Quarter life crisis

Nee klopt! Ik heb dat vorig jaar eens uitgezocht en volgens mij gold die regeling voor 2018. En ik wilde eigenlijk de bachelor Nederlandse Taal & Cultuur gaan doen en dat is dus geen docentenopleiding. Maar ik moet even gaan kijken naar de docentenopleiding op het hbo!

Ik meld me ook.

Ik ben 27, heb een master, een bachelor en een propedeuse maar nul relevante werkervaring en ik ben de laatste 8 maanden op reis geweest. Ben alweer ruim een maand terug, zonder geld, zonder baan en zonder woonruimte. Oftewel ik woon weer bij Mn ouders.

Ik heb absoluut nul motivatie om überhaupt op te staan, iets nuttigs te doen en nadenken maakt me zenuwachtig. Ik moet echt een baan vinden, maar ik heb gewoon geen relevante ervaring en dus een gat van bijna n jaar in Mn cv. Ik wil emigreren, maar ik weet niet hoe en waarom en waarheen.

Dus Haha.

1 like

Voor degene die klaar zijn met hun opleiding en geen werkervaring hebben: zouden jullie relevante vrijwilligerswerk kunnen doen? Ik heb dat ook gedaan. Op die manier heb ik genoeg ervaring opgebouwd en ben ik uiteindelijk ergens aangenomen voor een tijdelijk project. Daar heb ik ook weer ervaring opgedaan en dat heeft echt geholpen.

Lijkt me ook pittig dat je een periode die sowieso lastig kan zijn (eerste relevante baan zoeken, als dat inderdaad je plan is) moet ‘combineren’ met terugkomen van een lange reis. Twee goede vriendinnen hebben daar echt enorm veel moeite mee gehad, terwijl zij qua werk en studie wel redelijk in een gespreid bedje terechtkwamen.

Verder niet echt concrete tips behalve misschien inderdaad nadenken over waarom je zou willen emigreren (wil je dat echt of is het meer een vlucht van hier/verlangen naar de periode dat je hebt gereisd?). In beide gevallen, hier blijven of emigreren, heb je toch wat geld nodig denk ik, misschien kan dat je wat motiveren om nu iets van werk te zoeken? Sowieso als je wo hebt gedaan (hbo denk ik ook eigenlijk) dan zijn er wel goede en redelijk leuke opties door bijvoorbeeld bijles te geven, op van die huiswerkinstituten te werken, etc., is misschien een goede combinatie van leuk genoeg en vaak ook wel wat doorgroeimogelijkheden, maar toch nog niet een zodanig vaste baan dat je nu al heel grote beslissingen moet nemen over je leven? Of verder als eerste begin wat freelance schrijf/redactiewerk als je goed bent met taal? Hier op het forum zijn meiden wel enthousiast over Textbroker en ik kijk zelf scripties na via een bedrijf, mocht je daar meer over willen weten :slight_smile:

1 like

Precies hetzelfde hier. Lang gereisd en nu weer werkloos en blut terug bij mijn ouders met alleen random werkervaring dat niets met mijn studie te maken heeft. Altijd als ik terug ben in Nederland voel ik druk om carrière te moeten maken en zegt men dat ik nu toch eindelijk aan het ‘echte leven’ moet beginnen. Daarom ga ik binnenkort in het buitenland werken en wonen (soort van emigreren dus).

Het stelt me ergens wel gerust dat ‘alles hebben’ (baan, huis, relatie) bij veel mensen niet geheel zaligmakend is. Ik had de afgelopen maanden geen van deze dingen en keek jaloers naar mensen die dat wel hebben. Het gras lijkt groener.

2 likes

Nee Richard, dat gaan we hier niet doen. Promoot je programma’s maar ergens anders. Je kunt gezellig meeposten of een ander forum zoeken om op te spammen.

10 likes

Maar je probeert het wel door een of ander programma te promoten. Dat is tegen de huisregels. Als je mee wilt praten hier, ben je uiteraard van harte welkom. Verwijzingen naar jouw programma echter niet.

image

19 likes

Mijn relatie is uit, ik verwacht dat mijn contract niet verlengd wordt, ik woon bij mijn ouders en ik heb geen idee wat ik met mijn leven aan moet:(. En ik ben al 31. :(.

Dat is even veel tegelijk, super vervelend!

Je hoeft echt niet je hele leven voor je te zien toch? Misschien kan je je focussen op dingen die jij leuk vindt en waar je energie uit kan halen? Als je dat lastig vindt is het misschien een goed moment om juist nieuwe dingen te proberen?

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar het wordt echt beter!

1 like

Dit topic mag wel weer tot leven komen

3 likes

Aah op de een of andere manier heb ik dit berichtje helemaal gemist! Dankjewel nog, heel lief.

Update: ik zit weer in mn eigen huisje en mijn contract is toch verlengd! Ik ben er nog lang niet en ben inmiddels 32 :sob:, ik mis mn ex nog steeds en voel nog steeds het dertigersdilemma, maaar het voelt gelukkig wel een stuk lichter nu.

4 likes

Je eigen huisje en contract verlenging in deze tijden is iets om super trots op te zijn! :hugs:
Ook al voelt dat misschien niet zo, ik ken niet het hele verhaal. Maar dat is iets waar ik zo naar uitkijk, ooit…

Jij wilde dit topic niet voor niks opnieuw leven inblazen denk ik? Wil je er wat over kwijt?

*huurhuisje trouwens hoor. Niet dat je denkt dat ik opeens een dik koophuis heb ofzo. :wink:

Hm ja! Ik merk dat ik twijfel over heel veel dingen en het antwoord ook vaak is; ‘ik weet het niet/geen idee’. Mijn relatie, woonplaats, levensstijl en carriere… Normaal was ik altijd best enthousiast en wist ik precies wat ik wilde maar dat is compleet verdwenen. Misschien hoort dat bij ouder worden? Het voelt alsof mijn lichtje is gedoofd en ik krijg letterlijk nergens energie van. Heb het gevoel dat ik al mijn hoogtepunten al heb gehad en dat het nu alleen maar telkens bergafwaarts gaat. Wil eigenlijk met iemand praten maar dat is zo duur! Op dit moment helaas niet mogelijk. Herkenbaar voor iemand?

2 likes

Ik moet zeggen dat ik dit gevoel wel een beetje herken! Ik heb dit in periodes. Nu ben ik zwanger en hebben we echt iets om naartoe te leven en ik heb dat volgens mij nodig in m’n leven, want sinds de zwangerschap heb ik dat gevoel niet echt meer, maar voor die tijd echt wel gehad, meerdere keren gehad ook. Ik bedenk me nu dat ik het trouwens op dit moment op werkgebied ook wel een beetje heb.

Echt tips heb ik niet, mezelf een schop onder mijn kont geven om uit de ‘sleur’ te komen heeft vaak wel geholpen bij mij, en de ervaring dat het ook anders kan zijn geeft je ook weer energie, maar wat dat betreft is het een vicieuze cirkel en daardoor heel moeilijk om eruit te komen. Met mensen praten helpt mij in ieder geval altijd ook wel, de visie van een ander is vaak heel anders dan die van jezelf.

Leuk, gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat dat iets is wat zo spannend en nieuw is, dat je er veel nieuwe energie van krijgt. Alle doelen die ik in mijn hoofd heb zijn wel grotere dingen waarvoor ik eerst moet sparen om het te realiseren. Dingen waarnaar ik kan toeleven op een kortere termijn vind ik lastig te benoemen. Waardoor ik in zo’n gat val ofzo.

Dankjewel! Ja, dat is zeker zo. Misschien helpt het voor jou om ook kleine successen te ‘vieren’? Bijvoorbeeld op je werk, of in een sport die je doet. En misschien ligt het ook wel aan het seizoen? Ik herken bij mezelf in ieder geval dat ik in de winter (helemaal in december, voelt zoooo donker) altijd een beetje een dipje heb. Dan weet je in ieder geval dat het weer voorbij gaat :slight_smile: