Reizen / Vakantie #2

Nee! Ik had niet genoeg tijd om te oefenen en ik had meer behoefte aan een relaxte vakantie. Dus wil nu in het voorjaar gaan.

2 likes

@Oprah jij bent in je eentje naar ijsland geweest toch? Wanneer was je daar? Had je zoā€™n reis geboekt of ben je op eigen initiatief dingen gaan doen? Wat zijn aanraders?

Misschien kan @Otzi me ook helpen haha

Yess klopt! Ik was er toen in januari (ma-vr) en heb eigenlijk alle excursies via Reykjavik Excursions geboekt.
Golden Circle
Into the glacier (deze is wel prijzig, maar zo de moeite waard)

Blue lagoon was dicht wegens renovatie dus ben naar een andere geweest, kom alleen niet 1,2,3 op de naamā€¦

Ik sliep in het galaxy pod hostel als ik me niet vergis.

Echt een prachtig land :heart_eyes: en heb elke avond het noorderlicht gezien.
Wanneer wil je gaan? Het was toen echt zooooo koud, ofja de gevoelstemperatuur was vreselijk door de wind haha.

2 likes

Ja ik wil ook in januari gaan! Ook 5/6 dagen.
Had inderdaad ook naar galaxy pod gekeken, in Singapore ook zo geslapen en was echt top.
Ik ga eens kijken naar Reykjavik Excursions, zat namelijk ook te twijfelen om zoā€™n georganiseerde reis te doen maar vind dat ook wel iets sufs hebben ofzo? Echt stom van mezelf. Dat is ook wel heel duur maar geen idee of je hetzelfde kwijt bent als je alles los boekt. Maar goed je gaat natuurlijk ook niet naar IJsland omdat het goedkoop is

1 like

Ik love van die pod hostels!
Ja of je duurder of goedkoper uit bent door alles los te boeken durf ik niet te zeggen.

Maar ik wil me niet verplicht voelen, daarom los geboekt.
IJsland is niet goedkoop nee haha, maar zooooo de moeite waard.

Kon ik maar mee :tired_face:

2 likes

Ja die zijn zo chill. Mij hoef je niet op zoā€™n slaapzaal te leggen want ik doe geen oog dicht.
Ja lijkt me ook een goede optie dat los boeken, ik ga er zeker naar kijken
Als iemand meer tips heeft gooi maar in dit topic haha

enne
GA MEE!!

1 like

Ik hoor IJsland? * kijkt om de hoek*

5 likes

Ah leuk! Ik had ook geen tijd meer om te oefenen dus ik ga nu met mijn vriend in mei! We hebben al geboekt!

2 likes

Lijkt me best lastig wandelenā€¦

(sorry, kon het niet laten)

5 likes

Ja het wordt de ultieme relatietest! :joy::joy:

1 like

Ik wil met mijn vriend een paar dagen weg eind november. We gaan het liefst naar Oost-Europa en dan de wat onbekendere plekken. We zijn in Krakau, Praag, Budapest, Skopje, Ohrid, Tirana en cluj-napoca geweest. We denken nu aan de Baltische Staten of de Balkan.
Heeft iemand aanraders voor plekken en dingen om daar te doen?

Ik ben alleen in Tallin geweest en dat is wel heel mooi

image

Je bent er na een dag (of twee) alleen wel uitgekeken denk ik, maar misschien zijn er nog net zulke mooie plekken in de buurt?

4 likes

Is een auto huren een optie? De meeste highlights zijn gratis (alleen moet je soms parkeergeld betalen) en heel goed te bereiken, dus daarvoor zou je geen tour hoeven te boeken.

Ik ben in augustus/september geweest (wel met iemand samen) en vond een auto echt ideaal. Als je in Reykjavik blijft slapen kun je zelf dagtrips maken, of een stukje van de ring road rijden en onderweg slapen in B&Bā€™s.

My god wat heb ik me vergist in de Corona maatregelen icm Curacao. Ergens had ik in mijn hoofd (omdat de lijntjes met NL kort zijn) dit op Schiphol allemaal wel zou meevallen. Mijn testuitslagen waren niet optijd binnen. Dus onderweg naar Schiphol nog een sneltest ingepland. Deze had je nodig om verschillende formulieren in te vullen, maar dat kon niet want :uitslag nog niet terug.

Vervolgens moest je alles geprint hebben, want op Curacao zouden ze moeilijk doen. Gelukkig waren ze op Schiphol zo aardig om alles voor me te printen. ƀ ā‚¬4,50 per pagina :thumbsup: zijn ze vervolgens heel chill op Curacao en mag alles gewoon via mijn telefoon. Rennend naar onze gate gemoeten en net op zijn aangekomen. Er stond al: the gate is closing.

En ik ben niet eens vakantiestress gevoelig maar dit was echt a-relaxt. Al met al een geweldige tijd gehad op Curacao, maar het was niet tof om al deze stress te hebben terwijl je netjes gevaccineerd en getest bent

2 likes

Ik ben nu in Spanje en bij mij haalden ze wel mensen uit de rij na het scannen van die Spaanse qr code. Dan moest je een bewijs van vaccinatie laten zien. Ik had gewoon dat papiertje van de GGD laten zien en mā€™n vriend de informatie die in de corona checkapp staat. Was allebei prima

1 like

Oh wat vervelend dat je de test-uitslag niet op tijd had! Ik vond het juist wel meevallen eigenlijk? Ik hoorde van te voren ook van iedereen dat het zoveel gedoe is, maar ik had een antigeen-test de dag voor vertrek laten doen, binnen 30min de uitslag binnen, 's avonds alle formulieren ingevuld en meteen geprint. Op Curacao wel de PLC en vaccinatiebewijs op papier nodig gehad, maar het verliep eigenlijk heel soepeltjes.

Maar misschien scheelt het dat het mijn 2e reis was sinds corona, dus ik had de stress van ā€œis mijn test wel negatief en zijn mijn papieren wel in ordeā€ al eens eerder ervaren :sweat_smile:

Ja maar als je die test uitslag niet hebt, kan je de PLC ook niet invullenā€¦ en door de missende test uitslag liepen we continu achter de feiten aan. Werd vervolgens mijn handbagage eruit gehaald voor een drugstest, moet desbetreffende persoon inspringen bij een incident bij het detectiepoortje. Continu dit soort shit haha

Ik heb om andere redenen dan reizen de vaccinatie genomen, maar ik had nu wel zoiets van het maakt letterlijk niks uit of je wel/niet gevaccineerd bent

Oke thanks voor de info! Heb dat papiertje idd en de corona check app en ook nog het gele boekje. Fijne vakantie :slight_smile:

@Neusklem aaah wat een stress. Ik dacht juist ik ga pas op vakantie als ik volledig gevaccineerd ben, is vast minder gedoe. Niet dus. Wel een luxeprobleem natuurlijk.

Dat weet ik, maar als je een test inplant dan krijg je toch ook te horen wanneer je de uitslag kunt verwachten? Dus het feit dat de uitslag te laat was, lijkt me wel een uitzondering dan.

Wel echt pech dat je zoveel stress ervaren hebt, dan begin je ook niet lekker aan je vakantie. Gelukkig heb je het op Curacao zelf wel leuk gehad!!

Je kan Tallinn makkelijk met Riga combineren, @traveljunkie. Kan je met de bus doen, ben je zo.
Of Tallinn en Helsinki, neem je de boot. Tallinn zelf ben je idd met 1 of 2 dagen wel klaar mee. Je kan het ook combineren met wat natuur, dan is een auto huren misschien wel fijn (edit: Lahemaa bedoel ik, is een nationaal park een stukje ten oosten van Tallinn).

Andere opties (geen idee hoe deze plaatsen nu met Corona zijn): Sint Petersburg, Belgrado, Sarajevo

3 likes