verder zoeken!

Nou dan willen ze je dus heel graag dus flink onderhandelen :smile:

Gefeliciteerd! Lijkt me een fijn gevoel geven als zij zo zeker van hun zaak zijn.

Ik heb gisteren pas mijn eerste echte brief verstuurd. Ik had al eerder een sollicitatie verstuurd, althans, dat dacht ik. Bleek ik een fout in het emailadres te hebben gemaakt :woman_facepalming:t2:. Ik ben een enorme deadlineflirter en kwam er pas de volgende dag achter. Nogal onnozel dus.
Ik blijf nog wel even doorkijken, want waar ik gisteren op solliciteerde was niet echt m’n droombaan. Ben benieuwd of ik een uitnodiging krijg.

Zijn er hier mensen die voor het rijkstraineeship solliciteren? Ik heb nog nooit zoiets gedaan, dus vind het allemaal wel heftig. Als ik al die voorbeelden lees, denk ik bijna dat ik iets verkeerds heb gedaan in mijn leven. Want ik ben geen mantelzorger met migratie-achtergrond die benefietavonden organiseert voor het buurthuis. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Maak je daar niet te veel zorgen over! Ik ben in september begonnen met het Rijkstraineeship en zeker niet iedereen heeft zo’n achtergrond, ik ook niet. Vrijwilligerswerk helpt wel omdat je dan kunt aantonen dat je maatschappelijk betrokken bent maar er zijn nog 100 andere manieren om dat te laten zien. Succes met je sollicitatie!

1 like

Nou, ik heb een heel ander pad bewandeld dan de gemiddelde persoon die hierop gaat solliciteren (geen exchange en bestuur en al die typische dingen haha) en ook nog eens een heel ander diploma, dus ik schat mijn kansen laag in. Maar ga het wel alsnog proberen. :slight_smile:

Wil/kun je iets vertellen over het programma? Hoe bevalt het je? Eventueel via pb mag ook als je het liever niet hier hebt staan!

Dat kan ook juist in je voordeel werken, je valt wel op tussen alle anderen met de ‘standaard’ profielen en ik heb het idee dat dat wel gewaardeerd wordt.

Ik ga je even een pm sturen over de rest!

1 like

Ik mag als het goed is donderdagmiddag op gesprek komen! Dus heb dan iets meer tijd om me voor te bereiden, maar heb nog steeds weinig informatie (en ook nog geen bevestiging). Hopelijk ben ik dan weer fit, want nu voel ik me belabberd.

Ik vind het wel irritant dat ik al 3 weken op reactie wacht terwijl ze blijkbaar iemand per direct nodig hebben en dan moet het allemaal maar passen in mijn agenda. Irritant.

3 likes

Dat is idd irritant! Ga je nog om meer info vragen?

Ik ben vanochtend gebeld of ik een baan heb gekregen, of niet, maar kon niet opnemen op dat moment. Teruggebeld maar kreeg geen gehoor. Nu proberen verder te werken en relaxed af ge wachten tot ze terugbellen.

@Okapi balen, maar inderdaad gewoon verder kijken!

@anon18050057 nou onderhandelen zat er helaas niet in. Werk in de overheid met een vrij strak cao en in de regio weinig ruimte voor extraatjes dus helaas, helaas
 Maar wel getekend voor een full time baan dus ben tevreden!

@MLAM Dankjewel! En jammer van die deadline, misschien nodigen ze je gewoon uit als je brief/cv ze aanspreekt!

1 like

Weet je al meer?

Ok ik mag dus morgenmiddag op gesprek, kreeg vanmorgen een mail met informatie. Is het gesprek in Voorburg ipv Arnhem. De opdracht is wel in Arnhem.

Ik word echt een beetje pissig van de slechte communicatie en dat ze enorm veel flexibiliteit van mij verwachten. Ik moet het allemaal maar zien te regelen met m’n werk, eigenlijk moet ik gewoon werken morgen maar ik ruil mn dag dan maar om met vrijdag (moet mn baas hier nog over bellen). De opdracht lijkt me wel heel leuk dus ik ga er gewoon voor, maar ik word hier chagrijnig van joh.

1 like