Schrijfwarentopic

Toch een BIC pen, maar ik zweer echt bij de BIC soft feel. Heb het even opgezocht en de dikte is 1.0mm. Het zijn deze:

Herinnert me eraan: moet nieuwe kopen want heb er nog maar één (?) en als die kwijt is is er PANIEK.

10 likes

@anon18050057 en @Sugarsnap
Thanks! Ik vind de kleur wel mooi donker maar de punt wel te dun jammer genoeg.

Ik ontdek net een gigantische la vol met 123inkt pennen op mijn werkplek haha. Vervolgens loopt een collega langs en zegt: Jammer dat we er daar zoveel van hebben, ik vind die te dun. Hahah :smiley: super actuele discussie ineens.

10 likes

Wauw alsof je een pot met goud gevonden hebt, die pennen zijn zo fijn.

3 likes

Ja dit zijn ook mijn favoriete pennen! Fijne grip ook met dat zachte kussentje bij de handgreep. Niks zo irritant als dat de pen uit je hand zweet. En je hebt ze ook nog in kleurtjes, roze, groen en felblauw. Heb je die ook al?

@Vivre ik zou ook voor papier gaan ipv de laptop. Wat ik zelf nog fijner vind dan gewoon schrijven, is een mindmap maken. Dat is nog makkelijker te onthouden en te maken terwijl je luistert. Zijn wel handige boeken ook over (zelf fan van mindpappen van Tita van der Ploeg)

2 likes

Deze pennen vind ik een hele fijne grip hebben, de bovenste is een 1.0 en daaronder een 0.7, vind de 1.0 fijner.

Het is de Jetstream van Uniball.

5 likes

Ik vind deze pen heel erg fijn

2 likes

De gouden glitter pen van de Hema.

Ik heb er 5 als backup :laughing:

3 likes

Frixion vind ik het fijnst. Zijn die uitgumbare pennen.

1 like

Als we het toch over kantoorartikelen hebben, ik zoek een spiraalblok of misschien zelfs dunne multomap met minstens 8 tabbladen op a5 formaat. Ik werk met verschillende klanten en vind het dan wel fijn als alles op 1 plek staat, onder het juiste tabje. Maar alle a5 is met 4 tabbladen. En multomappen zijn vaak zo groot. Dus iemand een idee?
Bij 123inkt heb je een a5 ringband van Kangaro, maar ik kan niet zien of die ook dikker of heel groot is.

Een a5 multomap (17 rings) vond ik altijd heel fijn. Ik kocht gewoon een losse tabbladenset van 10 en ringbandpapier op a5 formaat. Het is iets dikker dan een schrift maar wel heel licht en niet groot. Qua vorm is het gewoon hetzelfde als een a4 multomap maar dan kleiner.
Ik kocht het altijd bij de hema maar ik weet niet of ze dat nog verkopen. 123inkt wel inderdaad.

1 like

Ik heb niet alle getipte pennen hier kunnen testen want dan heb ik in 2048 nog pennen over vrees ik, maar ik heb wel diverse pennen getest! (op eigen kosten voor iemand denkt dat ik in de kantoorartikelenbusiness zit :crazy_face: )

De gele pen van 123inkt is de eerste pen die ik heb getest want die bleek mijn man te hebben.
WAT een onding, echt een verschrikkelijke pen vind ik het. Hij schrijft gewoon niet soepel en ligt niet lekker tussen mijn vingers. Ik zal in de minderheid zijn omdat ik inmiddels heb vernomen dat er best wel wat fans zijn van de pen, maar voor de manier waarop ik schrijf is het 123niks.

Ook heb ik de Action pennen getest. Die zijn oké wat mij betreft, prima als je niet superveel moet schrijven en snel een pen nodig hebt. Als je langere stukken moet schrijven, zou ik deze niet kiezen, dan heb ik een pen nodig die beter over het papier glijdt. Hij ligt wel lekker tussen mijn vingers.

Bij Amazon kocht ik deze BIC-pennen vanwege hun dikke punt. Heel voordelig en inderdaad, ze hebben een mooie dikke punt en liggen redelijk goed in de hand. De vulling komt wel redelijk makkelijk los. En ik weet niet hoe het komt maar ik schrijf minder netjes met deze pen. :woman_shrugging: En heel af en toe tref je er eentje die iets vlekkerig is.

En dan nu -wat mij betreft- de winnaar en de allerfijnste pennen die ik tot nu toe heb getest; de Schneider Slider Edge! De duurste pennen uit de test maar op alle vlakken superieur aan de andere pennen.
Ik moest wat wennen aan het randje op de plek waar je hem vasthoudt, maar sindsdien vind ik hem heel prettig in de hand liggen. De punt is dik genoeg naar mijn zin en de pen glijdt over het papier. De inkt is helder, vlekt niet, en ik schrijf zonder veel moeite netjes met deze pen. Van alle pennen die ik inmiddels heb pak ik deze toch het liefst.
Voor mensen die net als ik van een pen met dikkere punt houden, die fijn over het papier glijdt, zou ik de Schneider Slider Edge dus zeker aanbevelen.

50 likes

Super leuk deze reviews! Ik vind die 123 pennen ook echt helemaal niks hoor. Ze schrijven idd niet soepel en eerder stotterig. En ze krassen ook echt. Ik ga eens kijken of ik die Schneider pennen ook per stuk kan kopen, ben wel benieuwd nu. Glijden je vingers er niet vanaf trouwens als je langer schrijft? Met sommige pennen heb ik dat je dan zweterige handen hebt en je grip dan weg glibbert.

1 like

Nee juist niet! Het materiaal van de Schneider-pennen is iets stroever dan dat van de BIC-pennen en dat werkt voor hoe ik mijn pen vasthou, perfect. Bij de BIC-pennen heb ik juist sneller dat 'ie wegglijdt.
Misschien is het nog goed om te laten zien hoe ik mijn pen vasthou want dat doet ook niet iedereen gelijk natuurlijk (plaatje van internet):

Ik ken ook mensen die hun duim juist over de pen houden zoals de onderste 2 op dit plaatje, en ik kan me voorstellen dat je dan een hele andere ervaring kan hebben met een pen.

Ik heb denk ik de Dynamic Tripod maar de pen steunt wel iets op mijn middelvinger.

2 likes

Ik vind jouw reviews altijd top en lees ze met veel interesse welk onderwerp het ook is haha. Nu heel veel zin om nieuwe pennen te kopen😂

9 likes

Wauw ik ben echt amazed over het feit dat er dus verschillende stijlen zijn met hoe je je pen vasthoudt. Ik dacht dat iedereen dat altijd hetzelfde deed.
Ik schrijf ook hetzelfde zoals jij doet.

1 like

Oh bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik hou mijn pen hetzelfde vast (volgens mij is dit ook de officiële houding die je leert op de basisschool). Klinkt goed deze pen, ga er naar op zoek!

2 likes

Toen ik veel schreef op school (long way back) had ik zelfs altijd een eeltplekje op de linkerkant van mijn middelvinger door de pen haha.

Bij mij op werk liggen deze pennen altijd van Schneider image

en ze zijn echt zo ideaal. Ik schrijf er complete boeken mee.

3 likes

Ik heb de dynamic quadrupod houding. En dat mocht idd niet op de basisschool. Kreeg je zo’n verschrikkelijk blokje op je potlood zodat je zou leren de juiste houding aan te nemen met je vingers. Lekker niet gedaan, quadrupod for life!!!

2 likes