Schrijftopic

Ik ga nanowrimo vooral gebruiken om de laatste grote stukken aan m’n roman te schrijven, hij moet in maart af zijn dus ik moet nog even hard aan de slag. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb voor NaNoWriMo trouwens nog geen verhaal. Ik hoop mijn tweede deel in een serie, maar het kan ook zomaar het ‘gebaseerd op roodkapje’-verhaal worden.

Ben trouwens benieuwd of je door de (Nederlandse) mail gisteren eraan werd @Marquez :slight_smile:

1 like

Ik ga meedoen aan Nanowrimo om een verhaal dat ik jaren geleden als tiener schreef grondig te herwerken/herschrijven en af te maken, want dat was een goed voornemen aan het begin van dit jaar en ik heb er om precies te zijn nog niks aan gedaan :grimacing:

3 likes

Idd ik ga het meer als een stok achter de deur gebruiken. Ben nu bezig om alles op Apollopad te schrijven en hopelijk helpt dat.

2 likes

Haha ja door die mail idd! Zat er laatst ook al over na te denken van zal ik wel, zal ik niet. Maar was het ook al weer vergeten.

Leuk dat zoveel mee doen! Misschien dat we dit topic weer wat leven kunnen inblazen. Elkaar supporter is wel leuk denk ik.

Klinkt trouwens wel als veel werk nog je roman! Best een langdurig proces ook.

1 like

:blush: Leuk om te horen dat de mails toch mensen bereiken. Ik had deze geschreven, haha.

1 like

Ik kende dat Apollapad niet, maar ziet er handig uit! Misschien dat ik het ook eens uitprobeer

1 like

Ik ga ook meedoen met Nanowrimo dit jaar! Vorig jaar was compleet in de soep gelopen, dus ik ga nu weer een serieuze poging doen :grin: Heb al een idee voor een verhaal klaarliggen en heb ook een discord gejoind voor een extra stok achter de deur. Ik ben er klaar voor :muscle:

1 like

Succes! Doe vooral mee aan wordwars in de Discord, dat werkt voor mij persoonlijk heel motiverend haha

2 likes

Ik ga ook mee doen. Heb wel een aangepaste versie gemaakt wat hopelijk wel haalbaar is. Hebben jullie ook een vaste tijd dat je er mee bezig gaat? Succes in elk geval allemaal :grin:

En heel wat anders heeft iemand een opleiding gedaan over schrijven?

1 like

Ja, ik! Wel een 4-jarige hbo, dus een nogal lange opleiding, haha, weet niet of dat is wat je zoekt.

Wat tof! Ja ik kwam weer eens de schrijversadademie tegen of die opleiding in Utrecht volgens mij. En dacht dat is best wel tof als je echt serieus bezig bent met schrijven. maar heeft het ook echt nut/meerwaarde? En hoe moet ik dat voor me zien? (Ik weet dat Annet Schaap ook heel lang zoiets heeft gedaan en die van dat boek Vanessa had ook een opleiding gedaan. Daar werd ook weer van gezegd dat je dat kon merken) Hoe vond jij het om te doen?

1 like

Ik schrijf gewoon wanneer ik kan. Enige wat ik wel elk jaar doe is de middernachtsprint van 00:00 - 01:00 op 1 november. :slight_smile:

3 likes

Ik heb weer een andere gedaan (die in Arnhem). Ik vond het vooral heel fijn om vier jaar lang bezig te kunnen zijn met het ontwikkelen van mijn schrijven in een “veilige” omgeving, het hoefde niet meteen de buitenwereld in. + ik heb er handige contacten aan overgehouden. Ik denk dat het zeker geen vereiste is om zo’n opleiding te doen als je wil schrijven, maar het heeft mij in ieder geval wel veel mogelijkheden tot ontwikkelen gebracht die ik in de ‘gewone’ wereld niet had gekregen! (Je mag ook altijd een pb’tje sturen, wil niet te erg uitweiden hier haha).

2 likes

Whooo eerste 2000 woorden in the pocket! :partying_face:

3 likes

Hoe gaat het bij jullie? Ik ben afgehaakt. Zo jammer, maar het lukt deze maand gewoon echt niet. Wel een goed plan dit jaar, maar goed als je geen tijd hebt dan houdt het op natuurlijk.

Ik ben ook afgehaakt. :’) Heb toch minder tijd dan ik dacht. Maar ik ben wel eindelijk aan mijn verhaal begonnen, dus ik ga nu gewoon lekker op mijn eigen tempo schrijven.

1 like

Ahw jammer! Maar ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben, haha. Leuk dat je wel een goede start hebt kunnen maken met je verhaal!

1 like

Ik doe nog wel mee, maar waarschijnlijk wordt dit mijn laatste officiële jaar. Door wat de organisatie mij en mijn collega ML’s geflikt heeft (we zijn eruit gegooid donderdag en weten nu nog steeds niet waarom) ben ik een beetje klaar met de organisatie erachter.

1 like

Ik heb nu even een dipje, maar morgen ga ik weer knallen!

1 like