Schilderen/tekenen/handletteren

L.euk.e kaartjes dus.

Oh wat een leuke!!
Inclusicards heeft trouwens wel kaartjes voor samesex couples die trouwen!

Sowieso een aanrader voor bijzondere gelegenheid kaartjes, zoals naar therapie gaan, adoptie, niet cishet relaties, überhaupt betreft niet cis zijn, en nouja gewoon echt hele leuke mooie kaartjes.

5 likes

Wat een geweldige kaarten, en leuke pin ook :heart_eyes: Bedankt voor de tip, heb gelijk wat dingen besteld! :rainbow:

1 like

Dit is niet een heel actief topic zie ik, maar ik wil graag wat meer doen met tekenen en ben echt een beginner. Ik teken graag interieur dingen. Ben natuurlijk al rond aan het Googlen maar daar vind ik alleen hele uitgebreide opleidingen waarin je bijvoorbeeld ook leert om portretten te tekenen en dat lijkt me juist niet zo leuk. Die YouTube aanrader hierboven vind ik tof! Zijn er ook online cursussen die je de basics leren?

1 like

Er is een gratis online website Drawabox.com die je in lessen alles vanaf de meest pure basis leert maar het is wel een beetje saai haha. Ik denk dat als je zoiets begint je het t beste kan combineren met je favoriete onderwerpen om te tekenen want anders hou je het niet vol.

Er zijn ook veel online teken en schilder cursussen op Skillshare. Skillshare kost geld maar volgens mij kan je best eerst een gratis trial doen!

Bedankt voor je tips, ik wil er ook echt wel geld aan uitgeven, maar een hele opleiding is weer teveel van het goede haha. Ik ga ze eens bekijken :hugs:

1 like

Weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar ik vind het leuk om op m’n ipad te tekenen (met procreate). Zijn er meer mensen die dit doen?

Ik doe soms mee met van die drawing challenges op instagram haha, is handig voor inspiratie en om dingen te leren tekenen die je anders nooit zou tekenen

Heb deze week deze gemaakt:

10 likes

Oooh wat cute! Mooie kleurenpaletten ook.

@Briseis echt een extreem late reactie dit haha, maar ik vind die kalligrafie zo tof. Hoe heb jij dit geleerd? Heb je nog tips voor goede (online) bronnen/tutorials?

1 like

Wat een mooie tekeningen! Leuke afbeeldingen en mooie kleuren.
Deze zouden super leuk zijn voor op kaartjes.

Ik ben je gaan volgen op ig, als je dat goed vind.

2 likes

Heel leuk!
Ik handletter zelf ook op instagram. Ik heb je toegevoegd :relaxed:

2 likes

Zijn er meer mensen die actief zijn op instagram met tekenen/handlettering?

Voor degene die het leuk vinden, dit is mijn account: Instagram

3 likes

@moderators misschien kunnen dit topic en het kleuren voor volwassenen topic samengevoegd worden? Het is al zo weinig actief allebei, lijkt me leuk als het gewoon in één topic zit :grin:

6 likes

Ik ben de laatste tijd ook vaak aan het tekenen en aquarellen, vind het echt heel fijn mijn hoofd daar helemaal leeg mee te maken!

16 likes

Ik teken op mijn iPad met Procreate! (Naast schilderen met acrylverf en gouache etc)
Mijn insta = studioMarcia77 en ik ga jou ook volgen @Mol

2 likes

Ja misschien het schildertopic er ook wel bij! Dan kan ik ook mijn schilderen-op-nummer hier delen wellicht :smiley:

5 likes

Jaa mee eens! Zonde dat het allemaal apart is, kan allemaal best bij elkaar imo.

5 likes

Ik wil ook graag Procreate gaan gebruiken, maar ik weet nog steeds niet of dat goed te doen is met een oudere Ipad (uit 2018 geloof ik) en de Apple pen eerste generatie. Weet iemand dat toevallig?

En ga binnenkort ook weer beginnen met tekenen / schilderen als ik het weer iets rustiger heb. Heb ook een instagram account.

3 likes

Wat leuk al die art accounts, ik volg jullie! Ik heb er zelf ook eentje, Hantasticart

5 likes

Ik ga je terug volgen!

1 like

Leuk ik ga je volgen! :blush:

2 likes