Over mijn lijk

Ik heb mezelf echt moeten voorbereiden op deze aflevering. Maar vond het heel mooi. Ook dat moment dat Tim het telefoontje kreeg. Je zag zo duidelijk hoe erg het hem raakte. Het viel me ook pas deze aflevering op hoe erg de dochters van Lotte op haar lijken. Toch een “mooi” idee dat ze dan een beetje voortleeft in haar kinderen. Ik hoop dat Jeroen en Alex nog heel veel tijd gegund is.

Tranen met tuiten :pensive:

Ow ow ow Pieter met twee van zulke kleintjes. Mijn hart breekt :broken_heart:

1 like

Ik vind Tim toch (nog?) niet helemaal geschikt voor dit programma… ik heb het gevoel dat hij zichzelf teveel op de voorgrond zet terwijl hij volgens mij heel bewust probeert dat juist niet te doen. Denk dat het een vorm van ongemakkelijkheid is om zijn gevoelens zo vaak te benoemen en uit te spreken. Ik zou een wat meer ingetogen persoon wat beter vinden passen. Maar misschien komt het doordat dit zijn eerste seizoen is en moet hij er gewoon nog in groeien

4 likes

Pffff janken deze aflevering :sleepy: :broken_heart: Vorige week trouwens ook :pensive:

Pfff heb dit ook. Zat echt de tranen uit m’n kop te janken toen ik die dochtertjes van Lotte zag, en vervolgens een blik wierp op de babyfoon met het beeld van m’n slapende dochtertje. Dit is toch hartverscheurend. En die arme arme man ook van haar. Bij alle andere verhalen ook echt kippenvel.

Moest trouwens even wennen aan Tim maar vind dat 'ie het wel knap doet. Soms wel een beetje ongemakkelijk ofzo maar ga maar eens in zijn schoenen staan.

1 like

Ik vind dat Tim het juist heel erg goed doet. Ik vind juist dat hij vaak heel aangeslagen reageert.

Oh man, ik ben ook in huilen uitgebarsten bij de uitvaart van Lotte. Vooral toen hun jongste dochter ‘niets wetend’ over het podium liep tijdens de speech van Pieter. Zo oneerlijk dat ze nu zonder moeder verder moeten.

En die woorden van Jeroen over Esmee, zo heftig. Ik vind het echt een leuk koppel, je ziet dat ze zo stapelgek op elkaar zijn.

7 likes

N.a.v jullie berichtjes over hoe Tim dit doet, heb ik nog eens na zitten denken. In het begin vond ik hem nogal adrem; alsof hij niet nadacht. Je ziet dat hij hierin gegroeid is. Wat me opvalt en misschien die ‘ongemakkelijkheid’ is of ‘zichzelf naar voren plaatsen is’, is denk ik precies wat wij zelf ook zouden doen. Wat moet je soms doen of zeggen? In zijn geval wel iets; het is tv. Dus zijn eigen gevoel kan en moet je ook niet willen uitschakelen. Dat is denk ik de kracht van het programma.

Maar wat ik ook denk is dat deze mensen, bijna allemaal in dezelfde leeftijdscategorie vallen als Tim zelf (ook ong die van mezelf). Dat maakt het denk ik nog lastiger. Je bouwt een band op, met mensen in dezelfde leeftijd maar je weet dat zij niet oud zullen worden… naar mijn idee is dit meer in dit seizoen dan in vorige seizoenen

5 likes

pffffff Lotte en haar kindjes :cry: vond het vooral heel aangrijpend te horen hoe ze vertelde het zelf zo moeilijk te vinden en te moeten leven met het idee dat het einde daar is. dat is toch niet te doen.

1 like

Ik kwam er net achter dat Alex en Linda een blog hebben. Was die aan het lezen en blijkbaar is hun zoontje dus ook ziek. Hij heeft/had een hele heftige bacterie waardooe hij regelmatig naar het ziekenhuis moet. Wat ongelooflijk oneerlijk. Zoveel ellende in één gezin.

1 like

Mee eens, ik vind wel dat Tim heel goed met zijn ‘ongemakkelijkheid’ om gaat en goede vragen stelt. Alleen: als je hem gaat vergelijken met Valerio dan is het gewoon een enorm verschil en ik merk dat ik dat toch een beetje doe. Maar ben na dit seizoen wel weer gehecht aan Tim eigenlijk haha, vind het sowieso een leuke kerel

Als ik kijk naar de mooie band die Tim heeft opgebouwd met alle kandidaten, vind ik dat hij het super heeft gedaan. Ik denk dat iedereen zich comfortabel bij hem voelde en alles kon zeggen wat ze dachten en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste, dat het voor de kandidaten fijne gesprekken waren.

14 likes

Ik heb ‘m opgeven moment van de tv af gehaald en op m’n telefoon verder gekeken. Alsof het op zo’n klein schermpje minder hefti is. Ofzo. Geen idee.

Want onwijs indrukwekkend weer… Als hondse staat met die twee kleine meisjes, en die Lauren dan nog huilend ook… heel heftig…

Ik volg het normaliter niet zo erg, is er soms een “hoe gaat het nu met?” Een poos later oid?

En die uitslag van Jeroen, dat dat toch weer “redelijk” oké is. Hoe raar het leven kan lopen…!

Op de site en instagram volgen regelmatig updates!

Ja, ik zie zijn reacties (die naar mijn mening dus wat ongemakkelijk overkomen) ook wel terug bij mensen die ik ken. Het is in die zin wel herkenbaar. Maar als ik naar een presentator kijk, vind ik het toch prettig als die persoon zich comfortabel lijkt te voelen bij wat hij doet. En dat zag ik niet echt.
Ik was bijvoorbeeld vergeten dat Valerio vorige seizoenen presenteerde, terwijl ik wel weet dat ik het goed gepresenteerd vond. Gewoon omdat het allemaal zo subtiel/soepel ging.

Ik vind het helemaal prima hoe Tim het doet, al link ik zn manier van praten wel steeds wat aan ‘boos’. Maar ik mis Valerio nog gewoon eigenlijk en eigenlijk Patrick ook gewoon nog. Ik blijf het daar gewoon mee vergelijken.

2 likes

Kunnen we dat terugkijken? Welk programma?

Ja, snap wel wat je zegt. Maar het is ook zijn eerste seizoen dus misschien moet je in zoiets ook wel groeien? En het zijn natuurlijk 2 verschillende personen haha

Op1 was het geloof ik. Kun je terugkijken via de NPO site

1 like

Ik ben nu aan het terugkijken. Wat vreselijk intens