Show je kinderaankopen

Ik heb er een van little indians; was €15.

1 like

Ik zou eerst ff met een goedkope van bijvoorbeeld hema testen of ze hem ophoudt voor je een duurdere aanschaft! Hier namelijk niet; hoedjes en haarbanden prima, zonnebril echt niet. Ook niet met zon band achter en ook niet als je hem opzet als ze met der ogen zit te knijpen door de zon.

1 like

@caramelletje bedankt! Ga ik daar naar kijken.
@Suikerklontje ik heb er 1 van de etos maar de pootjes zijn te lang, blijft niet zitten. Maar ze trekt die iig niet meteen eraf.

1 like

Volgens mij is deze vraag hier al heel vaak voorbij gekomen maar toch nog maar een keertje: Welk fietszitje is goed en waar moet ik op letten? Sowieso, wanneer is het ‘‘veilig’’ om met je baby te fietsen? (qua leeftijd, gewicht)? Ik lees namelijk veel vanaf 9 maanden maar de fietszitjes die ik heb gezien zijn dan pas vanaf 9 kilo, dat weegt mijn dochter nog lang niet :sweat_smile:

Ik heb er een van Yepp. Volgens mijn schoonmoeder die bij de fietsenmaker werkt was dit een van de betere stoeltjes.
Bevalt me prima. Denk dat de kilo’s beetje een richtlijn zijn hoor. Als ze goed zelfstandig kan zitten kan het volgens mij wel prima !
De bandjes kunnen echt wel strak lijkt mij!

Ik heb ook die van Yepp. Heel tevreden over.
J. zat met een dikke 8 maanden al stevig zelfstandig en toen mocht ik van het consultatiebureau al voorzichtig een klein blokje om fietsen. Hij (en ik ook) vond het schitterend. Waren echt blokjes van 2 minuten, maar zo kon hij voorzichtig wennen.

Geen idee wat hij toen woog alleen

Wij hebben een tweedehands van Bobike, prima ding. Ik heb een windscherm, op mijn man zijn fiets niet maar vind dat toch wel fijn!

Ik heb aangehouden dat toen ze zelfstandig stevig kon zitten kleine stukjes hier in het dorp en toen ze zelf tot zit kon komen (en dus haar zit corrigeren) grotere stukjes.

Veel fietsplezier, K. vind het zo leuk! Hele verhalen worden en verteld als ze op de fiets zit.

Ik heb ook die van Yepp!
Fijn zitje. En de bandjes kunnen goed aansluiten ook bij een klein kindje.
Ik ben vanaf een maand of 10 met hem gaan fietsen. Toen woog hij 8,5 kilo. En dat ging prima.

Thanks iedereen voor jullie antwoorden! Mijn dochter is bijna 10 maanden, weegt krap 7 kilo en kan nog niet zelfstandig zitten. Denk dat we sowieso dus nog even een paar maanden moeten wachten dan :sweat_smile:. Ik sta echt te popelen want volgens mij gaat ze het ook geweldig vinden.

Edit: oeps zie nu pas welk topic dit is :sweat_smile: moest in het tips en ervaringen topic.

Ze hebben bij Hema nu “vakantieplaids” zoals ze het daar noemen. Denk tip ze evne want ik was al maanden naar precies zo’n kleed opzoek, zo een hadden we vroeger ook voor mijn zusje (die 16jr jonger is) en was echt ideaal. Ze rollen op en er zit dan zo’n band met handvat om heen.

Het kleed is wat dikker dan zo’n picknickkleed met zilveren onderkant en de onderkant is ook waterafstotend. Bij ons filiaal hadden ze 3 prints, die ik heb, met zwarte strepen en met lichtblauwe strepen.

Online zie ik nog een bloemenprint trouwens. Ze zijn wel prijziger dan de picknickkleden, maar je kunt dan wel 150punten inwisselen voor €5,- korting :stuck_out_tongue:

8 likes

Ja heel fijn! Ik heb die met zwarte streepjes

5 likes

Mijn zoontjes zijn erg licht, bijna 1 en ze wegen 7.2/7.8 kilo. Ze kunnen beiden wel goed stevig en zelfstandig gaan zitten. Cb zei dat het gewicht minder belangrijk is, als het stoeltje maar goed aansluit en ze zelfstandig kunnen gaan zitten. We hebben stoeltjes van Yepp en dat past prima.

Zeeman had zulke leuke babyspullen:

Rompertje wel zonder mouwen en die kledinghangertjes zijn superfijn is van dat spul dat de kleding er niet af kan glijden. Ook in andere leuke kleurtjes te koop: roze, mintgroen, antraciet, blauw.

20 likes

Jaaa die hangertjes hebben wij ook haha :raised_hands:t3:

1 like

Veel te dure aankopen voor die verwende aap van ons. Ik vermoed ook dat ik dit jaar nog niet veel met het badje doe maar kan maar vast in huis zijn :sweat_smile:. (Had even behoefte aan shop therapie)

6 likes

Ooh die badjes zijn zo schattig! Ik zou hem zo kopen, alleen sloopt mijn labrador hem dan gelijk :joy:

1 like

Heb me het glitterbadje gevraagd voor de komende zomer! Ga ook met haar baby zwemmen en het zal vast weer 100 graden worden komende zomer.

Dus wedden dat we er gebruik van gaan maken :sunglasses:

18 likes

@Oprah Ik wil ook meisje, dan had ik er echt een glitter queen van gemaakt. (Grapje, jongetje is ook fantastisch leuk, minus het onderplassen bij verschonen als ik niet oplet) Wat een geweldig cadeau! Ik wil ook nog een uv zwempak.

@Ovenschaal Die slaapzakken zijn zo leuk! Een collega van mij heeft die ook voor haar zoontje en het ziet er zo schattig uit. Welk merk is het?

1 like

Welke maat is de slaapzak? Ik heb er allemaal nog niet echt verstand van. Baby ligt nu onder een lakentje en dekentje en ik heb een Puckababy 4 seizoenen slaapzak gekregen. Die is vanaf 6 maanden te gebruiken.

Ik vind de haai er dus heel leuk uitzien, ik snap alleen nog niet helemaal wanneer ik wat gebruik. Om over de TOG waardes maar te zwijgen :see_no_evil:.

1 like

Zwarte streepjes, verrassend :eyes::heart:

1 like