Hahah ja! En dat hij niet begreep waarom Marijnissen de zorg in Nederland niet goed vond enzo. Eh dat zei ze niet?
Ik dacht bij Marijnissen meteen: oei die wenkbrauwen
Ik ga nog ff even feministisch boek lezen.
Mij viel het ook op, slecht
YAAASSS JETTEN
Ik zie hem vanavond voor het eerst eerlijk gezegd, maar ik vind hem wel heel sterk overkomen eigenlijk
Ik ben niet echt Rob Jetten fan, maar ik vind hem wel lekker fel tegen Geert. Volgens mij kookt hij echt vanbinnen haha.
Ja haha, wel knap hoor. Zo rustig blijven als je het totaal niet met iemand eens bent.
YES. Ik ben ook fan, maar durf het niet meer te zeggen omdat ik echt met vieze blikken wordt aangekeken
Doe mij maar een topic vol Jetten aanhangers, liever hij dan Baudet hoor
APPLAUS!
Volgens de poll hierboven zijn er wel een paar FvD stemmers. Maar ik denk dat je sterk in je schoenen moet staan wil je dat hier eerlijk durven toegeven.
Ik heb Jetten alleen horen praten bij Jinek en soms op het nieuws maar ik vind niet dat er iets mis met hem is?
Waarom is het schaamtelijk om hem prima te vinden?
Pff ik weet het nog steeds niet. Over heel veel stellingen weet ik gewoon niet genoeg om er iets zinnigs over te zeggen. Het nut van blanco stemmen ontgaat me trouwens ook een beetje in het geval van verkiezingen (bij referenda snap ik het wel), kan iemand misschien uitleggen of/waarom dat zinvol is?
Edit: het wordt PvdD! Ben het met de meeste dingen eens, en vooral de peilingen van vandaag maken dat ik toch iets wil stemmen om een beetje tegenwicht te bieden, weet niet of ik anders was gegaan. Heb zelfs m’n vriend overtuigd (hij houdt zich normaal gesproken zo ver mogelijk van de politiek) om te stemmen, en hij gaat ook voor de PvdD Waterschappen doe ik blanco denk ik, vind het eerlijk gezegd best onzinnig om burgers te laten stemmen in iets wat juist zo specifiek is en waar je gewoon kennis van zaken voor nodig hebt.
Ik wil vandaag op mijn werk de hele dag a la Rutte roepen: Caroline! Help! Maar ik ben bang dat niemand het gaat begrijpen hahah
Ok ik heb een domme vraag. Ik wil graag op een vrouw stemmen, dus heb naar de peilingen gekeken voor de partij waarop ik wil stemmen. In de landelijke peilingen staan zij op 3, dan is het slim als ik op een vrouw die op 4 of lager staat stem, toch?
Waarom moet je dan op iemand die 4 of lager staat stemmen?
Ik ben het helemaal eens met jouw post @Dazed. Ik weet alleen echt nog niet wat ik wel moet stemmen. Kun je misschien kort uitleggen waar mijn stem naar toe gaat als ik blanco stem? De grootste partij?
Nee, je stem telt dan wel mee voor de opkomst maar blanco blijft blanco en telt dus niet mee in zetels voor welke partij dan ook.
@Evi-lena omdat zij zo meer kans heeft om verkozen te worden ttps://stemopeenvrouw.com/stemtip/
Oh en hoe gaan jullie om met familie/vrienden die een politieke voorkeur hebben waar jij niet achter staat? Mijn vader zei laatst dat ie misschien op SGP wilde stemmen (en hij doet vaker seksistische en racistische/xenofobe uitspraken). Ik praat er ook liever niet over met hem omdat ik er boos van word.
Huh en hoe kom je erbij dat als je blanco stemt, deze naar de grootste partij staat? Wat?? @Evi-lena
Mijn vader roeptoetert ook regelmatig dingen waar ik niet achter sta en in zulke buien vermijd ik hst onderwerp politiek ook. Maar heel soms is hij voor rede vatbaar. Zo heb ik hem weten te overtuigen PvDD te stemmen door onderwerpen aan te dragen die hij belangrijk vind (natuurbehoud, insecten) en daar hun standpunten over uit te leggen versus die van de roepende partijen waar hij (helaas) soms positief over is.
O ik zie nu op internet dat dat een hardnekkig gerucht is dat niet klopt. Sorry.