Show je kerstpakket

Jup :joy:
Gierig dat het ‘gewone’ personeel niet een bos kreeg thuisgestuurd.
Was dit voorgaande jaren ook zo?

Voorgaande jaren was er helemaal geen bos! En dit was het eerste jaar dat ook extern kantoorpersoneel de cadeaubon kreeg.

Oh! Heb pas sinds dit jaar deze functie en dacht dat elk jaar het management die bos kreeg.
Werk je op HK? Kregen zij hier voor niks? Of iets vervangends.

1 like

Dit is echt een heel tof pakket! Die popcorn is ook echt heel lekker. Volgens mij kan je heel uitgerust het nieuwe jaar beginnen zo.

2 likes

Ik werk op HK ja (dat is overigens sinds 1,5 jaar al vanuit huis). Extern personeel kreeg eerst niks, dit jaar dus wel die bon en intern personeel kreeg die bon + een bos bloemen.

1 like

Ik kreeg als stagiair van een groot bedrijf ooit een gedicht met wat kerstkransjes, en daarop stond dat iedereen een bonus kreeg van 300 euro en de laatste zinnen van het gedicht waren:

Voor de stagiaires helaas niet zo’n pret
Zij krijgen enkel dit snoep pakket

:sob:

16 likes

Doet me denken aan het volgende:
Jaren geleden (+10jaar) had ik een tussenjaar en werkte ik fulltime in een winkel. Personeel kreeg allemaal een cadeaubon, maar parttimers kregen minder dan fulltimers. Een van mijn parttime collega’s werd toen heel kwaad dat ik een cadeaubon met hoge waarde had en zij niet terwijl zij er al jaren werkte en ik op dat moment pas een paar maanden. Ze ging toen van mij eisen dat ik met haar van bon zou ruilen :joy: niet gedaan uiteraard

4 likes

Wat idioot ook die vitaminepillen, wie bedenkt nou om zoiets in een fucking kerstpakket te stoppen?

4 likes

Onze kerstpakketten zijn vertraagd en komen nu blijkbaar pas na de kerst. :sweat_smile:

2 likes

Wtf!! Ik vind het soms echt belachelijk wat voor uitzondering bedrijven maken voor stagiaires en daar dan totaaal niet stiekem over doen. Jaren geleden liep ik ergens (gratis) stage. Aardig wat uur dus was er vaker dan vrijwel iedereen want de meesten werkten parttime. Werd er bij een vergadering plannen besproken voor een feestje. En iedereen wilden ze uitnodigen, ook de schoonmakers want die hoorden bij het team (helemaal mee eens, die worden te vaak vergeten). Maar wij als stagiaires mochten niet komen, maar moesten wel even langer blijven om de kaas en worst te snijden voor collega’s en dan moesten we oprotten (was geen stage in de horeca ofzo, gewoon onderwijs). Achteraf denk ik echt wtf hoe durf je zo te doen tegen stagiaires en waarom was er niemand die zei dat dat eigenlijk best wel gek was??

Ik heb gelukkig alleen nog maar goede ervaringen gehad met kerstpakketten. Dit jaar zelfs van mijn oude werkgever (november gestopt) én van mijn nieuwe werkgever (december begonnen) een pakket gehad. Van mijn oude werkgever was het een soort tinteling maar dan anders en van mijn nieuwe weet ik het niet want dat staat nog op kantoor dus dat zie ik wss ergens na de lockdown wel. Ze hadden nog wel een persoonlijke kerstkaart gestuurd, dus ik vind het al helemaal leuk!

Wat ik hier lees over stagiaires of parttimers minder geven vind ik altijd zo triest. Voor een bedrijf zitten de kosten echt niet in het kerstpakket. Je communiceert als bedrijf ook zo erg ongelijkwaardigheid door het op die manier te verdelen, lijkt me ook niet dat dat de team spirit ten goede komt

4 likes

Ja wel 7 stuks ook, dat gaat helpen.

Vind t echt erg hoe groot ze dat onderscheid maken. Blijkbaar is status erg belangrijk in de meest nederlandse winkel ever.

Disclaimer: tis een franchise, geen haat naar het hele bedrijf. Mijn ondernemer is gewoon zeer kut.

3 likes

Had niets verwacht eigenlijk maar kreeg ineens €100 in een zakje. Dus blij mee!

5 likes

Hihi leuk ik stel me nu muntjes in een zakje voor :grin:

2 likes