Ik heb door mijn uitstelgedrag zoveel dingen die ik nog moet doen. Ik heb net een lijstje gemaakt van alle documenten van het werk die niet af zijn en dat zijn er heel veel, mijn huis lijkt ontploft, omdat ik mijn boodschappen niet plan eet ik ongezond en heb ik puistjes gekregen en 6 kg aangekomen en heb ik in tijden niet gesport.
Gelukkig ben ik een paar dagen vrij, maar nu moet ik in mijn vrije dagen die documenten afmaken en dat is niet ideaal. Ik heb best een drukke baan en merk dat ik aan het einde als ik iets niet af heb denk laat maar ik ga naar huis, dan ga ik koken en voor ik het weet ga ik slapen. En dan denk ik ik maak het wel een keer af. Voor mijn huis had ik een mooie schema om schoon te maken maar als ik dan zo moe ben dan denk ik ook laat maar. Ik wil een nieuwe start nadat ik alles heb ingehaald maar ben bang dat ik weer in zo een uitstelgedrag terecht kom en ik wil het niet nog een keer zo ver laten komen. Heeft iemand tips voor me?
Dacht er zelf aan om misschien elke dag eerder wakker te worden om dan te beginnen met mijn mail wegwerken en de documenten van de vorige dag af te maken, of zondag alvast te koken en het eten in te vriezen zodat ik het alleen nog maar hoef op te warmen als ik thuis ben. En misschien ook proberen om in de ochtend een sportlesje thuis te doen al is het maar voor een kwartier. Of een halte later instappen zodat ik meer ga lopen.