Sollicitatietopic #2

Bij het ene bedrijf weet ik wel zeker dat de leidinggevende Nederlands is. Bij de andere echt geen idee want daar zijn ze nu bezig met het opzetten van een Nederlands team (gaat om Viaplay). Maar wel goeie tip om even te bellen inderdaad!

2 likes

Ik reageer altijd in de taal van de vacature tenzij staat vermeldt dat iets anders ook mag.

3 likes

Ik heb een baan! Ben al sinds mijn afstuderen (bijna 2 jaar terug) aan het hobbelen met slecht betaalde baantjes+aanvullende bijstand. En opeens is het gewoon allemaal klaar. Ik weet dit al bijna een week en ben nog steeds flabbergasted

43 likes

Juist wel doen, toont motivatie en doorzettingsvermogen

2 likes

Ik reageer op vacatures in het Engels altijd in het Engels. Maar het kan geen kwaad om even te bellen, heb je gelijk een aanleiding om jezelf al even aan de recruiter/HR voor te stellen

2 likes

Wow ik heb vanmiddag ergens op gesolliciteerd en werd twee uur later gelijk gebelt voor een sollicitatie gesprek. Heb nog nooit zo snel een reactie gehad zeg. Is ook wel fijn na al die mensen die je gewoon compleet negeren.

16 likes

Mijn droom bedrijf heeft een vacature, waarop in gesolliciteerd heb, daarnaast is er ook de mogelijkheid om een open sollicitatie via de website te doen.
Is het raar als ik ook een open sollicitatie stuur naar mijn sollicitatie op de vacature?

1 like

Wanneer sluit de vacature waarop je initieel hebt gesolliciteerd? Misschien zou ik eerst even afwachten tot je daar iets van hoort. Mocht je niet op gesprek mogen, zou je altijd nog een algemene brief kunnen sturen. Maar als dat nog een tijd kan duren, en het is je droombedrijfā€¦

Ik heb net een sollicitatiebrief getypt voor een functie waar eigenlijk 4 jaar ervaring gevraagd wordt die ik niet heb. :woman_shrugging:t2: Maar wil het zo graag toch proberen

9 likes

Yes! Juist goed om te proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch.

1 like

Hoeveel heb je wel? Hoe dan ook, een bedrijf zet ook wat hoger in. En ik weet van mannen om mij heen dat ze al die vacature-eisen aan hun laars lappen. Vervolgens de baan ook nog krijgen. Dus rock die shit en bewijs in je brief waarom je het wƩl kan. De aanhouder wint. Succes!

1 like

Wel kennis van de branche door mijn vorige werk maar in dit specifieke beroep geen praktijkervaring behalve 1 dag meelopen :sweat_smile: Ik ken sommigen mensen wel al daar dus hoop dat dat meehelpt

1 like