Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Klopt volgens mij hoor, je kan het sowieso vinden op www.mijnnatuur.nl

1 like

Ik oooooookkkkkkk!!!

1 like

Als ik het shirt voorbij zie komen zal ik hier wel ff een linkje droppen

2 likes

Ik ga me eens inlezen over dat alt-right.
Had je eerder ook al gepost he? ik ken die term nog niet.

Nou, ik ben nog steeds redelijk van slag van deze uitslag. Ben echt een beetje boos maar vooral teleurgesteld in mijn medemens. Weet nog dat ik hetzelfde had toen PVV ineens zoveel stemmen kreeg (en die hebben uiteindelijk vrij weinig voor elkaar gekregen, dus hopelijk geldt dat ook voor FvD
) Gelukkig is de uitslag in mijn gemeente (Groningen) nog best oke, maar landelijk vind ik het zo erg
 Ben ook lid geworden van de Partij voor de Dieren.

Ik begrijp trouwens de behoefte om je negatief uit te spreken tegen de FvD middels zo’n shirt bijvoorbeeld. Maar ik denk dat dit alleen maar averechts werkt. Misschien de FvD-stemmers proberen te begrijpen en meer positieve aandacht naar de lieve dingen in onze maatschappij? Ach ik weet het ook niet
 Ik ben bang dat dit ons alleen maar meer uit elkaar drijft.

Volgens mij zijn we allemaal te fucking verwend dat we vinden dat we het recht hebben om de aarde te verkloten? Alleen maar uitgaan van je eigen portemonnee. Ik dacht altijd dat Baudet een soort pseudo-intellectueel was
maar blijkbaar komt hij uit de wetenschap? Hij heeft nota bene een PhD gedaan. Hoe kan hij dan in godsnaam de klimaatverandering ontkennen? Ik ben echt bang dat hij dit alleen gebruikt om aan de macht te komen. Wat is zijn echt agenda?

Ja ik ga steeds van ‘laten we lief zijn voor elkaar’ als een soort tegenreactie naar boosheid omdat er zoveel randdebielen op deze man stemmen. Ik ben echt in de war.

4 likes

La nonette? Ik ga dit sowieso kopen

1 like

Late en erg lange reactie, maar dit raakt me zo dat ik niet niet kan reageren.

lang

Jij hebt het zwaar, dat klopt en daar zijn allerlei oorzaken voor, maar geloof me: de immigranten zijn dat niet. Jij hebt het over hoe jouw prothese een basisrecht zou moeten zijn, tegelijkertijd ben je niet eens bereid om daadwerkelijke universele mensenrechten te garanderen (recht op asiel bij bedreiging van jouw mensenrechten (art. 14) recht op leven, veiligheid en vrijheid (art. 2)). Want ik vind het niet meer dan menselijk om zelf iets op te geven als ik een ander daar meer leed dan het mijne mee bespaar.

In plaats daarvan geef je de schuld aan de immigrant. Complete bullshit. Want onze zorg, ons huizentekort en de armoede in ons land zijn directe gevolgen van verkeerd beleid. Nederland is een zeikland waarvan een groot deel toch elke vier jaar nog op rechtse partijen stemt. En geloof me: jij kunt hen niets schelen. Niet vanwege gebrek aan geld, maar vanwege een gebrek aan prioriteit. We zijn immers zo stinkend rijk dat we het kunnen overwegen om multinationals een lastenverlichting van 1.9 miljard te geven (dividendbelasting). Dus houden we partijen in stand die alle overheidstaken geprivatiseerd hebben (waardoor ze duurder zijn geworden), de sociale zekerheden afbreken, tegen jou zeggen dat je eerst maar een beroep moet doen op je eigen netwerk en als klap op de vuurpijl in het dieptepunt van de crisis onze huizenmarkt als beleggingsobject hebben aangeboden aan rijke investeerders. En nu jij en vele anderen merken dat je het zwaar is, wijzen die politici naar een groep mensen die door veel meer ellende is geweest dan wij ons ooit kunnen verbeelden. En het mooiste is: die groep krijgt ook niet de hulp en ondersteuning die zij nodig hebben (mogen eerst jaren hutje mutje lijden in centra aan de rand van de stad, niet werken, niet ontwikkelen enkel wachten tot onze bureaucratische instituten eindelijk een beslissing genomen hebben), dus voordat zij in staat zijn zich te verdedigen zijn we jaren verder.

Ik hoop dat je je eens kritisch wilt inlezen in hetgeen wat je zegt. Ik ben namelijk de kleindochter van een vroegere gelukszoeker. Terwijl een steeds grotere groep mensen “mijn soort” uitkotst, draag ik mijn inkomen (want ook gelukszoekers studeren en werken gewoon) af aan de schatkist, waar politici dan weer maatregelen mee uitvoeren die de onder- en middenklasse van de samenleving treffen. Waardoor die mensen met hun vinger naar mijn aanwezigheid wijzen.

Edit: Ter illustratie heb ik net onder de douche een aantal maatregelen bedacht die 1.9 miljard kosten (zeer simplistisch, het is natuurlijk ingewikkelder)

• afschaffen eigenrisico voor iedereen in de bijstand (459.000 mensen volgens cbs) = kost 1.8 miljard.
  • acht keer zoveel mensen toelaten in schuldhulpverlening (kost jaarlijks ongeveer 230 miljoen volgens panteia)
  • dubbel zoveel asielzoekers opvangen (levensonderhoud, zorg, huisvesting en personeel COA kost 753 miljoen volgens rijksoverheid).
  • De gemiddelde uithuiszetting kost 19.000 (eigenkracht centrale) en er waren in 2017 1900 uithuiszettingen en 13,500 vonnissen daartoe. Als we het bedrag zouden verdelen over deze groep mensen zouden er per huishouden vele miljoenen zijn om te investeren in vroegtijdige schuldhulpverlening.
69 likes

Yes! Inderdaad.

1 like

Ja klopt, maar Sander S. is natuurlijk wel van de upper upper klasse he. :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb volgende week een vergadering met de vader van Thierry :cry:

Heb enorm veel zin om te vragen: waar ging het mis?

19 likes

Ik vind dit heel grappig

35 likes

Ik heb even politiek inzicht nodig, omdat ik dus enorm bang ben voor de 2e kamer verkiezingen en een coalitie met PVV en andere
 Is die kans aanwezig? Praat me aub van deze gedachten af want ik zit echt in een neerwaartse spiraal.

Daarnaast, kunnen we misschien iets doen met posters met kreten die laten nadenken, zo een ‘dit wil je toch niet’ idee? En misschien FF merch dat liefde uitstraalt ipv afkeer. Liefde voor de medemens.

Ik voel me net een kleine activist. (Heb even de Metro beklad voor de volgende treinende lezer). Bereik er niks mee, maar ‘t voelt wel goed. :japanese_ogre:

53 likes

Op koninginnedag een keer lag de boot met Mark Rutte naast onze boot (ongeveer 2 uur lang want de gracht lag helemaal vol) en toen heb ik geroepen: Ik respecteer u als persoon en verder NIET. Misschien kunnen we daar iets mee hahah

6 likes

Ik kan er niet heel veel over zeggen want volg de peilingen niet maar het lijkt erop dat veel FvD stemmers voormalig PVV stemmers zijn. Dus je hoeft niet bang te zijn dat het huidige aantal pvv zetels kan worden opgeteld bij een winst van FvD.

Oké, dit gaat wel echt te ver

6 likes
17 likes

‘Ik vind wel dat hij heel moeilijke woorden gebruikt. Wat hij soms uitkraamt, zegt me niks. Zoals dat van die ‘uil die zijn vleugels spreidt’. Ik ben ook maar gewoon mbo- geschoold. Ik heb tijdens zijn toespraak wat zinnen opgeschreven, die ga ik vanavond bij de koffie of borrel even Googelen.’

Echt een man van het volk hoor, die baudet.

5 likes

Voetbal en politiek, je verwacht het niet snel samen maar ik vind deze vergelijkingen eigenlijk heel treffend.
https://www.dumpert.nl/mediabase/7649449/80d998ff/maurice_de_hond_over_nederland_na_de_verkiezingen.html
Ik zie het hier gebeuren, maar ook bij mij op facebook (van zowel de kant ‘links’ als ‘rechts’). De polarisatie tussen bepaalde groepen wordt steeds opvallender en ik vind het verontrustend. Als we niet meer naar elkaar willen luisteren (waarom stemt iemand op deze man? maar ook; waarom vinden andere mensen het milieu wel belangrijk?) is het einde zoek.

Thieme,
Klaver,
Marijnissen &
Jetten/Asscher

3 likes