Reizen / Vakantie #2

Ja, ik denk dat ik alle sites wel uitgeplozen heb, alleen op de ene site staat dat je voor terugkomst in Nederland een test moet doen, en op de andere weer niet als je gevaccineerd bent… zo verwarrend😅

2 likes

Maar welke sites lees je dat dan/zeggen dat dan? De sites van de Nederlandse en Britse overheid lijken me de meest betrouwbare en up to date bronnen hiervoor dus ik zou die volgen

1 like



Dit is bijvoorbeeld beide van Rijksoverheid, ik vind het niet heel duidelijk. Maar ik wacht gewoon af en zoek het tegen die tijd wel verder uit

Engeland is een hoogrisicogebied. Daarom heb je een negatieve test nodig voordat je terug reist naar Nederland.

2 likes

15 november vlieg ik naar de VS maar vind 't toch allemaal wel spannend. Ben zo bang dat ze voor de tijd toch opeens zeggen: ja sorry te veel besmettingen in NL, kom over 1,5 jaar maar terug

1 like

Ja idd @usernameerror. En houd er rekening mee dat je zo’n 100 pond betaalt voor een PCR-test, mn vriend zat er toevallig naar te kijken vandaag. Sommige testlocaties vragen zelfs 400 pond, misschien krijg je er dan een massage bij of zo idk.

Wel jammer want ik wou eigenlijk ook wel gaan maar dat extra geld + gedoe heb ik er denk ik niet voor over.

1 like

Ze zijn er zelf ook niet uit. Bij mij werd op het treinstation alleen naar het vaccinatie bewijs gevraagd en bij anderen alleen test uitslag. Op vliegveld hoor ik vooral test uitslag.

Wanneer je naar Londen komt moet je een dag 2 test hebben geboekt voordat je het locatorform kunt invullen (je hebt een code nodig). Ik zou het boeken voor als je op het vliegveld/ treinstation komt, dan ben je er meteen klaar mee.

2 likes

Jongens wat is Athene toch een ontzettend leuke stad!!
EN wat een lekker eten hahah.

Deze stad stelt me absoluut niet teleur.

9 likes

Bizar dat eten daar hè… ik weet nog dat wij toen na lang slenteren in een buitenwijkje bij een super klein restaurant kwamen. We werden door het restaurant geleid en mochten plaats nemen in een steegje ernaast (klinkt afschuwelijk, maar was heel gezellig en schoon). We hebben toen echt zó lekker gegeten.

Edit: na lang zoeken de naam kunnen vinden: Karamanlidika Τα Καραμανλίδικα του Φάνη


Ik ga hopelijk eind deze maand naar Kopenhagen. Heeft iemand nog tips voor leuke lunch tentjes en restaurants voor in de avond?

3 likes

Voor lunch vond ik de foodhallen erg leuk.

Thanks voor de tip. Was hem in m’n eigen zoektocht ook al tegen gekomen, dus die gaat zeker op m’n lijstje.

1 like

Ik was twee jaar geleden voor 't laatst (door corona meh) dus inmiddels is er vast nog veel meer geopend. Maar mijn standaard lijstje tips:

Eten Kopenhagen

Den Okologiske Polsemand, beste hotdogs (ook vegan/vegetarisch) in Kopenhagen! Het is een soort karretje en er staan er in ieder geval twee in de winkelstraat (Stroget) en bij de Rundetarn.

Grod , betekent havermout in het Deens dus dat is het ook zo´n beetje haha.

Granola , heel leuk voor ontbijt/brunch!

Lele , in Vesterbro (Vesterbrogade) Aziatisch restaurant, ook heel relaxte take-out service

Neighbourhood , Istedgade, Italiaans en toen ik er vorig jaar was (edit: dat gaat dus inmiddels over 2018 denk ik) dé hotspot van dat moment

Lagkagehuset , Deense broodjes! Ideaal om even snel een broodje (zoet: Kanelsnegl, hartig: smorrebrod) te halen voor ontbijt/lunch

Mijn favo wijk is Vesterbro, daar zitten veel hippe koffietentjes en leuke restaurantjes ook. Tussen Versterbrogade en Istedgade.

Edit - zag in mijn lijstje standaard tips ook nog deze 2 foodhallen:
Food markets

Torvehalerne (zelfde wijk als de botanische tuinen)

Papiroen (ligt vlak naast Christiania)

3 likes

Oh top deze lijst, heel erg bedankt!

Eind deze maand zijn er ook kerstmarkten waarschijnlijk, als 't goed is kan je ergens wel æbleskiver krijgen (een soort poffertjes). Sowieso proberen als je 't tegenkomt :blush:

Misschieeeen ben ik nu aan het zoeken naar tickets om nog naar Kopenhagen te gaan dit jaar.

1 like

Mad & Kaffe voor ontbijt of brunch. Je kan er je eigen platter samenstellen met verschillende gerechten.

1 like

Wat leuk, kunnen we al een beetje in de kerststemming komen haha. Moet zeggen dat ik het toch wel beetje spannend vind met de oplopende besmettingen hier, hoop dat er geen extra regels komen om in te reizen.

Ik heb geen idee wat de regels nu zijn, maar ik heb al 2 keer moeten cancellen afgelopen 1.5 jaar (waarvan 1 keer omdat een bruiloft niet door kon gaan). Vanaf half november uit mijn hoofd is Tivoli open voor kerst en dat vond ik echt heel leuk, mooi versierd en heel gezellig. Wel heeeeeel druk ook. Julebryg dag is denk ik al geweest (begin november?) maar vond dat super leuk om mee te maken toen ik er woonde, dat is de eerste dag dat kerstbier verkocht wordt en zijn er ook allemaal events. Maar misschien nu met corona toch allemaal net wat anders.

Mother pizza!!! Lekkerste pizza die ik ooit heb gegeten buiten Italië.

Al zijn de ratings erg slecht en was ik er drie jaar geleden, dus misschien is het niet meer zo goed. Maar anders is de buurt daar ook wel interessant.

1 like

Leuk! Vond Kopenhagen zo tof, ook al vroor het -10 of zo :joy:

Aantal tips:
Pauludan Bogcafe
The Italian
The Olive Kitchen en Bar
No 11 Café
Barburrito

1 like

Wij willen een verre reis boeken en ivm een bruiloft kunnen wij het boeken niet meer echt uitstellen (want het wordt elke dag weer duurder).
Maar ja, ik heb geen idee hoe het met corona zit over vijf maanden. Hoe goed ben je hiervoor gedekt als dit land ons (begrijpelijkerwijs) ineens niet meer wil hebben? Is het dan fluiten naar ons geld of is het nog makkelijk om om te boeken?
Ik weet dat een reisverzekering het niet meer dekt, maar geen idee hoe dat zit met luchtvaartmaatschappijen die wel latere vluchten aanbieden. Ook vouchers zijn prima want we willen toch daar ooit nog wel eens heen.
Kunnen we beter een reisbureau inschakelen zodat zij ons kunnen helpen als het uitgesteld moet worden?

1 like