Redenen waarom mijn kind boos op mij is

Hopelijk is er tegen die tijd gewoon een harde regel dat het geen biecht is om te posten wat je gegeten hebt :stuck_out_tongue:

Omdat ik niet alle boeken uit zijn boekenkastje in 1 keer mee kan nemen naar de woonkamer. Hij hielp wel mee door welgeteld zelf 1 mini boekje te dragen :roll_eyes:

4 likes

Mijn kind is deze week chronisch boos… Vermoeienddddd.

Brood verkeerd snijden.
We hebben de verkeerde kleur auto (is een terugkerend probleem in z’n leven…)
Niet in bad willen, maar nog bozer als hij er weer uit moet. Geldt ook voor de douche.
In de ochtend de gordijnen open doen is gegarandeerd oorlog atm.
Zijn kleren zijn niet naar wens (ik wist echt niet dat jongetjes van 3 hier al een mening over hadden…)
Hij wordt boos als we boos worden omdat hij de voordeur uitrent.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn hemel.

Het is een fase en het is een heel leuk kind. Maar jongens wat is het op het moment even ingewikkeld.

11 likes

Dit is geen fase, dit heb ik ook nu op mijn 25ste…

32 likes

:grin:
Nu je het zegt: ik kan ook enorm tijd rekken als ik onder de douche sta.

Maar gisteren mocht hij langer onder de douche, dan maak ik namelijk ondertussen de badkamer schoon. Toen heb ik hem uiteindelijk relatief vrolijk eruit gekregen omdat hij mocht helpen z’n bed te verschonen :rofl: dat gaat ook niet forever werken denk ik.

4 likes

Haha, dat is ook wel heel zwaar. Hopelijk is hij snel door deze fase heen!

1 like

“Bah! BAH! BAH! BAH!”

M’n kind vindt mijn moedervlekken blijkbaar heel vies.

10 likes

Moedervlekken of moddervlekken? Misschien heb je je gewoon niet goed gewassen? :joy::woman_shrugging:t3:

1 like

S (21m) vraagt om aardbei, ik geef haar aardbei. Vervolgens zegt ze nee en gaat op de grond zitten huilen… vervolgens eet ze dr aardbei op 🥸🤷‍♀️

8 likes

Hij was gister hysterisch boos omdat ik hem exact het eten gaf waar hij om vroeg (boterham pindakaas, op een specifieke manier in stukjes gesneden) maar het op het verkeerde bord lag. :skull_and_crossbones:

20 likes

Goede les in heel duidelijk álle vereisten doorgeven, komt 'm later nog wel van pas :grin:

3 likes

Have a child they said… :no_mouth:

5 likes

Omdat de tram weg reed en omdat ik op de schommel ging zitten toen hij dat vroeg. Gezellige ochtend hier.

2 likes

Hier zo’n zelfde fase. Gister wilde ze rozijntjes, toen gaf ik rozijntjes en toen moest ze krijsen. Toen wilde ze een banaan, haalde ik de schil los, moest ze krijsen. Sowieso als ik de banaan helemaal uit de schil haal, wilt ze hem al niet meer. Echt zooo irritant.

2 likes

:joy:

Wat is de psychologie achter deze buien? Is het een situatie die ze niet kunnen verklaren, ook al vragen ze erom? Kunnen ze nog niet communiceren wat ze precies willen?

3 likes

Ze kreeg appelstroop op haar brood nadat ze vroeg om… jawel appelstroop!

Na 10 minuten haar brood steeds verder van zich afduwen besloot ze toch maar het op te eten, onder luid gesnik. En mama boos aankijkend. Goedemorgen, goed begin van de week.

15 likes

Een maand later, maar ik was gefascineerd door je vraag en ging googlen…
Ik kwam terecht op dit Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/toddlers/comments/7syba1/2_yo_asks_for_things_then_screams_no_why/
Ik heb lang niet alles gelezen, maar na even snel scannen zie ik al een hoop redenen voorbij komen:

  • Ze vragen om een banaan, maar willen die niet eten, enkel vasthouden
  • Ze vragen om melk maar bedoelen water, omdat die twee concepten erg op elkaar lijken
  • Ze willen geen lucifers, want ze zijn er doodsbang voor, maar vertellen alleen dat daar lucifers zijn
  • Ze willen niet dat je iets geeft, ze willen het alleen als ze het zelf mogen pakken
  • Ze willen niet waar ze om vragen, maar zijn gewoon heel erg moe en kunnen dat niet communiceren
  • Ze willen niet waar ze om vragen, maar willen grenzen horen

Waar ze zich al niet over kunnen opwinden :sweat_smile: Ik kan niet wachten tot Z meer gaat praten. Haha.

10 likes

Omdat ze het zoutvaatje niet leeg mag gooien op tafel.

En omdat ik moet kiezen wat zij wil eten, maar ik niet opnoem wat zij wil.

Dit was om 7.25 vanmorgen, terwijl we om 7.28 de deur uit moesten.

2 likes

Die 2e reden snap ik helemaal, dit heb ik ook altijd bij mijn vriend :laughing:

12 likes

Omdat ik haar een banaan gaf nadat ik haar vroeg of ze een banaan wilde en ze “Ja” zei.

5 likes