Rotterdammerts unite

Bij mij gebeurde dit idd, de vorige betaalde 650 en bij mij werd het 850, inmiddels alweer over 900 ivm jaarlijkse huurverhoging
En dat werd nog gebracht als een “gunst” ook haha, ze wouden ook best de keuken en badkamer een update geven maar dan zou het 1300 worden oid, doei (65m2 in Noord)

1 like

Echt shit. En ik zou wel al blij zijn met €850, omdat verder alles voor minstens €1000 te huur staat. Hoe fucked up is dat dan. Als ik €850 al zou halen met die inkomenseisen :laughing:

Nu het over huizen gaat, wil ik wel een oproepje doen: ik ben op zoek naar een huurwoning met tuin (zonzijde), omgeving Rotterdam Alexander. Mocht iemand binnenkort zijn huis verlaten, roep dan even!

Ik heb je even een pm gestuurd!

Ik ben er ook heel blij mee! Toen (2 jaar geleden) twijfelde ik nog want het is heel veel geld elke maand maar idd gezien de huidige markt en de fijne locatie had ik geen seconde erover moeten nadenken haha

1 like

De Loonse en Drunense duinen.

denk dat dat ongeveer het meest dicht bij Rotterdam ligt van allemaal.

9 likes

Ik ben vandaag en morgen in Rotterdam. Wie heeft er leuke terrastips (met zuurbiertjes of natuurwijnen), cocktailtips (waar ze niet de standaard ct’s hebben) en restaurant tips met budget tussen de 90/130 euro voor 2-personen. We houden wel beetje van de vibe desembrood, goede wijnen, kwaliteit en homemade shizzle.

Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom alleen uit op hele oude berichten of extreem luxe restaurants.

Zo even snel uit mijn hoofd Verward om lekker biertjes te drinken met wat hapjes en Bar Berta voor diner (ook leuk voor lekkere lunch overigens, allerlei tapas maar dan fancy).

2 likes

Hoopte al dat jij zou reageren! :slight_smile: Tips klinken goed, ga kijken of Bar Berta een plekje heeft vanavond en morgen waarschijnlijk naar Lux.

3 likes

O heel benieuwd hoe je Lux vindt! Ik ben echt fan geworden afgelopen tijd met takeaway maar moet er nog eens eten nu het open is. Ook zulke goede aparte wijnen.

2 likes

Voor eten raad ik Klaargemaakt aan, bijzondere kaart met echt unieke gerechten. Echt heel lekker!

4 likes

Ik hou zelf niet van natuurwijnen maar Weelde heeft er wel een aantal én lunchopties bij De Zure Bom zijn daar heel chill. Relatief kleine kaart maar alles is huisgemaakt en het zijn gerechtjes die je niet zo snel ergens anders tegenkomt (check de insta). En sowieso hele fijne plek.

Biergarten is altijd super druk maar heeft een leuke sfeer en ze hebben daar nu 2 hele lekkere zuurbiertjes. Zou daar alleen niks te eten nemen (behalve friet/frituur of nachos (met extra guac dan)).

Verder eens met Bar Berta, maar wil ook Bar Pulpo tippen, wat redelijk in de buurt is. Moet je wel van seafood houden, maar de bucket is heel chill! Wel een beperkte drankkaart - voor cocktails kan je dan wel bij Mavis, ernaast, terecht.

@crazyvibes ooh Klaargemaakt kende ik niet maar ziet er goed uit, ga daar ook eens langs!!

5 likes

Dank voor de tips! Bar Bertha zat helaas vol, maar Klaargemaakt was echt heel leuk zitten en super leuk personeel (en eten was ook echt nice). Zure bom en café verward waren ook echt :ok_hand:t2:. De spiked milkshakes bij tante Nel waren ook echt chill, maar verder beetje ordinaire vibe ofzo. De cocktails bij Williams Canteen (vooral die met mezcal) ware ook echt super goed.

4 likes

waar gaan jullie heen om jullie nagels te laten doen (met nail art/printjes oid)? ik doe altijd zelf mijn nagels lakken dus heb echt totaal geen idee wat een chille, goede en redelijk betaalbare plek is :sweat_smile:

Bij Kris. Zij is geweldig en heel lief, chill en creatief
Hey - klik op deze link om Kris Nail Space
te bekijken in de Treatwell-app! https://treatwellapp.page.link/x7eo5

3 likes

Volgens mij waren er destijds ook forummers die achter het net hadden gevist met de zilveren susan bijl toch? Hij komt weer tijdelijk beschikbaar:

5 likes

Oh leuk! Ik was één van die mensen die dacht een tas te hadden bemachtigd, geld was afgeschreven en toen kreeg ik een mailtje helaas pindakaas het kan zo zijn dat je er toch geen eentje hebt. Ben benieuwd of het druk wordt! En of je iets van het depot verder te zien gaat krijgen.

1 like

Oe, hebben mensen die ‘m hebben gescoord ook ervaring met of dat zilvere mooi blijft? En qua maat?

Ik ben volgens mij de enige Rotterdammer zonder Bijl tas, loop altijd met mn Wah Nam Hong tasje.

3 likes

Nee, die van mij heeft wel gebruikssporen hoor. Krasjes in het zilver. Maar ik vind het niet echt storend, tis nu eenmaal een gebruiksvoorwerp.

1 like

Lekkere late reactie, maar mocht je in Noord wonen dan is Gerard Bok een fijne. Wordt gerund door een oud profboxer en hele enthousiaste trainers. Heb er jaren geleden een blauwe maandag gebokst, maar ben er niet gestopt door de sfeer. Was echt leuk daar.

Destijds hadden ze ook vrouwenlessen.

2 likes