Volgens mij mag je in Duitsland idd die blauwe op, maar niet een stoffen mondmasker. Dus niet per se zo’n ffp2. Maar misschien is er iemand die dit kan bevestigen.
Ik kom net terug uit Duitsland! Wel andere deelstaat, maar een vriend van me woont in Duitsland en hij zegt het volgende: normaal gesproken is normaal medisch mondkapje genoeg (dat zijn die normale blauwe wegwerp die je ook in NL kunt krijgen). In de trein heb je wel ffp2 nodig.
Ik heb in restaurant en bus gewoon het normaal medisch mondkapje gebruikt dit weekend en dat was prima.
Wij komen daar net vandaan en er wordt totaal niet op gecontroleerd. Veel hebben zo’n blauwe op, een aantal een medische maar ook gewoon zo’n stoffen of neoprenen ding. Je wordt ook nergens geweigerd, ookal staat er op de deur dat een medische verplicht is.
@Salmiak @Mariposa @Rozevarken bedankt voor jullie reacties! We gaan met de auto dus geen ov en hebben zo’n doos blauwe mondkapjes op voorraad dus dan moet het wel goedkomen
In de trein heeft ook bijna iedereen blauw mondkapje op. Heb bijna niemand daar met ffp2 gezien en heb zeker 15 uur in de trein in Duitsland gezeten.
Jaaa uiteindelijk gelukt, host heeft niets meer van zich laten horen dus we krijgen ons geld terug. Voor al het “leed” maar een chill hotel tussen de wijngaarden met wijnproeverij geboekt
Ik wil graag in mijn eentje op stedentrip naar Lissabon om te chillen, lezen en eten. Maar nu zeiden collega’s dat Porto ook heel leuk is! Hier nog tips voor welke stad leuker is om te bezoeken?
Ikzelf vond Porto gezelliger en mooier, maar er is wel meer te doen in Lissabon. Porto heb je na een weekend wel gezien.
Ik vind ze allebei even leuk. Maar misschien kun je de Lissabon vakantie vlogs kijken van Bonnie om te kijken of het jou ook aanspreekt
Oh goed idee!!
Ik weet niet hoe lang je je tijd hebt, maar je zou ook een combinatie kunnen doen. Heen vliegen op de ene stad en terug vanaf de andere. Er is een prima treinverbinding, dus dat gaat heel makkelijk. Ik vond beide steden leuk en heb niet echt een specifieke voorkeur
3 dagen haha dus ik kies even een van de twee haha
Impopulair volgens mij, maar ik vond Lissabon helemaal niet zo leuk. Ik vond het echt een tegenvaller eigenlijk. Wel mooi, maar helemaal niet zo gezellig. Porto ben ik nooit geweest.
Oh echt joh! Wat was er anders dan wat je hoopte? ik ben gek op pastel de nata en ik ga 3 nachten in mijn eentje in een sjiek hotel slapen dus dat kan sowieso niet dtuk
Ik vond Lissabon zalig en ben er meerdere keren geweest. Porto is ook leuk maar had meer het gevoel op citytrip te zijn dan in Lissabon
Ik ben in mijn eentje naar porto geweest en ik vond er weinig aan. Het is wel mooi maar ik vond het daar toch ongemakkelijk om in mijn eentje rond te lopen. In Lissabon vind ik de sfeer veel fijner, meer open. Maar dat is puur een gevoel.
Daarnaast vind ik Lissabon een geweldige stad met heel veel te doen.
Zoiets kan ik me best voorstellen. Ben nog nooit in Porto geweest hoor, maar echt een stadstad is toch altijd wel lekker als je in je eentje bent. Ik denk dat ik er dan uit ben
Heeft iemand tips voor leuke activiteiten in Porto? Ik ga een midweekje. Op internet kom ik vooral wijngaarden tegen . Ben nog op zoek naar iets actiefs / cultureels in de omgeving.
Yesss!! Via Sunweb