Ik ben het scheren in het gebied van de bikinilijn zo zat qua ingegroeide haren, Brazilian wax gaat bij mij ook niet super dus wil eigenlijk er gewoon permanent vanaf.
Ik heb alleen géén idee waar ik op moet letten bij permanent ontharen/laseren (???) en wat het beste is: welke kreten moet ik op letten, welke manieren zijn aanraders, is het überhaupt een aanrader, hoe lang duurt het proces van definitief ontharen? Geloof het op het forum wel positieve reacties te hebben gelezen?
Yo yo ik heb erover geplaatst in het dure-aankopentopic! Ik ging ervan uit dat je al ervaring had met een epileerapparaat en dat fijn vond, maar als je nog niet weet of dat iets voor jou is zou ik je ten harte aanraden om er eentje te lenen voor een weekje of twee (zodat je hem een paar keer kunt gebruiken), of om een goedkoper model te kopen om te kijken of je het fijn vindt. Ik besef namelijk dat best wat mensen dit geen fijne ontharingsmethode vinden en dan is zo’n grote uitgave niet zo chill, hoe waard ik het voor mijzelf ook vind.
Ik ben zelf Italiaans, heb PCOS en heel erg dik, sterk en zwart lichaamshaar dat snel teruggroeit, waardoor ik ben opgegroeid met harsen en epileren als enige gangbare ontharingsmethodes. Waar ik woon/in mijn omgeving gebruikt praktisch iedereen een epilator, waardoor ik als tiener best veel moeite heb gedaan om het ook voor mij te laten werken. Het is het voor mij 120% waard, ik ben na het epileren altijd suuuper smooth en blijf dat sowieso minstens een hele week (terwijl ik als ik 's ochtends scheer 's avonds al stoppels heb), maar het was voor mij ook in het begin wel even door de zure appel heenbijten.
Algemene tips om de Silk Epil zo goed mogelijk te laten werken: scrub en hydrateer de huid goed op de dagen voordat je je lichaam wilt epileren, dat maakt het makkelijker, minder pijnlijk en voorkomt ingegroeide haartjes. Ik merk een GIGANTISCH verschil qua ingegroeide haartjes en pijn sinds ik na elke douche bodylotion smeer, echt enorm. Het is ook heel belangrijk om de epilator goed vast te houden, in een hoek van 90°, op de snelste stand, maar om LANGZAAM door de huid te glijden zodat hij alle haartjes goed uittrekt en niet afbreekt. Toen ik net met epileren begon voelde ik ook nooit helemaal glad na het epileren, maar dat lag 100% aan het feit dat ik te gehaast bewoog en de haartjes daarom niet goed meegepakt werden. Ik ga nooit meerdere keren over één strook, langzaam bewegen is echt voldoende. Scheren na het epileren is ook echt superbelangrijk voor mij, ondanks ik me al vet glad voel, om te voorkomen dat hele zachte en dunne haartjes die er misschien zitten niet ingroeien en de huid weer zacht geëxfolieerd wordt. Ik gebruik de Silk Epil zelf iedere week. Ik hoef dan altijd maar met heel weinig haartjes die teruggegroeid zijn te dealen, omdat het haar natuurlijk niet allemaal tegelijk teruggroeit, en ben binnen 10-15 mins klaar met onder- en bovenbenen, bikinilijn en oksels. Als ik het heel lang niet doe of een tijdje heb geschoren duurt dat de eerste keren natuurlijk een stuk langer, want dan heb ik echt HEEL VEEL haar om in één keer mee te dealen. Da’s echter echt geen probleem meer naarmate je het bijhoudt.
Ik hoop dat ik je niet afgeschrikt heb en dat ik niet belerend overkwam, ik ben geen expert natuurlijk maar wel een heeele harige ervaringsdeskundige!
Thx voor alle adviezen haha, ik heb net die van mijn moeder even een klein stukje gebruikt en ik vond de pijn nog wel te doen, voelt als allemaal kleine stroomstootjes ofzo. Niet prettig maar te doen. Dus ik heb de 9 maar gelijk besteld
Vond de eerste keer oksels wel heel erg pijnlijk, maar als je het daarna wekelijks bijhoud is het echt goed te doen. Groeien bij mij maar een paar haartjes terug en de rest blijft glad.
Vind scheren, vooral je benen, na het ontharen wel echt handig. Dan is het helemaal glad en een week later zijn de haartjes die het epileer apparaat de vorige keer niet gepakt heeft iets steviger en de perfecte lengte het alsnog te epileren.
Ik heb een epileerapparaat en deze week gebruikt. Ik zit helemaal onder de blauwe plekjes op de dikke gedeeltes van mijn lichaam: dus niet scheenbenen, maar wel kuiten en bovenbenen.
Ik heb eerder in dit topic gepost over mijn laser ervaringen. Ik ben nu 6x geweest en ben nu op een punt dat ik me eigenlijk nooit meer scheer (bikini lijn).
Hoeveel heeft het jou tot nu toe gekost? Want als ik elke zoveel weken een brazilian ga doortellen, valt de bedragen voor laseren ook nog wel mee denk ik
€900 tot nu toe, dus €150 per behandeling
Wow ik ging even uitrekenen hoeveel ik aan waxen heb uitgegeven… 6 x 9 x 30 = €1620
Ja die berekening had ik ook al half gemaakt, vond ik ook zonde haha
Maar jeetje wel een flink bedrag zo hè! Thanks in ieder geval, weet ik beetje wat het ongeveer kan gaan kosten
Zo chill om te lezen! Ik begin in het najaar (wanneer ik weer wit ben) met laser voor bovenbenen en bikinilijn en ik kijk er heel erg naar uit.
Ik heb laatst zelf mijn schaamstreek onthaard met was strips en daarna m’n epilator. Deed even pijn maar het is nu al een week echt glad
zolang je maar niet naar Change Laserclinics gaat. Daar zetten ze die apparaten superzacht (en dus praktisch niet werkend) en blijven ze je aan het lijntje houden. eerst moest ik 8x komen, toen 12, toen 15, maarja als je dat apperaat steeds superlaag zet, blijf je wel bezig ja.
Een collega is er juist niet zo tevreden over omdat het volgens haar de haartjes niet helemaal meeneemt, maar ze vaak alleen afbreekt. Maar bij jou werkt het dus goed?
Heb je het ook geprobeerd op je benen?
Nou ik heb in inmiddels 3 dagen de slik epil 9 getest op mn benen. Ik heb hiervoor nooit gewaxt of geëpileerd. Maar de eerste keer was echt heel pijnlijk! Ik heb steeds een paar minuten een stukje gedaan zodat het te verdragen was, onder de douche was de pijn iets minder maar niet geweldig minder.
Nu gebruik ik hem elke dag even snel omdat er nog wat haren zijn blijven zitten, niet alle haren waren even lang natuurlijk dus die pakte hij in het begin niet. Maar nu vind ik het echt te doen! Echt lange haren zijn extreem pijnlijk dus mijn bovenbenen scheer ik even voor ik er aan begin haha.
Verder vind ik de grotere kop niet van meerwaarde, want hij raakt nooit met volledige breedte mijn been. Ik heb vrij smalle benen.
Volgende uitdaging wordt mijn bikinilijn, maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen.
Ja ik ook, maar oksels zijn eigenlijk wel weer terug… heb hiervoor altijd geëpileerd naar volle tevredenheid maar kreeg oksels er gratis bij dus liet ze maar laseren. Maar ga die dus weer epileren denk ik. Moet die wel echt om de 3 dagen scheren hoor sinds deze maand ongeveer.
Bikini is wel weg, komen hele zachte haartjes terug. Ik scheer het wel soms want ze worden wel lang maar je voelt ze niet.
Ik wil nog wel een behandeling voor de binnenste randjes vd schaamlippen eigenlijk. Daar zit nog wel een snorretje hahaha
Ben 12 januari voor t laatst geweest en heb bikini denk ik 3 keer geschoren ofzo??
Gek dat het bij je oksels wel terug komt, misschien stond de laser minder hoog oid? Je moet idd goed opletten dat ze alles meepakken, heb ook aan de binnenkant nog hier en daar stukjes die niet goed gepakt zijn.
Heeft er iemand een tip voor de aankoop van een trimmer? Ik houd mijn schaamhaar graag natuurlijk maar nu de zomer eraan komt en het wel erg wild aan het worden is, zou ik het graag wat bijtrimmen. Ik heb nu enkel een scheermes voor mijn benen maar als ik het daarmee doe is alles eraf en dan voel ik me zo awkward naakt de week erop.
Heeft iemand toevallig ervaring met de Soprano ICE laser? Ik heb nu 10 behandelingen gehad met deze laser. Benen volledig en grote bikinilijn, maar het lijkt geen effect meer te hebben. Haartjes lijken zelfs terug te komen! De persoon die mij lasert zegt dat het “ineens” helemaal weg kan zijn, maar ik weet het niet… Ik twijfel of ik nog door moet gaan. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb me hier ook meer dan een jaar lang mee laten laseren. Ben na 8 behandelingen voor m’n oksels en 5 voor m’n bikinilijn gestopt. Op een bepaald moment werd de haargroei gewoon niet minder, toen hebben ze het apparaat hoger gezet. Ook dat had geen effect, deed alleen wel meer pijn. Toen kwamen ze met het excuus ‘je hebt vast iets rossigs in je’. Jaja, aan het begin was ik nog de perfecte kandidaat met bleke huid en donkere haren. Heb spijt dat ik er ooit aan ben begonnen.