Ontharingstopic

Ja las dat dat bloeden normaal is in t begin idd. Volgens mij zijn de haartjes 4 mm denk ik dus valt nog mee. Was t niet max 5mm ofzo of wat is het minst pijnlijk?

Vind de onderkant vann oks nog t meest gevoelig, kan er ook niet helemaal lekker bij daar. Zweet staat me op de rug inmiddels haha en mn arm/schouders verkrampt. Maar even doorzetten idd :cool:

Ah thanks voor de tip, dat hielp wel voor het onderste stukje. Meeste is weg, vind het gezegend voor nu haha. Misschien nog even laatste haartjes met pincet ofzo straks

@suus Ja ik gebruik het nu een jaar ongeveer denk ik. Bij mij groeien de haartjes daardoor heel traag. Maar echt helemaal weg is het niet. Plus ik vind het echt heel lang duren voor je benen. Omdat je telkens een paar seconden moet wachten tussen een flits. Ik had er zelf iets meer van verwacht, maar blijf het wel gebruiken omdat het wel fijn is dat ze zo traag groeien. Ben wel benieuwd of het bij anderen wel helemaal weg/glad wordt?

1 like

Ik epileer mijn oksels en bikinilijn al een aantal jaar en echt: Houd vol! Het gaat echt minder pijn doen en ik ben elke keer zo blij met stoppelvrije oksels.
Tips? De huid goed strak houden en even doorzetten. Ik merk zelf ook dat als ik tussendoor mijn oksels een keer heb geschoren, dat het dan meer pijn doet.
En als het echt te veel pijn doet, doe het dan stukje voor stukje. Zo doe ik mijn bikinilijn steeds een stukje verder, waardoor het eerste stuk vrijwel pijnloos en snel gaat en ik dan nog maar even moet doorbijten. Zo ben ik volgens mij ook begonnen met mijn oksels

1 like

Donkere haren en lichte huid. Dus dat zou het beste resultaat moeten geven. Bikinilijn ook, maar daar werkt het wel minder goed. Waarschijnlijk omdat ik daar een lagere stand gebruik omdat het anders pijnlijk is. De rest gaat prima op de hoogste stand!

Hier ook oksel-epileer-leed haha. Vanochtend ben ik denk ik wel een uur bezig geweest. Steeds een klein stukje en dan even uitpuffen. Het ging eigenlijk meteen al gigantisch mis omdat ik zoā€™n ā€˜okselfrummeltjeā€™ (niet echt een wratje, maar gewoon een klein huidsteeltje) mee epileerde :scream: Bloedenā€¦

Maar benen epileren vind ik zoā€™n uitkomst dus wil dit ook wel doorzetten. Nu de roodheid is weggetrokken zie ik al dat de grijze waas weg is, die ik na het scheren wel heb.

1 like

Oksels epileren gaat bij mij binnen een minuutā€¦ scheren duurt langer want ik kan geen scheer beweging maken in dat kuiltje.
Dat apparaat douw ik er gewoon in zegmaar.
Bikinilijn epileren doe ik niet meer want werd niet glad omdat het een te grote aanslag is op de huid en haartjes en de haarwortels werd het een soort oorlogsgebied.
Ik heb het laten laseren en ben daar heel tevreden over. Het haar op mā€™n schaamlippen is niet weg maar ik scheer ongeveer 1 keer per 2 weken alles en dan ben ik lang genoeg netjes voor nog 2 weken.

Aahh ja daar vrees ik ook voor met bikinilijn idd. En vraag me af tot hoe ver je kunt epileren daar :thinking:

Ik ga volgende week eens een poging wagen denk ik.

Ik wil even melden dat ik nu sinds een paar maanden ook scheer na het epileren en dat Ć©cht een fantastische oplossing blijkt te zijn! Ik heb al mā€™n hele leven last van ingegroeide haartjes en het is voor mij vaak een reden geweest om een lange broek te dragen. Dat is zoveel verbeterd, echt ideaal nu! Ik kan het iedereen aanraden! Haha.

(Ik scheer trouwens een dag na het epileren.)

1 like

Iemand ervaring met OPT behandelingen bij Just Wellness?

Yep, ik ga nog steeds. Ben nu bijna anderhalf jaar bezig. In het begin (oude lampen) mocht ik niet zo vaak, sinds januari iedere maand. Mijn haar wordt steeds dunner en het is echt donzig, en duidelijk minder, maar niet weg. Dat gaat bij mij ook wat langer duren, omdat ik niet veel pigment in mijn haar heb. Vind het wel een prettige salon.

1 like

En mag je het tussendoor wel scheren? Als je een afspraak hebt, moet je dan geschoren zijn of juist haar hebben of maakt het niet uit?

Jazeker! Je mag niet waxen of epileren. Maar zeker wel scheren. Als je er naar toegaat is het beste om je een dag (ik doe zelfs 2) van te voren te scheren. Zodat je kleine puntjes net door je huid komen. Dan pakt het licht het beste. De haren die nu bij mij terugkomen zijn zo zacht, helemaal geen stoppeltjes, maar babyhaartjes. Laat maar weten als je nog vragen hebt.

Edit: wat niet mag is 3 dagen voor en 3 dagen na in de zon zitten. Nu is gewoon buiten lopen niet zo erg, maar echt bakken is niet verstandig. Ook niet met SPF.

1 like

Ik had vanavond het geniale idee om toch eens mijn oksels te epileren i.p.v. ze altijd maar te scheren. Met het mooie weer merk ik dat je dan bijna elke dag wel zou moeten scheren als ik ze glad wil hebben.

Het deed rechts minder pijn dan links? Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de haartjes teruggroeien.

Ik mag sinds kort een vriend zijn wenkbrauwen waxen (tussenstukje aka monobrauw gedeelte) maar de roodheid trekt nu al voor de derde keer gewoon niet weg, duurt echt weken en dan moet het alweer gedaan worden. Nu zitten er ook echt een beetje bultjes en schilfertjes. Ik mag niet epileren want dat doet te veel pijn dus wax het in 1x eraf met speciale gezichtswax die ik zelf voor mn bovenlip gebruik en dan nergens last van heb. Hij is ook niet allergisch voor pleisters ofzo? Iemand tips?

1 like

Dat zijn ingegroeide haren, daar is het hier al vaker over gegaan, dus voor meer info moet je daar even op zoeken, wat helpt is om een dag na het epileren te scheren

1 like

Ik kreeg mijn oksels nooit mooi glad en bleef altijd stoppels zien en het deed ook vaak een beetje pijn tijdens het scheren (waarschijnlijk omdat ik vaak over hetzelfde stukje moest scheren om wat resultaat te krijgen)

Maar ik zag een paar dagen geleden het scheermesje van mijn stiefvader liggen (Gillette fusion ProGlide) en besloot om het eens te proberen haha en wow ik ging er Ć©Ć©n keer overheen en alles was weg! Geen stoppels, geen pijn en nu ook geen rode bultjes. Mā€™n oksels zijn nog nooit zo glad geweest.

Heb al eens eerder een mannenscheermes gebruikt en dat werd toen ook veel gladder, dus ik ga mijn scheermesjes weggooien en vanaf nu alleen mannenscheermesjes gebruiken :smile:

5 likes

Ik wil een nieuwe epileerapparaat (draadloos) voor mijn verjaardag vragen. Momenteel heb ik mijn zinnen gezet op een Braun Silk Epil 9. Zijn er hier nog gebruikerservaringen? Of eventuele andere goede epileerapparaten.

Ja die heb ik ook! Ben er wel blij mee

1 like

Ik heb hem sinds kort maar moet zeggen dat hij bij mij niet zo goed werkt. Oksels worden niet glad, zitten nu allemaal bultjes en nog haartjes, terwijl ik dat met mijn oude apparaat niet had. Denk dat het komt door het beweegbare opzetstukā€¦Als iemand nog tips heeft?