M’n nagels moesten weer kort, dan maar blije gezichtjes om het verdriet te compenseren
Ik heb een nagel dilemma. De afgelopen keren heb ik mijn nagels laten doen met zo’n parelmoer french randje, best naturel en mooi gedaan vond ik. Nou groeit het vrij snel uit en ben ik weer toe aan een nieuwe set. Nou zei de nagelsalon afgelopen keer dat ik gellak met kleur er ook op kan doen. Dan blijft t gewoon 3.5 week mooi.
Alleen het lastige is dat ik vaak vind dat nagels bij een salon zo breed gelakt worden. En ik heb brede nagels dus ik vind het echt niet mooi als mijn hele volledige nagel gelakt is, dan krijg ik van die klauwen (vind ik bij mezelf echt niet mooi) haha.
Ik wil dus nu eigenlijk naturel topcoat erover en dan zelf lakken. Of is dat stom/raar?
Helemaal niet stom vraag dan dat ze een lichtgekleurde basegel gebruikt en verder moet je dan nagellakremover zonder aceton gebruiken om je nagellak te verwijderen
Ja inderdaad. Ik denk dan altijd, wat zullen ze wel niet denken haha. Maar de nagels zijn daar altijd top. Maar het lakken doe ik gewoon liever zelf haha
Haha ik wou dat dit mijn kort was.
Wat vinden jullie de allerbeste basecoat voor gelnagels? Ik heb nu de base extend van Pink Gellac en die is al tig keer beter dan hun andere basecoats, maar alsnog zit het maar 7 dagen op mijn nagels. De rubberbase van PG vind ik overigens niet beter (misschien zelfs iets slechter) dan de base extend, dus daar was ik ook niet mee geholpen jammer genoeg.
Ik gebruik ofwel Mollylac SOS base of Mollylac fiber base of Victoria Vynn megabase. Wissel regelmatig haha, maar die drie zijn echt mijn favoriet en daarmee blijft alles als een huis zitten tot ik het er af haal.
Maar een goede hechting heeft natuurlijk niet alleen met de basecoat te maken. Dus een andere basecoat geeft je geen garantie dat het dan langer blijft zitten. Je eigen nagels, laktechniek, prep en invloeden van buitenaf bepalen ook hoe goed of slecht gellak blijft zitten
Thanks, ik ga die eens opzoeken! En klopt inderdaad, het ligt ook deels aan mijn nagels. Ik doe de nagels van mijn moeder ook en bij haar blijft het met precies dezelfde werkwijze+producten 14 dagen zitten, tegenover 7 dagen bij mij. En dan doet zij nog vaker klusjes etc waarbij ze haar handen veel gebruikt. Dus het is ook een beetje pech hebben. Maar een betere basecoat doet misschien nog iets
Carma cosmetics rubber base
Mooie kleur!
Hebben jullie nog aanraders wat kleuren betreft van Kiki London? Misschien wil ik wel wat bestellen.
Ik heb laatst purple rain, coral bay en chick flick gekocht. Vind die wel heel tof en ook vrij uniek. Net weer even anders dan normaal lila bijvoorbeeld. Ze lakken ook heel fijn (muv coral bay daarmee moet je wel echt opletten voor strepen en schaduwen maar dat is bij zulke kleuren normaal).
En als je van glitters houdt zijn de spring bling lakjes ook heel leuk. Zit alleen wel verschil in dekking tussen de kleuren.
Haha ik zat uiteraard al naar purple rain te kijken. Ga die andere twee ook even opzoeken! En even bij de glitters kijken
Vintage white vind ik heel mooi.
Lakt die ook fijn? Of is het moeilijk om streeploos te krijgen?