Onnodige kutopmerkingen

Volwassen, onvolwassen, who cares! Denk aan wat je je ouders aan doet man. Een volwassen kind thuis hebben wonen dat ‘lekker wil sparen’. Gun die mensen ook wat privacy en rust na al die jaren. Godzijdank geen kinderen. Hoef ik ze ook nooit op straat te zetten na hun twintigste :sweat_smile:

21 likes

Kamers heb je ook niet in iedere stad. Zou beetje raar zijn geweest om drie kwartier rijden( met ov) van mijn opleiding op kamers te gaan, terwijl ik 5 minuten fietsen van mijn opleiding vandaan woonde.

2 likes

Ik trek kamers niet en heb dat nooit echt getrokken.
Het is alleen zo moeilijk om een huis te krijgen.

8 likes

Ik vind het een beetje raar om te denken dat je je ouders wat aandoet als je langer thuis blijft wonen om te kunnen sparen. Genoeg ouders die het juist leuk vinden dat hun kinderen nog ‘lang’ thuis blijven wonen of liever goed kunnen sparen om een huis te kunnen betalen. Zou echt gekwetst zijn als mijn moeder vanaf mijn 20ste me het liefst weg zag gaan en ongeduldig (of ze het nou liet merken of niet) wacht tot ik het huis uit ga.

25 likes

Ik vind dat in deze discussie ondertussen ook een hoop onnodige kutopmerkingen gemaakt worden en assumpties gedaan worden.

49 likes

Iedereen is toch verschillend en we hebben toch allemaal een andere opvoeding en thuissituatie gehad?

Ik snap het nut van deze discussie niet meer. Ik werd bijvoorbeeld thuis gepamperd, dus voor mij betekende uit huis gaan volwassen worden. Mijn vriend moest thuis al jaren voor alles zorgen, die was al veel eerder volwassen daardoor (ookal woonde hij uiteindelijk langer thuis). Is echt niet met elkaar te vergelijken.

Iedereen heeft zo haar redenen (gehad) om uit huis te gaan of thuis te blijven wonen. Feit blijft dat die opmerking(en) naar @Vuile_bitch echt onnodige kutopmerkingen zijn.

16 likes

Er zijn ook ouders die hun kinderen niet het huis uit kijken hè, die het gezellig vinden dat ze nog wat langer willen blijven.

8 likes

Me gekwetst voelen in die situatie was voor mij niet nodig hoor.
Daarmee ga je de andere kant op, alsof het dan weer slecht is als je ouders erachter staan dat je op jezelf gaat en het daar ook wel tijd voor vinden… zoveel gezinnen zoveel situaties toch?

Edit: dat je ouders vinden dat t goed is om op jezelf te gaan is geen persoonlijke afwijzing, bedoel ik

Situaties zijn allemaal persoonlijk. Daarnaast staat uit huis gaan echt niet gelijk aan volwassen worden, dat heeft met veel meer factoren te maken. Vind dat wel erg kort door de bocht denken.
Iedereen heeft daarvoor een reden en die kunnen heel uiteenlopend zijn. Zelf heb ik ook tot mijn 23e thuis gewoond vanwege een zieke ouder. Een poosje na het overlijden van mijn vader ben ik uit huis gegaan en gaan samenwonen. Ik wilde eigenlijk niet eens op deze discussie reageren, maar het is best wel kut om sommige meningen over thuis wonen hier te lezen eigenlijk. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om op jonge leeftijd op zichzelf te gaan wonen (en daarmee bedoel ik dus niet alleen mezelf, ook vanwege financiële redenen etc.).

9 likes

Echt absurd :frowning:

1 like

Niet normaal, kun je de politie niet inschakelen? ‘Gewoon’ iedere keer een melding doen? Dat er een soort dossier wordt opgebouwd. Wow ik zou echt zo pissed zijn, wat een volk.

1 like

Deze is wat milder dan de rest van de posts hier, maar laatst tijdens een werkborrel vond een collega het nodig ten overstaan van het hele groepje waarmee we stonden haar verbazing te uiten over mijn paarse tanden (had blijkbaar een paar glazen goedkope rode wijn gehad). Ze bleef er ook maar op door gaan, en vervolgens was de aandacht van iedereen uiteraard gefocust op mijn tanden. En nadat ik weer een slok wijn nam: ‘ohh het ligt blijkbaar aan de manier waarop je drinkt!’. Ik voelde me zo ongemakkelijk en opgelaten. Echt zo’n onnodige opmerking ook, houd gewoon je mond voortaan.

5 likes

Ik had het van de week met de moeder van een vriendin van me over mijn oma die niet naar het verzorgingstehuis wil en vertelde dat ze ook wel wat koppig was. Die moeder reageerde daarop met:
“Oh die koppigheid zit dan misschien ook wel in de genen.”

Lachte en knikte maar een beetje mee, maar vond het eigenlijk wel een beetje onaardig. Zeker omdat die vrouw mij al jaren niet meer regelmatig gezien heeft en dus alleen uitgaat van wat haar dochter haar verteld heeft en van hoe ik als kind was?

2 likes

Ahh dat is zo irritant hè. Dan word je helemaal hyperbewust van een lichaamsonderdeel. Ik kan dan ook echt niet meer normaal lachen of bewegen.

1 like

Erachter staan vind ik iets anders dan je kind bijna het huis uit duwen. Mijn buurman bijvoorbeeld praat zo onaardig over zijn kinderen. ‘Ik had gehoopt dat Japie op z’n 18e het huis wel uit zou gaan, ben hem helemaal zat, ik snap niet hoe andere ouders dit volhouden’, terwijl Japie nu 20 is en thuiswoont en dat in mijn ogen gewoon echt prima leeftijd is om nog thuis te wonen (en het een prima jongen is). In zo’n geval zou ik me wel gekwetst voelen als mijn ouders me op zo’n manier weg zouden willen hebben of me dat gevoel zouden geven. Dus ik doelde met mijn post niet op ouders die zeggen “ik gun het je zo erg om een eigen plek te hebben!” O.i.d.

5 likes

Ik had gehoopt de feestdagen te overleven zonder kutopmerkingen. Wat eigenlijk wel gelukt is, maar vandaag was het toch maar weer raak. :triumph:

Mijn man is gestart bij een nieuwe werkgever vandaag. Ik was samen met familie (tante, neefjes, mijn ouders en mijn oma) en ipv dat we succeswensen oid krijgen ivm mijn man zijn nieuw werk vraagt mijn oma ‘of het wel legaal is’.

Mijn man is buitenlands dus en dat is ook waarom ze die vraag stelt. Ergste van al dat ze niet inziet dat die opmerking zo fout en pijnlijk is. Ik ben het zo ontzettend moe om steeds van die opmerkingen te krijgen.

Met oudjaar zijn we bij mijn schoonzus gaan eten, we hadden als attentie een doosje pralines mee (we doen dit elk jaar).
Daarjuist belt mijn schoonmoeder naar mijn vriend en zegt “seg had jij voor u zus geen bloemen mee? Wat zijn dat nu weer voor manieren? Als je ergens gaat neem je toch bloemen mee?”
Mijn vriend zegt “we hadden pralines mee en mijn zus was daar blij mee.”
Zijn moeder: “Ge kunt maar zien dat ge dit weekend bloemen gaat halen en afgeven ze, zo onbeleefd!”
Mijn reactie: “Als het zo zit krijgt ze volgend jaar niets!”
Ik ben dat gedoe zo kotsbeu e.

3 likes

Huh? Dus jouw schoonzus had dit ook verteld aan haar moeder anders zou die dit niet weten. Hoe raar, ze heeft toch pralines gehad. Daar zou ik ook veel blijer mee zijn dan bloemen trouwens!

5 likes

Just wow…:no_mouth::hushed:

2 likes

:flushed::flushed::flushed:

Ik snap sommige mensen echt niet.

1 like