Onnodige kutopmerkingen

Een vriendin van mij (die niet snel met haar mond vol tanden staat) zegt meestal
‘Ik vind maar niemand zo leuk als mezelf’
Of soms, als ze vinnig is,
‘Jij bent toch ook een leuke meid? Waarom ben jij met X?’

34 likes

Gewoon schijt blijven houden! :kissing_heart:

1 like

Mijn oma zei wel eens: “ge moet veul snuupkes gepruuft hebben wilde weten wa lekker is”.
Dus dat zei ik ook wel eens als iemand aan mij vroeg waarom ik nog geen vriend had. :laughing:

34 likes

Oh, zo kunnen mijn vrienden ook doen en dan schoot ook terug in mijn schulp. En de dag erna ben ik de boos dat ze dat zeggen. Dus ik heb besloten zodra iemand dat weer tegen mij zegt, ik nog gekker ga doen. Je vind dat ik je voor schut zet? Oh wacht maar, dan ga ik je echt voor schut zetten :relieved: Ik probeer mezelf aan te leren dat mensen niet meer macht over me hebben met dit soort opmerkingen.

4 likes

Zooo :astonished:

Aaaaaargh hier net weer een die ik misschien zo weg haal want herkenbaarheid want heb over de hele wereld geschreeuwd wat ik er van vind.

schoonmoeder belt net en zegt nou die baby groeit goed, dus ik zei jazeker. Ja je bent echt dik geworden, zo zwaar was ik op het eind nog niet eens. Ik ben nu 25 weken zwanger, ga niet op de weegschaal bij de verloskundige omdat ik zoveel problemen heb met gewicht en dit soort dingen er voor kunnen zorgen dat ik ongezond omga met eten. Voel me al zo dik vies vatzig en een zeekoe. Thnx :+1:t2:.

Oh vreselijk. Niks van aantrekken hoor! Er groeit een kindje in je, wat verwachten mensen dan? Zo irritant die opmerkingen over gewicht bij zwangere vrouwen (en in het algemeen).

2 likes

Mijn oudste zus deed dit ook. Midden in een koffiebar riep ze (ze heeft een harde stem, is niet de snuggerste en gewoon heel tactloos vaak): zooo, jij bent echt heel dik geworden. Mensen keken ook echt om en ik schaamde me zo. Ze weet dat ik jaren anorexia heb gehad, dat dit een gevoelig punt is. Ik word er nu bijna weer kwaad om.

Ik heb iets teruggezegd in de trant: kijk naar jezelf. Haha, lekker volwassen.

Ze heeft het trouwens ook een keer gepresteerd om mij allemaal nare verhalen te vertellen over miskramen en overleden kindjes. Was een week na mijn zwangerschapsaankondiging. Toen ben ik kwaad naar huis gegaan, nadat ik al een paar keer gezegd had dat ik geen zin had in dezs verhalen. Trut.

5 likes

Pure frustratie? Valt wel mee. Heb gewoon geen goede band met haar.

Waarom zeg je dit?

7 likes

Ik vroeg me eerlijk gezegd ook af waarom je dit zegt.

Of als die twee gecombineerd worden, dan denk ik al helemaal ???
Hallo als ik zo leuk ben mag ik dan alsjeblieft wachten op iemand die minstens zo leuk is

1 like

Moet @poesch echt aan jou uitleggen hoe ze met het gedrag van haar zus omgaat of mag ze op een forum haar frustratie uiten? Ook schreef ze dit bericht niet zomaar maar reageerde ze op een vergelijkbare situatie.

Persoonlijk zou ik gewoon lekker willen typen en geen analyse willen geven waarom ik op een bepaalde manier reageer.

34 likes

Inderdaad. Vind het echt een beetje ongepast
@Vriendelijkegroet38 zij is jou geen verantwoording verschuldigd, toch?

4 likes

Mijn god. Dit is super onproffessioneel en kinderachtig van hem.
Werk je bij een groot bedrijf? Anders kun je vast ergens terrecht, misschien bij zijn baas of HR?
Klinkt indd een beetje narcistisch en weinig empathisch in ieder geval. Zo ga je niet met personeel om. Ook gek dat hij jou dingen wil laten tekenen op het moment dat je ontslag neemt. Niet doen! Daar had hij eerder mee moeten komen. Hopelijk trek je het jezelf niet persoonlijk aan. Ik heb ook een cv met elk jaar een andere baan, je hebt gewoon veel ervaring opgedaan op verschillende plekken dat is in deze tijd heel normaal. Alleen maar een bevestiging dat jou keuze de juiste is geweest, dit.

4 likes

Wat fijn om dat te lezen dat jij dat ook hebt! Er hoeft maar 1 bedrijf te zijn waar het wél matcht! Er is ‘n bedrijf die me heeeeeel graag wil hebben, maar mijn God wat ben ik bang om daar ja tegen te zeggen. Terwijl het volgens mij écht ‘n leuk bedrijf is.
Maar hij is de directeur van een heel klein bedrijf. Echt maar 4 man, waarvan ik weet dat iedereen weg wil… en dat andere bedrijf dat me wil is ook klein, maar hebben wel 20 externen rondlopen.

Ik ga indd niets tekenen! Ik moet nu elke dag om half 9 per se op het werk zijn en mag geen werkzaamheden meer doen die mijn functie zijn… alleen administratief. Ik ben als de dood voor die man.

Echt vervelend dat hij zo reageert nadat jij alle moed hebt bij elkaar heb geraapt om ontslag te nemen. Ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen, dat is nergens voor nodig. Ik denk dat zijn reactie alleen maar een bevestiging is dat jij de juiste keuze hebt gemaakt! Mijn ervaring is dat bazen veel in hun eigen straatje/voordeel denken en als jij niet meer in dat straatje past of wilt passen, dan voelen ze zich gekrenkt.

En gewoon ja zeggen tegen die andere baan als dat je geweldig lijkt! Is het niks, dan zoek je gewoon weer verder. Beter dan achteraf denken “wat als…”. En wie weet zit je daar wel helemaal op je plek.

Mocht je baas trouwens zo vervelend blijven doen en je er echt last/stress van hebben, dan zou je je ook nog kunnen ziek melden. Hij mag jou namelijk niet zo behandelen.

3 likes

Lief!!!

1 like

Ik sluit me aan bij wat de andere dames zeggen. Ik wilde gewoon even iemand anders een hart onder de riem steken en even mn eigen verhaal kwijt en zit niet te wachten om door jou ter verantwoording geroepen te worden. Heb je zelf misschien zus-irritaties dat dit je zo raakt?

5 likes

Goed gedaan, hoe eerder je daar weg bent hoe beter. Je hoeft idd niets te tekenen. Als je je op een gegeven moment onder druk gezet voelt en dat erg lastig vindt, kan je altijd zeggen dat je er over na gaat denken en de papieren mee naar huis nemen. Dan geef je jezelf de tijd om je gedachten op een rijtje te zetten. En kan je je ‘nee’ eventueel e-mailen zodat je het ergste stuk van zijn woede ontloopt.

Niets tekenen of toezeggen, ook niet om er vanaf te zijn. Het kan best aanlokkelijk zijn om toch deels toe te geven. Zeker als hij slim is en zijn eisen wat laat zakken over de komende dagen. Dan kan het gaan voelen alsof het wel mee meevalt wat hij vraagt en jij onredelijk bent als je nee blijft zeggen. En dat klopt niet.

Maar hopelijk valt het allemaal mee en denk ik te zwartgallig.

Heb je bevestiging/bewijs van je ontslag? Anders zelf een mail sturen waarin je het ontslaggesprek bevestigt.

1 like