Reizen / Vakantie (Deel 1)

Trein! Ik heb deze zomer met de trein door Europa gereisd en dat is heel goed bevallen. Je stapt gewoon op in je woonplaats en weer uit op bestemming, ipv dat gedoe met auto/trein naar vliegveld, inchecken (tas overhoop halen), wachten, vliegen, wachten, shuttlebus, wachten, trein etc. Het is veel minder stressvol. In een trein kun je rondlopen, fatsoenlijk eten, internetten, en genieten van het wisselende uitzicht.
Naast het milieu-aspect vind ik treinen echt 10x relaxter dan vliegen en zelfs voor meer dan een uur extra reistijd zou ik alsnog de trein boven vliegen verkiezen vanwege alle voordelen.

Qua omboeken zou ik me niet teveel zorgen maken, nu met de pandemie zijn ze daar flexibel in.

13 likes

De trein naar Berlijn vond ik echt zo chill en echt al een uitje opzicht. Wij hadden toen ook een eigen coupƩ met vier mensen bij het loket geboekt.

3 likes

Ik voel me echt een beetje dom nu, maar ik snap het echt niet. Ik ga vrijdag naar KroatiĆ« en moet dan het PLF-formulier invullen en daar staat oa ā€˜Heeft u een EU digitaal COVID-certificaat?ā€™. En als je ja kiest, kan je deze toevoegen als bestand. Maar wat moet je precies toevoegen? Ik heb de Corona check app en daar staat mā€™n internationale QR code. Maar is het de bedoeling dat ik daar een kopie/schermafbeelding van maak en die toevoeg?

1 like

Je kunt een papieren qr code/pdf aanvragen. Deze kun je uploaden.

2 likes

Ik kwam hier echt precies met dezelfde vraag voor spanje haha. Edit: ik zou wel echt gek zijn maar je kunt het pdf bestand toch niet opslaan? Hoe kan je dat dan uploaden :sweat_smile:

Niet opslaan op je telefoon, bedoel je? Jawel hoor, je kan het als bestand opslaan en dan komt het ergens in de map bestanden. Weet niet wat voor telefoon je hebt? Maar met mā€™n iPhone lukt dat gewoon. En dan kan je het pdf-bestand toevoegen aan het formulier. Hoop dat dit je helpt.

Ja zowel met iphone als Imac of normale computer lukt het niet :sweat_smile: ik ga t nog even proberen

1 like

En anders via desktop proberen te printen, en dan daar in de dropdown selecteren dat je het wilt opslaan als pdf!

Ja zo lukt het wel! Dank je voor de tip, maar nu zegt die dat de upload ongeldig isšŸ˜‚ Wat uploaden jullie precies? Toch gewoon het bewijs wat je via je digi d krijgt wat je ook kunt printen? Zowel nationaal als internationaal? Lijkt wel hogere wiskunde dit haha

edit: we hebben het handmatig gedaan veel makkelijker :joy:

Ik heb ook mn QRcode geprint en daarna handmatig gescand in die Spaanse app.:joy:

1 like

Over de vloeistoffen; bij de jumbo hadden ze 1l zakken maar die waren niet hersluitbaar. Toen liep ik langs de Etos dus dacht daar even kijken, en toen ik aan een medewerker vroeg waar dat lag ging ze er 1 voor me pakken bij de kassa! Heel lief en fijn

Ik was twee jaar geleden door het forum geĆÆnspireerd om naar de Harz te gaat in Duitsland en zie regelmatig nog fotoā€™s langskomen van andere forummers die daar zijn. Binnenkort ga ik met een vriendin voor twee nachtjes terug, vooral om te wandelen. Voorheen ging ik met de camper, maar nu zoek ik een hotel of een B&B. Ik heb al wat rond zitten kijken, maar er springt niet echt iets uit voor mij. Heeft iemand een aanrader/tip voor een mooie overnachtingsplek?

Iemand ervaring met een host van Airbnb die je negeert? Ik heb vanaf morgen een paar nachten, maar ik heb nog geen exact adres, laat staan instructie voor de sleutel en de host reageert al dagen niet op vragen die ik stel. Heb Airbnb gecontact maar het is me niet duidelijk wanneer ik kan cancellen en hoe ik dan al mn geld terug krijg.

Of je je geld nu gaat terug krijgen hangt af van de annulatievoorwaarden van je boeking. Die vind je bij je reis staan. Ik zou nog niet afgelasten maar alles als bewijs houden (berichten) en dan een procedure opstarten door Airbnb te contacteren. Ik vrees dat je een andere accommodatie gaat moeten zoeken en die kosten ook gaat inbrengen
Ik heb een nummer gevonden om hen te contacteren +31 20 52 22 333. Je kan ook via Twitter proberen

1 like

Dankjewel! Airbnb heeft nu idd net gereageerd en de host heeft nog 2 uur om te reageren, anders krijg ik vam Airbnb mn geld terug. Dus inderdaad wat jij zegt! Dankjewel :slight_smile:

6 likes

Succes!

Ja ik! Leuk hotel, echt wel heel goed voor zijn prijs. Leuk zwembad, goed eten, vriendelijk personeel,ā€¦ De kamer was prima maar blijkbaar zijn er wel kamers bij die aan vernieuwing toe zijn hoorde ik toen van andere gasten. Ik vond onze kamer echt wel okĆ©. Het ligt wel een eindje van het strand af, dat vonden wij toen wel een minpunt

1 like

En?

Ah super bedankt voor je reactie!! :grin:

Is er iemand onlangs in Duitsland op vakantie geweest?
Wij gaan morgen naar deelstaat Bad Wurttemberg. Op de site van het ministerie van tourisme staat ā€˜ Es gilt die Pflicht zum Tragen einer medizinischen Maskeā€™. Maar is een medisch mondkapje zoā€™n blauwe of perse een ffp2? Mijn duits is niet zo goed om er uit te komen op alle sites die daar iets over schrijven :sweat_smile:
En voor degene die daar geweest zijn, controleren ze daar streng op? Of wordt over het algemeen zoā€™n blauw mondkapje gedragen?
Ik wil best zoā€™n ffp2 masker dragen als het moet, maar zijn al het hele weekend winkel in, winkel uit in twee verschillende steden omdat ze ze nergens hebben :frowning: