Reddit Secret Santa

Hoi hoi,

Vanaf vandaag kan je je weer aanmelden voor Reddit Secret Santa! Ik weet dat er op het EGF ook een paar meiden waren die hier aan mee deden. Ik heb me net aangemeld voor wereldwijd en kan nu al niet wachten totdat iedereen gematcht is! Zijn er nog meer hier die dit jaar mee doen?

Ik heb zelf al twee keer meegedaan en heb elke keer een leuk pakket mogen ontvangen. De kans dat je met iemand matcht die je niks stuurt uiteindelijk is aanwezig natuurlijk, maar die kans is heel erg klein. Wanneer je niets hebt ontvangen kan je er ook weer voor kiezen om gerematcht te worden en dan ontvang je alsnog van iemand anders een cadeautje!

Aanmelden kan via: https://www.redditgifts.com/

1 like

Ja leuk! Ik overweeg mee te doen (voor het eerst dus). Twijfel een beetje aangezien december qua maand al wel duur genoeg gaat worden… Maar lijkt me superleuk om voor iemand wat te kopen/maken en om van een willekeurig iemand wat terug te krijgen :slight_smile:
Het is vast ergens op Reddit te vinden, maar weet jij toevallig met welk bedrag je rekening moet houden, voor het cadeau (zonder verzenden)?

Ik twijfel enorm omdat ik tot nu toe eigenlijk nog niet veel positieve ervaringen heb, heb vaak niks ontvangen. Maar het is zo leuk om te doen dus ik weet het echt nog niet

1 like

Oh wat tof! Hoe leuk dat je iets van een complete stranger krijgt. Word er dan ook rekening gehouden met de verzendkosten? Is wellicht wel een duurder grapje als je iets naar een ander continent moet verschepen, dan wanneer het binnen Europa of zelfs Nederland blijft.

1 like

Rond de 20 dollar!

Ik doe ook weer mee, voor de 4e keer dit jaar. Heb 1x een stom cadeau gehad, 1 redelijk en 1 heel erg leuk! Vind het geven bijna nog leuker dan het krijgen dus dat maakt mij nooit zo heel veel uit haha. Ik speel soms wel een beetje vals door bijvoorbeeld op Etsy/Amazon te kopen en dan direct naar diegene te sturen, en dan stuur ik alleen zelf een kaart er nog achteraan, scheelt flink in de verzendkosten.

2 likes

Je kunt aangeven waaraan je mee wilt doen, alleen in je eigen land, in Europa of wereldwijd. Volgens mij moet je voor die laatste wel credits hebben (dus al eerder hebben meegedaan). Dus ik zou dan Europa doen als ik jou was! En je zou dus ook online dingen kunnen bestellen en bij diegene laten bezorgen, dat is vaak goedkoper.

2 likes

Ah slim! Leuk, denk dat ik dit wel durf te proberen. Ik ben ook gek op cadeautjes geven en ik vind het toch wel iets magisch; het idee dat je een complete vreemde zoiets leuks kunt bezorgen.

1 like

Ik doe ook weer mee! Ik heb het nu een best vaak gedaan, niet alleen secret santa maar ook andere edities en heb elke x iets ontvangen! Ook wel eens wat mindere cadeautjes, waar niet veel moeite voor gedaan leek te zijn, maar meestal juist hele leuke!
Ik kan ook al niet wachten!

1 like

@anon20093329 @Monito zoals @Acquiesce idd al zegt, rond de €20, maar ik heb eigenlijk alle twee de keren de cadeautjes via Etsy of Amazon gestuurd omdat dat een stuk scheelt in de verzendkosten. Het maakt het pakketje misschien een beetje onpersoonlijker, maar ik geef dan wel een leuker cadeau dan als ik ook nog eens €20 verzendkosten had moeten betalen.

2 likes

Ja, ik doe weer mee. Dit wordt m’n 4e keer, heb tot nu toe alleen maar super positieve ervaringen, twee jaar terug moest ik echt een doos ophalen bij het postkantoor van 1 x 1 meter haha

1 like

Omg zo leuk! Wat zat er allemaal in?

Een schatkist met allemaal Amerikaanse snacks (reeses, twinkies, cheetos flaming hot enzo), wijnglazen, een heel wijn set (opener, koeler, stop etc), make up, tote bag en nog wat kleine dingetjes. Ik werd echt zo verwend, echt zooo lief, kon het echt niet geloven dat iemand zoveel tijd/geld erin had gestopt. Dus nu probeer ik ook meer tijd/moeite in te stoppen en ook iets duurdere of meer cadeaus

3 likes

Aaaah super leuk! Klinkt echt als een droom Secret Santa

2 likes

Ik heb uiteindelijk meegedaan met de Secret Santa Postcard Exchange. Durfde het toch niet aan met de echte Secret Santa, vooral niet omdat het me extra decemberstress zou gaan opleveren (qua cadeautjes zou ik het dan ook perfect willen doen, in plaats van gewoon goed).
Ik had gehoopt op een leuk kerstkaartje van iemand, maar ik kreeg een heel pakket :0 Een uitgebreide set gitaarplectra en een boek, Waren twee erg welkome en toepasselijke cadeautjes, super blij mee, maar uiteindelijk bleek dat mijn Santa dacht dat hij met de gewone Secret Santa meedeed…

2 likes

Zou hem om zijn adres kunnen vragen… Heb hem in ieder geval al heel hartelijk bedankt en hij zei dat hij vooral blij was dat hij iemand anders blij had gemaakt en dat het daarom niet uitmaakte dat hij blijkbaar aan de verkeerde Secret Santa meedeed.
(Was voor gewone Secret Santa ook wel een wat onpersoonlijk geheel geweest, zijn cadeau, qua verpakken en - gebrek aan - persoonlijk berichtje)

1 like

Ik was helemaal vergeten om te posten wat ik heb gekregen! Het pakketje was binnen gekomen op oudjaarsdag, maar ik was in Londen tot 2 januari, dus had een leuke verrassing liggen toen ik thuis kwam! Mijn Santa was een man uit Georgia en had een heel leuk persoonlijk pakketje samen gesteld. Ik heb zijn favoriete Amerikaanse snacks gekregen, een glazen potje gevuld met plaatselijke pecan noten en zijn favoriete boek. Daarnaast kreeg ik een kleine super soaker, de gesigneerd is door de bedenker van de super soakers en nerf guns! Hij werkt namelijk voor Lonnie Johnson zelf, echt heel gaaf. Foto’s van het pakketje staan op reddit: https://www.redditgifts.com/gallery/gift/best-secret-santa-ever-1181/

5 likes

Ja ik doe mee!

Heb een student uit OekraĂŻne, die vrij duidelijk is over zijn wensen. Maar die liggen een beetje boven mijn beoogde budget :frowning:

Bijvoorbeeld bepaalde medische encyclopedieën, die kan ik nergens goedkoper dan 50 euro vinden. En dat wilde ik er eigenlijk niet aan uitgeven…

Ik ga nog maar even verder denken over alternatieven

Tot nu toe nog niet tweedehands kunnen vinden helaas…
Was nog aan het proberen of ik ergens een werkende kortingcode voor Amazon kon vinden zodat het misschien toch een optie zou zijn om de lp die ook op zijn verlanglijstje staat te kopen, maar nog geen succes.

Ik heb het tot nu toe altijd zelf verzonden naar mijn giftee, maar dat is omdat ik eigenlijk altijd zelf een pakketje samenstelde en nog nooit iets via amazon gedaan heb

Heb eigenlijk ook geen idee hoe het er uit ziet als je het via Amazon laat leveren, als het er wel leuk uit ziet dan is het wel het overwegen waard