Reizen / Vakantie (Deel 1)

95u later en ik heb de uitslag. Wel negatief gelukkig maar wat een aanfluiting, ding is niet eens meer geldig :joy:

2 likes

Ik zou met een vriendin op reis gaan, maar dit gaat niet door. Nu is mijn PCR test nog geldig tot morgenochtend en zijn er twee opties: Alicante of Mallorca. Iemand een idee? Ik ga nu dus alleen reizen!

Die zijn allebei oranje en alleen bereisbaar voor noodzakelijke reizen. Ik zou wat anders zoeken.

5 likes

@crazyplantlady en @lisaanna tot hoe laat was de horeca open in Berlijn?

Geen idee, in ieder geval geen clubs open gezien. Maar dit kun je denk ik wel googelen/ op de website van gemeente berlijn opzoeken

2 likes

Oh ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Ik weet alleen dat het cafƩ/bar naast het hostel in het weekend tot 01.00 of 02.00 open was. En van de clubs had ik inderdaad het idee dat het niet open was.

1 like

@crazyplantlady thanks! Willen als het kan terrasjes pakken en gewoon uit eten.

Dat kan sowieso, wij hebben tot wel uur of 9 a 10 bij een restaurant (buiten) gezeten

Ooh nicee

Wow !
Ik ga hem straks afzeggen. Tot nu toe voldoe ik aan 1 vaccinatie en alle eisen. En anders testen we in Duitsland voor een antigeen.

Horeca is gewoon open, buiten zonder test/vaccinatiebewijs, binnen in principe met. Er zijn wat open air dingen, maar de clubs zijn (terecht) nog dicht.

Je hebt ook een negatieve test nodig (<24 uur) of je moet volledig gevaccineerd zijn, anders moet je in quarantaine.

(En nee, dat wordt niet per se gecontroleerd als je niet met het vliegtuig komt, maar alsnog, please houd je hieraan, het gaat hier in tegenstelling tot in Nederland nu nog relatief goed, en dat willen we graag zo houden :sweat_smile: )

Musea alleen met van tevoren gekocht entreebewijs met timeslot, en met (FFP2/medisch) mondkapje. Ook in winkels en OV is mondkapje nog verplicht, in OV sowieso FFP2, in winkels mag geloof ik nu zoā€™n gewoon medisch masker ook weer, maar pin me er niet op vast.

EDIT: En je moet dit invullen voor je het land inkomt: Digitale Einreiseanmeldung

1 like

Jaaa, hebben we gedaan. Snap ook wel dat het nodig is, als je ziet hoe het er in Nederland nu aan toe gaat.

1 like

Heeft een van jullie recente ervaring met naar Italiƫ vliegen? (Specifiek naar Sardiniƫ of Siciliƫ) hoe zijn de maatregelen daar rondom het reizen? Ik vind de website van het ministerie van buitenlandse zaken niet mega duidelijk hierover

Ik weet niet precies wat je wil weten maar ik vind de website van de Italiaanse overheid ook best overzichtelijk!
https://www.salute.gov.it/travellers

1 like

Ik zit nu in Italiƫ, ben wel met de auto gegaan. Maar je moet minimaal 14 dagen geleden volledig gevaccineerd zijn, een negatieve test van max 48 uur tonen, of een herstelbewijs van niet ouder dan 6 maanden hebben. Verder draag je hier in alle binnenruimtes een mondkapje en eventueel ook op straat als het druk is (bv. op de markt).

1 like

We hebben op de valreep nog een paar dagen een camping geboekt bij het Lauwersmeer. Speciaal omdat het een dark sky park is, maar we moeten overdag natuurlijk ook wat haha. Iemand nog leuke tips?

4 likes

Je hebt gelijk. Mijn enthousiasme nam het even over van mijn gezond verstand.

1 like

Meer mensen bij wie er in de Corona check app staat dat de pcr test maar 24 u geldig is? Vanmorgen om 09.00 getest en vliegen vrijdag om 08.00. Net de negatieve uitslag binnengekregen en nu staat dit in de app; geldig tot donderdag 22 juli 10:00.

Oh wacht heb ā€˜m nu op internationaal gezet en nu staat er alleen de testdatum en geen ā€˜geldig tot en metā€™-datum, dat is wel okĆ© denk ik?

Gaan er denken jullie nog dingen veranderen als Nederland vandaag helemaal donkerrood kleurt op de Europese kaart. Duimen dat we zaterdag in Kroatiƫ zitten. Die onzekerheid vind ik echt vervelend.

2 likes

Ik ben eind Juni naar Sardiniƫ gevlogen. Antigeen test is voldoende, dus geen PCR. Al werd deze bij ons niet eens gecontroleerd.

Wel belangrijk dat je dit formulier invult van tevoren, want het overgrote deel had dat niet gedaan en het was daardoor echt chaos voor de vlucht: EU Digital Passenger Locator Form (dPLF)

1 like