Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand die wel eens met een single/groepsreis is gaan skiën/snowboarden?

Ik ben pas een week terug van mijn vakantie in Amerika (westkust) en zou echt graag teruggaan maar dan juist niet naar de omgeving van de Grand Canyon, LA etc. Iemand ervaring met het noordwesten? (Oregon/Washington) Ben ergens een beetje bang dat het daar minder voelt als het echte Amerika en meer als Scandinavië (nooit geweest maar oké)

Independente Suites & Terrace (is ook een hostel van), vond ik geweldig! Heel fijn restaurant op de begane grond, ontbijten op het dakterras en alles in vintage stijl ingericht. Ook sliepen wij in Casa Balthazar, met een eigen dakterras en een zwembadje op de binnenplaats. Was wel in de duurdere prijsklasse. Beide midden in het centrum trouwens.

1 like

Ik ga naar Beijing voor een weekje, ik ben nog op zoek naar restaurants en ook tips wat te doen daar buiten de standaard activiteiten. Ik dacht zelf aan een kookcursus en/of een culinaire rondleiding. Maar andere ideeën zijn welkom!

Wij gaan naar Praag. Weet iemand nog een heerlijke eet hotspot (mag ook taartjeshotspot zijn)? :kissing_smiling_eyes:

Hôtel du Parc Even in Malakoff, net buiten de ring. Totaal niet fancy maar ik vond het er fijn verblijven en voldoet aan je eisen. Ben er 2x geweest.

Oké inmiddels staat onze keuze zo goed als vast. Aankomende september twee weekjes naar Kroatië.
Waarschijnlijk in grote lijnen: vliegen naar Split, dan door naar Korcula, vanaf daar naar Dubrovnik en vanaf Dubrovnik naar huis vliegen.

Nog nooit in Kroatië geweest dus alle tips zijn welkom! Iemand specifiek tips over in welke delen van de plaatsjes we het beste kunnen gaan zitten? En is het leuk/te doen om vanaf Korcula een daguitstapje naar Hvar te maken? We twijfelen ook nog een beetje over de verdeling van de dagen maar ik denk ongeveer: Split 4, Korcula 6, Dubrovnik 3. Klinkt dit goed? Haha

Druk bezig met de voorbereidingen voor Indonesië. De eerste accomodaties zijn geboekt en de planning ligt grotendeels vast. Ben nu bezig met mug- en zonbeschermende dingen bestellen. Wat een geld kost het allemaal. Maar goed, veiligheid boven alles.
Ik twijfel wel over de hoeveelheid zonnebrand die ik mee moet nemen. Ze zeggen dat je 2 flessen per persoon per week nodig hebt. Dat zijn 12 flessen met z’n tweeën voor drie weken… Dat lijkt me wat veel om mee te nemen, dus ik ga denk ik voor 4. Als we meer nodig hebben kunnen we daar ook nog wel kopen.
Iemand nog tips met dingen die we niet mogen vergeten?
En tips voor Java en Bali zijn ook altijd welkom!

Dit gebied is inderdaad heel erg anders en de mensen zijn ook anders. Ligt er aan wat je aantrekt aan Amerika. Oregon is mijn favoriete staat, je kan daar ook langs de kust rijden en daar zitten allemaal leuke plekken om te bezoeken. In de rest van de staat kan je veel natuur zien. Portland en Seattle zijn hele leuke steden, maar wel wat meer “hipster”
Heb er in de buurt gewoond dus als je nog vragen hebt of iets wil weten over afstanden, feel free to ask.

1 like

Ik ging vorig jaar naar Cuba voor 16 dagen en heb elke dag meerdere keren gesmeerd met zonnebrand. Uiteindelijk 1,5 flesje gebruikt wat dus best meevalt. Maar in Cuba kon je ook geen nieuwe kopen want dat soort producten zijn schaars daar, dus had ook echt iets van 3 flesjes meegenomen haha!

1 like

iemand tips voor mykonos of santorini? :grin:

1 like

@Huismus tips voor Bologna: echt ooooveral is lekker eten!!! De keren dat ik daar was deed ik nauwelijks iets anders. 'smiddags pizza, rond 4u apertivo, 's avonds pasta in een osteria. Echt een feestje. Er is ook een hele oude kerk, niet per se mooi, maar middenin de kerk staat een hele oude kerk, zonder enige versiering of wat dan ook, dat vond ik heel mooi. En een dagje naar Modena voor een rondleiding bij een familiebedrijf waar ze lambrusco en/of balsamicoazijn maken is ook echt heel leuk!

Ik zoek zelf tips voor Andalusië en Marokko! We gaan in september (op huwelijksreis). In Andalusië lijkt het plan vooralsnog Granada, kust rond Cadíz en tot slot Sevilla. Ik zoek vooral leuke, gezellige en beetje kleine hotels. Maar andere tips zijn ook welkom!

In Marokko is het idee Fez en dan door naar Erg Chebbi of Erg Chegaga. Iemand tips voor een van die twee? We willen heel graag een paar dagen in de woestijn slapen maar liefst natuurlijk niet té toeristisch en vooral niet teveel Aladdingedoe want dat vind ik zo erg

@Madelief Ik ben inmiddels al terug :joy: Maar inderdaad heerlijk gegeten! Wij deden of middag of avond in een restaurant en de andere maaltijd haalden we lekkere dingetjes in de supermarkt. Vind ik ook altijd leuk en in Italië is overal het eten lekker.
Die onversierde basiliek was inderdaad ontzettend mooi! Mijn hoogtepunt van Bologna. Verder vond ik het veel te druk en toeristisch. Ik had het minder verwacht dus dat was een teleurstelling.
Maar we zijn inderdaad ook een dagje naar Modena geweest en dat vond ik heerlijk. Lekker overzichtelijk en sfeervol en alleen Italiaanse toeristen en nergens Engels te bekennen. Had liever daar wat langer gezeten. Geloof dat ik het sowieso leuker vind om ergens in een huisje te zitten en dan dagtripjes te maken. Een citytrip laat zo weinig van het land zien.
Maar heb het wel heerlijk gehad hoor!
Ga jij vaker? Dan moet ik je een ijszaakje aanraden als je dat nog niet kent, was zo lekker! En alles lokaal en biologisch. Galliera 49. Ben wel vaak in Italie geweest maar vond dit echt bijzonder lekker ijs.

Je huwelijksreis klinkt fantastisch! Heb helaas geen tips voor je, maar veel plezier met het plannen!

1 like

Hahaha oeps!! Gelukkig stroken mn tips met je ervaringen, haha. Wat jammer dat het zo toeristisch en druk was.

Ik ben er twee jaar geleden drie keer geweest omdat er vrienden woonden en ik er met mijn familie nog ben geweest. Staat vooralsnog niet weer op de planning maar ga de ijssalon wel opschrijven! Zegt me zo niets dus altijd leuk om te proberen

1 like

Heeft iemand leuke insiders tips voor Dublin?

Ik ben met zowel Fox als Shoestring geweest. Fox was met m’n ouders en was heel goed verzorgd met mooie hotels ed, maar als jonger iemand zou ik eerder Shoestring aanraden! Ik ben er mee naar India geweest en dat beviel me heel erg goed. De hotels zijn niet super, maar het is ook niet heel duur. Verder alles ook prima geregeld en wat meer jonge mensen dan bij Fox, daar lag de gemiddelde leeftijd toch echt wel wat hoger.

Ik heb meestal 1 fles mee voor 4 weken en die gaat bij mij nog niet eens op haha!

1 like

Ik ben bij een stand-up comedy avond geweest van Comedy Crunch. Erg leuk!

1 like

Iemand tips voor Dublin? Gaan 4 dagen, hotel is al geboekt, dus dingen om daar te doen😁

Oohh heb je verder nog tips voor Cuba? Ik ga volgende week zondag. Planning ziet er zo uit:
Dag 1: Amsterdam - Havana
Dag 2 en 3: Havana
Dag 4: Havana - Viñales (of omgeving)
Dag 5: Viñales - Cienfuegos
Dag 6: Cienfuegos - Trinidad
Dag 7: Trinidad
Dag 8: Trinidad - Camagüey
Dag 9: Camagüey - Santiago de Cuba
Dag 10: Santiago de Cuba
Dag 11: Santiago de Cuba - Sancti Spiritus
Dag 12: Sancti Spiritus - Santa Clara
Dag 13: Santa Clara - Varadero
Dag 14: Varadero
Dag 15: Varadero
Dag 16: Varadero - Amsterdam

Wat kunnen we niet missen etc? Wil graag naar El Nicho watervallen, zag er mooi uit! Verder zag ik dat we in Varadero een jeepsafari kunnen doen en in Viñales is er ook een mooie grot waarin je kunt zwemmen zag ik. Ik ben benieuwd wat jij nog allemaal hebt aan tips :grin: