Seizoen 2 kun je alleen via een betaalde dienst naar luisteren zag ik vandaag
Ik kan me even niet herinneren of ik dit hier al gedeeld heb maar alle afleveringen van Dateline (true crime) zijn ook als podcast te luisteren
Oh mijn dank is groot. Was weer op zoek naar een goede Engelstalige crime podcast.
Ik heb deze nog niet langs zien komen volgens mij. Maar de podcasts waar ik graag naar luister zijn The Friend Zone en Ear Hustle. The Friend Zone - zijn drie vrienden uit new York die praten over alles… mental health, entertainment of gewoon interessante verhalen. Aflevering aanrader is ‘Where is Natalia Grace’. Ik ging helemaal stuk.
Ear Hustle - is een podcast die wordt opgenomen in een Amerikaanse gevangenis. Hij wordt gemaakt door gevangenen en een vrijwilliger. Super interessant. Ze hebben het vooral over hun dagelijkse leven, gevangenis regels en hoe ze omgaan met lang vastzitten. Ze hebben het best weinig over iemands misdaad waardoor je naar ‘de mens’ kan luisteren ipv naar zijn misdaad.
Oh ja. Ze worden gemaakt door mensen van kleur.
– toegevoegd: ik heb deze podcasts uitgekozen omdat ik op zoek was naar verhalen die verteld worden door mensen die er uit zien als ik.
Hebben jullie tips voor nog meer diverse podcasts? Fufu en dadels heb ik al geluisterd. Engelstalig heeft de voorkeur.
Wat bedoel je precies met mensen van kleur?
Non white. Meeste podcasts zijn niet zo divers valt mij op. Dus ik was daar specifiek naar op zoek. Gemaakt door mensen die op mij lijken en dus meer vergelijkbare levenservaringen hebben. Uitgezonderd van de gevangenis natuurlijk
Ik snapte hem niet helemaal, maar nu wel. Nu je het zegt klopt dat inderdaad helemaal. Ik zou zeggen begin zelf een podcast…
Oh ja nu ik het weer lees snap ik dat het er vreemd staat. Ik pas hem even aan. Thanks!
Oh god nee. Ik kom zelden uit mijn woorden
Haha herkenbaar
Niet Engelstalig, sorry, maar ken je Dipsaus al?
Weleens geprobeerd naar te luisteren maar het gaat nogal vaak over onrecht en de struggles. En ik beleef het zelf dus hoef er niet altijd naar te luisteren. Herken je dat?
Klinkt misschien wat oppervlakkig maar ik luister podcasts om tijd te doden en wat nieuws te leren. Dus wanneer ik in de auto ben of het huis sta schoon te maken.
Iemand had hier passenger list genoemd. Dat is een fictief verhaal over een vliegtuig die is neergestort. Een studente gaat uitzoeken waarom, omdat haar broer aan boord was. Er gebeuren vreemde dingen… Ik ben daar in een weekend doorheen gegaan. Gaaf verhaal! Hopelijk komt er snel een nieuwe aflevering.
Maar dus podcasts over alledaagse dingen, die ons niet altijd herinneren aan de ellende in de wereld.
Ik realiseer me nu dat toen je zei dat je specifiek podcasts wilde luisteren gemaakt door mensen van kleur, ik er meteen vanuit ging dat het dan ook over de struggles van mensen van kleur zou moeten gaan. Dat zegt vooral iets over mij, denk ik Sorry! Ik bedenk me er net nog eentje die wel wat humoristischer is én Engelstalig: 2 dope queens. Die is helaas al gestopt geloof ik, maar er zijn best veel afleveringen van!
Thanks! Ik ga luisteren.
En daar hoef je trouwens geen sorry voor te zeggen hoor
Small Doses en Still Processing (maar die heeft nu een pauze geloof ik),
Goede vraag, je zet me aan het denken!
Ben eens in mijn lijst gaan kijken en inderdaad, wat weinig divers zijn de meeste inderdaad.
De enigen die enigszins diverse makers hebben zijn denk ik deze (allemaal aanraders vind ik!)
Couplegoals de podcast (Mandy )
Dolly Partons America (maker is Libanees)
Haagse Zaken van NRC wordt gepresenteerd door Lamyae Aharouay
Deze aflevering met van Mentorles met Natacha Harlequin vond ik heel erg sterk:
Thanks iedereen!
Samengevat podcasts (deels) gemaakt/verteld door mensen van kleur:
- The Friend Zone — naast black ook queer
- Ear Hustle
- The Passenger List
- 2 Dope Queens
- Small Doses
- Still Processing
- Couplegoals De Podcast
- Dolle Partons America
- NRC Haagse Zaken
- Mentorles (Strafrechtadvocaat Natacha Harlequin)
- Keep it — queer
- #wizardteam
Keep It luister ik ook graag. Is een podcast over pop culture. Wordt gemaakt door oa. Ira Madison III. Alledrie de hosts zijn volgens mij ook queer.
Toegevoegd aan de lijst. Bij The Friend Zone zijn ook 2 van de 3 presentatoren queer. Ik zal dat er ook bij plaatsen.
Ik weet niet of je van Harry Potter houdt, maar ik vind #WizardTeam heel leuk!