Oh ik zet hem in m’n lijst, thnx! Vind het zo lastig met goeie podcasts, het is echt hit or miss, of na twee afleveringen afgezet, of 200 afleveringen in 2 dagen
Ja heb ik ook! Mijn ultieme hit is de volksjury, maar daar loop ik heel erg op schema. En alles van schik dan
Oh ja volksjury! Die kan ik 2 afleveringen hebben en dan niet meer? Maar moet die ook maar weer eens oppakken
Holymoly jongens ik ben in shock. Spuit 11 hier heeft afgelopen week eindelijk De brand in het landhuis geluisterd en ik zou zweren dat ik ooit 100 jaar geleden hier een spoiler heb gelezen dat het allemaal nep en verzonnen was. Dus met dat in mijn achterhoofd heb ik geluisterd. Heb zelfs nog gedacht ‘oh wat leuk en sportief van die journalisten en museumdirecteur en Arthur Brand (love de kunstdetective) dat ze zo meewerken’ en ‘goh wat leuk geacteerd met die achtergrondgeluiden enzo die stukken dat hij bij oude mensen thuis op visite gaat om hen dingen te vragen’.
En nu ging ik dit topic doorlezen op zoek naar tips voor soortgelijke podcasts (dacht ik bij de eerste paar ook nog ‘hmm nee dit is waargebeurd dat is niet hetzelfde’) kom ik erachter DAT HET LANDHUIS ECHT IN DE FIK HEEFT GESTAAN
Edit: ik heb net Simon en Marion gegoogeld en ze zien er echt precies zo uit als ik had verwacht. Dat vind ik op de een of andere manier dan wel weer geruststellend.
Edit2: oh ja ik had nog wel een vraag. Aan het einde van aflevering 5(?) zegt hij dat hij wel weet wie de Klokkenluider is maar in aflevering 6 komt hij daar helemaal niet meer op terug? Of heb ik dat gemist? Of is het overduidelijk dat Frits Bevort is en snapt iedereen dat behalve ik? En heeft die dan ook die brief geschreven die is ondertekend door E. Markgraff?
Edit3: Dat het andersom zo was, was al wel duidelijk. Maar blijkbaar heeft Rob Bartol ook geen hoge pet meer op van Simon. http://robbartol.nl/index.php/de-brand-in-het-landhuis-ontrafeld
Oke nu ga ik echt slapen doei
Haha, dit had ik dus ook! Vond het einde al zo teleurstellend ‘saai’, want had verwacht dat er iemand nog spontaan omgelegd zou worden ofzo. Maar het is dus waar gebeurd!
Ik weet dat veel mensen het bij podcasts niet fijn vinden als het over corona gaat, maar ik vind dat dus juist wel!
Polititia heeft nu al 4 coronaspecials, gaat dus over politieke situaties en het corona virus. De laatste ging over de situatie in het Caribisch gebied, er is dus iedere x een expert die alle vragen beantwoordt.
Wat ik er fijn aan vind is dat er niet wordt gesproken op een manier alsof de luisteraar alles al moet weten, en titia vraagt bij ieder moeilijk woord om verduidelijking.
Ook big vegan sister heeft een corona special, basically anderhalf uur ranten over de maatschappij en hoeveel privileges mensen hebben (of juist niet). Vond ik heerlijke vlaag aan herkenbaarheid om te luisteren.
Damnhoney had er trouwens ook 1 over validisme, die vond ik heel goed! Ze hadden daarvoor ook een checkup aflevering met elkaar, die was wel oké.
Iemand anders nog tips voor laagdrempelige corona podcasts?
Als je ook in het Engels luistert is Worst Year Ever misschien wel wat?
Eigk niet, en ook niet naar mannen. Maar ik ga het proberen!
De boos anti corona depressie podcast? Met Tim Hofman. Ik vind het soms leuk en soms niet, beetje narcistisch af en toe (vooral de aflevering van vandaag haha).
Oeh das iig Nederlandstalig en ik vind Tim meestal best oke om naar te luisteren! Dankje
@kika ik kreeg het niet gevolgd is mn 1e reactie, luister jij hem? Zo ja, welke aflevering vond je heel tof? Mss kan ik daarmee beginnen
Ik vond de discussie met de billionaire heel interessant, de what doctors want you to know ook, maar die is mss wat achterhaald al inmiddels. Heb de vier meest recente (incl die van vandaag) nog niet geluisterd, luister momenteel meer non-corona voor mijn eigen gemoedsrust.
Bij de Eeuw van de Amateur gaat het er in de laatste afleveringen ook over. Heeeel laagdrempelig hoor, haha. Ik vind vooral die afleveringen met Paulien grappig omdat ze dan via FaceTime een podcast opnemen en je dat typische gestuntel met de verbinding en dergelijks er ook in hoort.
Ik luister alles over Corona bij NRC vandaag en De Correspondent. Ik ben echt een spons!
Waarom narcistisch? Heb nog geen enkele aflevering geluisterd, ben wel benieuwd
“De man met de microfoon” heeft nu ook een Corona special. Elke dag een aflevering. (Maar wel een man dus)
Haha ja ik vind dit super gezellig om aan te zetten steeds! (woon alleen dus kan wat gekeuvel wel waarderen tijdens het koken ofzo)
This Podcast Will Kill You is een podcast over infectieziektes die ook een serie over corona maken! Is misschien niet het meest laagdrempelig, maar ik denk toch wel vrij toegankelijk!
Nou ja hij praat gewoon veel over zichzelf. De laatste aflevering ging bijvoorbeeld over hoe je iets goeds kan doen voor de wereld en hij neemt steeds zichzelf als voorbeeld. Maar echt bij alle tips refereert hij naar zichzelf. Wat misschien ook logisch is omdat hij de host is van de podcast, maar ik weet niet, soms is het wel heel veel Tim.
Oef ja dat kan ik me voorstellen!
Luistert iemand de Vlaamse fictiepodcast Het Oord? Vind het echt heeeeerlijk wegluisteren, gaat over een fictieve sekte waar tientallen leden gezamenlijk dood worden gevonden en het verhaal daarachter.