Rotterdammerts unite

Wat jammer! De markt in Schiebroek ken ik niet. Op dagen als deze is de markt op Blaak tot 5 uur ‘open’. Red je dat niet?

Met veel passen en meten zou ik wel snel even wat kunnen halen voor of na werk. Vooral nu ik mn andere optie heb gezien en die dus afvalt. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Mijn vriend en ik gaan volgende week naar Rotterdam voor een nacht.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer… wat zijn echt dingen die je moet doen als je in Rotterdam bent? :blush:

1 like

Euromast op, Erasmusbrug zien, kubuswoningen, oude haven, kapsalon eten, met de watertaxi naar Hotel New York voor wat eten of drinken

1 like

En uiteraard de meest toeristische markthal bezichtigen.

1 like

Super leuke tips!! Dankjewel! Maar kapsalon eten… dat is toch gewoon een landelijk iets? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha oeps! Maar wat is er zo speciaal aan de kapsalon in Rotterdam? Of is dat een geval “je moet het proberen!”? :smirk:
Fotomuseum had ik toevallig al opgeschreven, leuk! Wij (vriend en ik) komen zelf uit Groningen. Dus alles wat je hier niet hebt, zou ik graag willen zien in de uren die we hebben.
Misschien dat ik daarom toch een gokje aan de markthal waag!
Heel erg bedankt voor al jullie tips! Heel erg tof @midheavenmoon

1 like

Bij Dearhunter verkopen ze vaak mooie tweedehands kleding, een van m’n favorieten in Rotterdam.

4 likes

Stek, het stadstuincentrumpje op de nieuwe binnenweg en Kaapse Maria aan de westersingel, heerlijk cafe met 50 bieren op de tap, natuurwijnen, goed eten en veel planten.

1 like

Ik vind Maak op de Mathenesserweg heel leuk! Je kunt er goede koffie drinken en ze verkopen allerlei kleine dingetjes die handgemaakt zijn. Een soort Etsy zeg maar.

En ik was vandaag bij Foo Concepts op de Hoogstraat en het eten is daar super lekker en de mensen zijn heel aardig.

2 likes

Keet op de Oppert maar die is wel bekend denk ik. Ik vind Voorlopig ook zo leuk.

1 like

Das Brot is echt mijn favoriete bakker!

Daarnaast kom ik graag bij Lof der Zoetheid, ook lekker ijs bij ijssalon Koen om de hoek, Foo Concepts is idd leuk, Little Italy voor al mijn Italiaanse producten en afhaalpizza’s, Tante Nel is mijn favoriete snackbar, Urban Bakery voor taartjes etc. Chocoholic en de Bonte Koe zijn mijn favoriete lokale chocoladewinkels. Whiskybase in Noord als je van whisky houdt of cadeau moet halen. From Portugal & co (kleding, schoenen, sieraden etc) op de Nieuwe Binnenweg is ook een leuke winkel met echt aardige mensen. Kan nog wel even doorgaan haha.

Wat ik ook heel leuk vind is de Oogstmarkt in Noord. Veel lokale producten (kaas, brood, groente, planten, je kan er ook een hapje eten). Die is in principe elke zaterdag, maar de de grote is volgens mij 2x per maand en de kleine vind ik niet zo de moeite (is meer om hun vergunning te behouden).

3 likes

Wat is er vanavond aan de hand in de stad? Ik woon in Noord en hoor echt heel hard muziek, maar ik kom er niet achter waar het vandaan komt. Er wordt ook heel hard meegezongen.

Thanks! Dat zal het zijn, ja. Daar woon ik vlakbij.

Ik ging kijken op de website, deze mensen zien er niet echt uit alsof ze zingen, eerder dat ze aan het brullen zijn door een monster buiten beeld

13 likes

Demagorgons

3 likes

Die foto’s zien er suf en ouwebollig uit vind ik, maar de nummers die ze blèren zijn echt hippe nummers en klassiekers, ik kan me dat publiek er niet bij voorstellen :sweat_smile: @Acculader

2 likes

Die zijn al naar bed. Overdag ouwelullen muziek, s avonds hipper gebrul

2 likes

Vind iemand het leuk om volgende week in de avond af te spreken? Of mensen die zin hebben in een kleine meeting? :slight_smile:

3 likes

Ja!!