Reizen / Vakantie #2

Ik ga over ruim een week naar Zwitserland! We verblijven in Bern. Hebben jullie nog aanraders wat we echt moeten zien/doen etc.? :blush:

Hoe veel uur voor je vlucht had je je test? Ik moet binnenkort ook (moet 6 uur 's ochtends vliegen) dus vraag mij nu ff af of ik die dag ervoor in de ochtend moet of misschien zelfs die dag daarvoor in de middag/avond?


@Otzi ik ben zelf maar heel even in Bern geweest en toen regende het ook nog eens hahaha, dus wat dat betreft niet echt tips. Maar als je een berg op wil zou ik van te voren even een livestream van de bergtop opzoeken om te kijken of er wel zicht is. Toen wij er waren was 't zo mistig dat je eigenlijk niks zag, en dat is wel erg jammer want zo goedkoop zijn de tickets voor de gondels niet.
Oja nog een tip, het openbaar vervoer is er heel goed geregeld, dus als je wat langer gaat en je hebt 't gevoel dat je Bern wel gezien hebt, koop dan vooral een treinkaartje naar Zürich of Luzern ofzo! :slight_smile: Ze hebben ook van die kaartjes die 3 of 7 dagen ofzo geldig zijn, dat is vooral voordeliger als je veel van plan bent om te reizen of als je langere afstanden wil afleggen.

1 like

Echt zo fijn dat je weer wat kunt ondernemen. Ik ben de afgelopen dagen naar Parijs geweest, was zo fijn!:smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik zou niet één dag ervoor doen, maar die daarvoor! Geeft je an sich ook meer rust dan dat last minute werk! Maar er valt geen peil op te trekken want collega en vriendin hadden pcr weer wel snel terug!

1 like

Thanks! Dit zijn echt super handige tips! Zeker dat van de treinkaartjes! Want ik denk dat we ifd zoveel mogelijk willen bekijken :blush: We gaan een week dus we wilden zeker ook naar Zürich en andere plekken!

Treinkaartjes kan je in de SBB mobile app kopen (soort NS app), maar moet je wel creditcard voor hebben volgens mij! Die app is sowieso heel handig, kan je al je routes ook in plannen.

Nog niet geboekt (door de onzekerheid of reizen over een paar maanden nog steeds kan), maarrrr tips voor leuke restaurantjes/bars/kerstmarkt in Wenen?!

Ik heb een hele waslijst haha, ben er in september 9 dagen geweest en heb vooral gegeten :rofl: dus even een korte versie met mn best picks en lange met overal waar ik ben geweest (vooral ontbijt/lunch/dessertplekjes)

Kort:

Samenvatting

-Swing Kitchen: hier kan je lekkere vegan burgers eten (en voor iets meer dan €10 heb je een ‘menu’ met frietjes en onbeperkte refills van drankjes!)
-Fain: ze hebben heel veel lekkere Asian inspired gebakjes met matcha, yuzu en dat soort smaken!
-Wirr: hier heb ik een erg lekkere breakfast waffle gehad met avocado en vegan zalm!! Was amazing
-Neni am Prater: ze hebben nog een andere filiaal maar deze kijkt uit over het attractiepark Prater en de stad en zelfs de bergen erachter, fantastisch om daar op het terras te zitten! Is bovenop (7e verdieping van) een flatgebouw en de salted caramel pancakes voor ontbijt zijn heel lekker!
-Veganista: erg lekker vegab ijs in specialere smaken ook, zit doorheen de stad
-Veggiezz: ook een keten met vegan dingen als burgers, club sandwiches enzovoort.
-Mari’s Metcha Matcha: heel gezellig als je zin hebt in Japans!

Lang:

Samenvatting

Das 1090
Swing kitchen
Plain
Matcha Komachi
Cafe Sacher
Riva Pizzeria
Wirr
Fain
Shiki
Cafe francais
Front Food
Neni am Prater
Das Kimchi
Find tea
Ballroom
Veggiezz
Mari’s metcha matcha
Veganista
Adlerhof (eerder mooi interieur dan goed eten haha)
Oio poke bowls
Cafe central
Cha no ma teehaus

3 likes

Leuk!! Ik sla je bericht op en ga alles opzoeken. Dankjewel iig!

2 likes

Net om 20:44 m’n ESTA ingediend en om 21:48 al goedgekeurd! :dancer::dancer:

10 likes

Wij zijn ook maar een halve dag in Bern geweest en toen doorgereden naar Lausanne. Vond Bern wel een heel gezellige en sfeervolle stad! Lausanne ook heel mooi aan het meer. Genève vond ik iets minder, beetje zakelijker.

1 like

Welke stad zouden eerder aanbevelen: Krakau of Warschau?

Krakau

3 likes

Ik heb hem net aangevraagd, echt bizar dat je ook je socials moet invullen :joy: Kan me dat niet herinneren van andere keren

2 likes

Volgens mij moest ik 't in 2019 ook! Heb nog een profielfoto van New York van toen hahaha, misschien dat dat hielp met het snelle proces :crazy_face:

3 likes

Haha ja mocht je een twijfelgeval zijn omdat je “ja” hebt ingevuld op een vraag over besmettelijke ziektes of genocides :stuck_out_tongue: dan is dat wel handig :joy:

2 likes

Krakau! Warschau is ook heel mooi maar heb je wel sneller gezien. Bij Krakau kun je ook nog Auschwitz en de zoutmijn bezoeken.

1 like

Ik heb afgelopen jaren 2 hele mooie reizen gemaakt.

Een roadtrip met eigen tentje van La, santa Barbara, big Sur, las Vegas, antilope, lake Tahoe etc.

Een roadtrip met eigen tentje door Canada vanaf Vancouver, whistler, Jasper, Banf.

Canada vond ik net iets fijner omdat de afstanden wat minder heftig waren.

Ik wil het liefst in juni weer zo’n soort reis maken, met een campertje het liefst. Iemand een idee voor een route of omgeving? New Engeland lijkt me prachtig maar dat zou ik het liefst een keer in oktober doen.

2 likes

Miss vind je iets in het Noord-Amerika topic! Ikzelf ga binnenkort naar Colorado en Utah als alles goed gaat

1 like

Oh top die kende ik nog niet, thanks.