Wow ziet er lekker uit en zo simpel!! Dit ga ik ook maken
Ik las online dat die van Souq (te koop bij de AH) ook wel lekker is?! Of is dat echt niks bij die Al Arz?
Je kan hem ook kopen bij Esther’s Cookery in de Pijp! Zij zit naast Duikelman aan de kant van de Bagels en Beans.
Ik wil volgende week tijdens de week zonder vlees een week volledig vegan gaan eten. Ik eet al jaren vega, en al een poos voornamelijk vegan. Maar ik koop vooral snacks en chocolade nog vega (melkchocolade-dingen zijn echt zo moeilijk om te laten liggen voor me )
Hebben jullie goede tips voor lekkere koekjes, chocodingen en andere snacks die vegan zijn (het liefst niet te duur en in de supermarkt te krijgen)?
Ik volg!
Als je even de ‘huh is dit vegan?’ app download kan je kijken in de verschillende categorieën. Er is zoveel inmiddels…
Edit: oh sorry geen app, gewoon website: Huh is this vegan?
Zijn inmiddels wel nog meer nieuwe dingen die er niet op staan. Nieuwe Hands off chocolade karamel zeezout bijvoorbeeld.
Wat leuk! De Lidl heeft pure praline paaseitjes. Koffieleutjes en Verkade café noir zijn mijn favoriete koekjes. Verder zou ik even op de veganwiki website kijken, die hebben hele lijsten met vegan dingen.
Edit: ik kijk echt uit naar volgende week, zoveel goede aanbiedingen! Ik ga goed inslaan
Oreo’s en punselies qua hartige snacks, de meeste Croky chips zijn vegan. Naturel, paprika en bolognese sowieso, andere smaken weet ik niet zeker. En er is net een nieuwe vegan melk karamel zeezout chocoladereep uit, van hands of my chocolate uit m’n hoofd? Schijnt ook lekker te zijn.
Ik wilde precies hetzelfde zeggen love oreo en punselies en croky paprikachips is mn redding.
Ik ben niet zo van de zoetigheid dus zoute sticks, vegan aoli, mini loempia’s en de vlammetjes die ik hier eerder promootte
Oh en vegan b&j’s! Al zijn er ook andere vegan tubs met ijs
Oja de vegan B&J’s zijn heerlijk! Ik vind mango sorbet ijs van de ah ook heel lekker.
Ik maak ook graag popcorn als snack.
Jaa punselies
ik ben ook fan van die robuuste koeken van LU en pombar chips!
oh en vego chocolade maar die is wel vrij duur geloof ik en verkopen ze niet bij de gewone supermarkt, maar bij ekoplaza
Vego verkopen ze ook bij Holland & Barrett
H&B heeft ook best wat drop dat vegan is dat miste ik echt, tot ik daarachter kwam en gezien ze daar bijna altijd wel een aanbieding hebben
Nou ik zou niet nog een keer met banana blossoms koken, of in ieder geval niet in een stoofpotje. Vind jackfruit vele malen smeuiger en zachter, die banana blossom is soms een beetje alsof je op de buitenste bladeren van een artisjok kauwt. Wel dezelfde draadjes textuur als jackfruit, maar toch niet echt voor herhaling vatbaar
Bedankt voor alle tips, vooral naar de punselies ben ik nieuwsgierig, die ga ik zeker proberen!
Die Hands of my Chocolate karamel zeezout reep heb ik laatst geprobeerd maar vond ik eigenlijk niet zo, de chocolade smaakte niet heel cacao-achtig, meer naar een koetjesreep. Maar ben ook bang dat ik mijn chocoladestandaard echt moet gaan verlagen als ik vegan wil eten…
Wat misschien minder het idee van een snack heeft maar ik wel gebruik, is (vegan) chocopasta/hazelnootpasta (bijv so vegan so fine) op een lekker broodje, crackers, biscuitjes (of gewoon zo uit de pot )
Goeie! Op van die simpele mariabiscuitjes lijkt me dat wel lekker als snack ja
Je kan ook best makkelijk zelf dingen maken met pure chocola, noten, fruit en bladerdeeg in wisselende formaties.
Ja en dit smaakt ook naar melkchocolade