Show je kerstpakket

Ik een doos bonbons en een keuzekaartcadeau van 25 euro. Beetje saaaaaiiii, lijkt me zo leuk om eens zo’n traditioneel pakket te krijgen. Plus vorig jaar kregen we 35 euro in munten om uit te geven op zo’n markt, dus ben ook wel benieuwd waar die 10 euro ineens is :wink:

Ik ben docent in het vmbo en heb oud-leerlingen op insta en nu zag ik dat een jongen die ik 8(?) jaar geleden lesgaf gewoon twee flessen parfum en een go pro kreeg van zijn baas als kerstpakket, dus ik doe toch iets niet goed haha

Nou dit klinkt wel heel ondankbaar overigens want ik ben er heel blij mee, maar ga het denk ik aan een goed doel storten

2 likes

Een doos bonbons van een plaatselijke chocolatier, heeeeel lekker dus! Daarnaast nog een windlicht en een bol bon van 20 euro. En dan nog eindejaarsuitkering van meer dan de helft van mijn netto salaris. Ben heel blij :slight_smile:

1 like

Ik heb via een detacheringsbureau werk gevonden. Van dat detacheringsbureau heb ik sokken en chocola gekregen, van mijn eigen werkgever niets. Was er blij mee want Tony’s is altijd goed :thumbsup: maar meer was natuurlijk altijd welkom geweest

Ik kreeg niks. :sweat_smile:

@CharlotteYork ik ben nu bijna 3 jaar aan het werk waarin ik 2 werkgevers heb gehad maar bij beide geen 13e maand. Ik vind een kerstpakket al ontzettend luxe, niemand is je wat verplicht eigenlijk, als ik een 13e maand zou krijgen, zou ik me zowat onder een soort elite scharen haha

en van een andere werkgever krijg ik altijd een VVV bon

3 likes

100 euro aan punten vrij te besteden. Ga er denk ik maar een cadeaubon van bol.com van halen. Kan ik daar iets kopen wat ik leuk vind!

4 likes

Alle mensen die hier eindejaars of 13e maand noemen. Is dat echt je kerstpakket of is dat gewoon bedrijfsbeleid/cao whatever?

Ok maar ja dan is het winstdeling, dat is waarschijnlijk een contractueel vastgelegd iets. Omdat dit meestal zo is vraag ik me af of al die mensen dat hier echt als kerst-gratificatie zien?
Wij krijgen ook een 13e maand maar dat is gewoon cao-beleid haha

Bij mij is het gewoon CAO en zie ik het niet als iets speciaals voor kerst.

Ik krijg elk jaar een eindejaarsuitkering (volgens cao) en heb sinds jaren voor het eerst weer een kerstpakket gekregen, Italiaans thema :grin:

Ik heb ook een 13e maand, maar dat is gewoon een vast onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden. Wordt ook gewoon meegenomen in salarisonderhandelingen etc.

Komt een 13e maand (bruto) nou echt overeen met een heel maandsalaris?

1 like

Nee, bij mij is dit wel minder. Ongeveer +/- €600 minder dan mijn maandsalaris.

Ik heb een tinteling gekregen, die ga ik straks omwisselen voor een andere cadeaubon denk ik. En met Sinterklaas ook een banketletter, vind ik altijd erg leuk.

Ik heb ook standaard een dertiende maand (heel fijn! Maar zie het niet als kerstpakket). Als kerstpakket de laatste jaren steeds 50 euro ontvangen (apart van het salaris gestort). Daarnaast schenkt het bedrijf nog elk jaar een bedrag aan een (elk jaar weer een ander) goed doel met kerst.

1 like

Bij ons is het CAO, heb het daarom niet genoemd

@seal @Kittycatt Oké! Ik krijg zelf een (cao) eindejaarsuitkering, maar dat is wel echt minder dan een maandsalaris (ongeveer een derde gok ik?). Alsnog een heel leuk extraatje, maar wel echt een verschil met een 13e maand dan :slight_smile:

Ik heb wel ook een kerstpakket gehad, je kon ook andere dingen kiezen maar ik ben voor het ouderwetse pakket gegaan, helft is al opgevreten :joy: Maar ik vind dat nog steeds zo leuk om uit te pakken en te kijken wat er allemaal in zit.

1 like

Van mn werk kreeg ik een pakket met eten en drinken en een boekje met recepten.

Van mn uitzendbureau chocolaatjes en kaarten met vragen erop (wat is je favoriete nummer…etc)

Ik krijg een eindejaarspremie, ongeveer de helft van mijn loon, en een klein cadeautje van de directie (werk in het onderwijs). Vorige jaren heb ik al een usb-stick, powerbank,… gehad, benieuwd wat het dit jaar is!