Ik heb op de basisschool niet geleerd om aan elkaar te schrijven, dus mijn schoolschrift hierboven heb ik van internet nageaapt met een beetje wat ik dacht dat ik leuker zou vinden! Ik veranderde op de middelbare school (toen ik nog vaak met de hand schreef) ook regelmatig mijn handschrift. Ik vond dan bepaalde letters leuk en die ging ik gebruiken, mijn handschrift er een beetje op aanpassen etc. Ik denk dat als je je op een bestaand font baseert je dat heel erg goed kunt oefenen, ik merk dat het bij mijzelf in elk geval heel snel een automatisme wordt (en ik ben echt allesbehalve creatief, ik kan ook echt totaal niet tekenen).
Ja ik op een opleiding. Handigst is om veel te oefenen met stencils en een paar basisregels aan te houden: alle lijnen parallel, rompen even groot met evenveel ruimte tussen de letters en alle letters moeten op de regel staan. Je zou kunnen kijken naar bijv. het werkboek Schriftvaardig of iets vergelijkbaars. Vooral gericht op schuinschrift volgensmij maar dat heeft mijn blokletters al sterk verbeterd.
Zal ff kijken of ik een foto van mn before handschrift kan vinden hahah
Ik verdenk mezelf hier ook weleens van. Poets mijn tanden ook met links terwijl ik verder wel alles met rechts doe
Pfff, ik had me voorgenomen vaker te schrijven maar natuurlijk heb ik dat nooit meer gedaan. Vandaag lekker kneuterig een brief geschreven omdat ik graag een leuker cursief handschrift wil:
Heeft iemand tips om het wat minder schooljuffenachtig/mooier te maken? Ik wil graag alle letters aan elkaar blijven schrijven maar dat staat snel zo suf, het voelt echt meeegatuttig haha! (Sowieso megasuf dat ik me hiermee bezig houd natuurlijk, maar de elfjarige in mij vindt dit erg voldoenend.)
Hallo dit is al mooi! Echt zo’n BuJo handschrift
Ik zag iemand in dit topic die een foto deelde van haar notities die ze had geschreven op haar iPad(?). Dat zag er zo mooi uit
Misschien de lussen van de hoge letters wat meer naar voren laten hellen! En het begin en einde van de m en n zou ik een iets minder geforceerd boogje doen haha
@Guchi moet jij zeggen! Jij hebt het mooiste handschrift dat ik ooit heb gezien
Ik was mijn notitieboekjes aan het opruimen en ik hou een boekje omdat ik blij ben met mijn handschrift. En ik vond ook notities die ik tijdens colleges heb gemaakt waar ik echt geen hol aan heb.
Wat een droom handschrift!
@Yzile @voortaan @DikkeKip Bedankt voor de complimentjes! Ik heb de foto van m’n handschrift een paar keer bekeken, maar vind het eigenlijk heel normaaltjes. Ik zal het wel gewend zijn
Wat is er met mn handschrift gebeurd
Wil je over een half jaar nog een foto maken?
Kijken of er nog steeds sprake is van een trend
Ik heb naar aanleiding van dit topic voor 2 euro een worksheet voor je handschrift gekocht op etsy. Is vast ergens gratis te vinden maar had weinig zoekzin.
Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik t ook wel even zelf in word had kunnen maken
Mijn handschrift wisselt van wel oke naar echt heel lelijk. Ook heel erg afhankelijk van snelheid, pen en ondergrond.
Kun je het lezen?
Rofl en ajay lijkt er te staan.
Wat staat er echt?
Dit vind ik echt heel mooi
Hou helemaal niet van gelijkmatige nette handschriften, dit is veel persoonlijker 🤌🏼
Ben je huisarts geworden zonder dat wij het weten?