Ughhh ik heb zoveel opmerkingen over m’n neus nog jaren meegedragen. Werd tijdens m’n middelbare schooltijd echt vaak herhaald, zowel lollige grapjes van vrienden als opmerkingen van vreemde jongens die dan vroegen of ik uit Turkije kwam of dat ik Joods ben (heb overigens lichtblond haar en blauwe ogen dus die referenties gingen dan natuurlijk over mijn neus). En dan ging ik maar redeneren tegen ze van ‘nee hoor want een joodse neus ziet er meer zo en zo uit’ terwijl ik eigenlijk had moeten zeggen; flikker op kut vent, hoezo zeg je dat uberhaupt tegen iemand?
Heb ook wel veel last gehad van een keer dat een jongen mij en een vriendin aansprak en toen tegen mij zei ‘sorry maar je vriendin is echt veel knapper’. En het ergste vond ik nog wel dat ZIJ er niks van zei, echt verraad gewoon.
Ik ben nu trouwens best wel zelfverzekerd, zeker als ik het met vriendinnen vergelijk. Voor mij helpt het dat ik heel goed weet waar ik goed in ben, en wat ik allemaal kan. En ik kan ook beter relativeren nu. Zo van; ‘oke mijn neus is groot, maar het geeft me karakter’ of ‘ik ben niet erg afgetraind, maar ik vind elke dag sporten en diëten het ook niet waard dus dat is oke’. Je KUNT ook niet in alles goed zijn én de knapste op de wereld én het perfecte lichaam én én én. Iedereen heeft dingen die ze stom vinden aan zichzelf, maar je moet ook gewoon lief zijn voor jezelf en weten dat je goed genoeg bent
hartjes voor iedereen!