Plantaardig/vegan eten #2

We hebben deze gebruikt! Smaakte wel erg lekker, ookal zag het er raar uit haha. De foto was wel voor het stomen nog

1 like

Oh dat ziet er heel goed uit, Ik gebruik meestal een variant op deze maar de combinatie met tofu klinkt heel slim en lekkerder!

1 like

Ik had dit recept opgeslagen en ik wil het Ă©indelijk gaan maken! Het lijkt me echt super lekker!
Maar ik heb een vraagje over die coconut cream, er staat bij dat dat het bovenste laagje van een blik kokosmelk is. Gebruik jij daar gewoon een blik kokosmelk voor of gebruik je daar ook gecondenseerde kokosmelk voor? En dan alleen de bovenste laag dus?

1 like

Ik gebruik hiervoor kokosmelk uit blik. Dit laat ik een aantal dagen staan, het is belangrijk dat je het niet mengt. Dan kan je het vet er afscheppen en het water wat er onderzit weggooien of gebruiken in een smoothie. Hoe hoger het vet percentage hoe beter.

Blik kokosmelk

afbeelding

2 likes

Dankje, ik ga het proberen, ben heel benieuwd!

Ik gebruik hetzelfde blik en zet het even koel zodat het kan scheiden. Volgens mij heb ik het de laatste keer gewoon ff in de vriezer gedaan.

1 like

Gisteren deze vleesopvolger uitgeprobeerd. Mijn vriend en ik vonden het allebei lekker, maar gewoon karig. Ik geloof dat op de verpakking staat dat ze 80g als een portie rekenen. Ik denk dat wij met gemak allebei zo 1 bakje kunnen opeten. Voor die €4 koop ik liever iets vullender.

3 likes

Heeft er iemand weleens de Vegan box geprobeerd?

Ja, met kerst heb ik het 1 keer geprobeerd. De gerechten waren erg lekker en qua hoeveelheid was het meer dan genoeg.

Ik wil morgen Grieks koken, maar dan iets wat wel maar max een uur duurt om te bereiden.
Wie heeft er tips?
Ik kwam zelf niet verder dan flatbread met gyros en dat vind ik eigk wat afgezaagd.

Spanakopita met tofu misschien? Of moussaka?

1 like

Misschien moussaka? Volgens mij heeft de Appie een recept met linzen!

Het moussaka verspakket van de appie kun je maken met vegan gehakt! De melk uit het recept kun je gewoon weglaten, hoef je niet te vervangen (ik doe soms wat extra blue band spuitboter) voor iets anders dan water en de kaas on top kun je ook makkelijk vervangen. Is heel lekker maar ben je wel langer dan een uur mee bezig als je oven tijd meerekent.

Een Griekse salade met komkommerblokjes, tomatenblokjes en die white block van violife is echt heerlijk!

1 like

Vanaf vandaag bij de burger king :drooling_face:

24 likes

Nice! Ik was altijd team McDonald’s maar de BK doet dit wel goed met en een burger en een kipoptie plant based. Zag dat er ook nuggets zijn!

1 like

Ik at nooit bij de burger king, sinds de mac de vegan burger vervangen heeft voor 2 vegetarisch kom ik er nooit meer.

Zijn de nuggets ook vegan?

Ja! Staat ook op het acc van de vega slager, dus zowel nuggets als de long chicken. Nu heb ik zin in nuggets wel

Zie het net voorbij komen. Super fijn, jammer dat er vanavond boodschappen worden geleverd voor een week.

1 like

Nuggets kunnen altijd nog als extra tussendoortje toch!

4 likes

Ik ben al te laat zie ik, maar mocht je in de toekomst nog eens Grieks willen koken heb je hier misschien wat aan: Greek tag archives - Lazy Cat Kitchen
Is een vegan receptenblog van iemand die in Griekenland woont, dus ze heeft heel veel vegan varianten van Griekse gerechten.

5 likes