Onnodige kutopmerkingen

maar ik denk dus dat vele anderen die dat zeggen het ook zo bedoelen, en er niet over nadenken hoe kwetsend dat eigenlijk is.

net zoals wanneer je bent afgevallen, mensen vaak zeggen: “wow, je ziet er echt goed uit!” Eh ja, eerst niet dan? Thanks! :+1:t4:

2 likes

Ja net of je dat zelf niet weet he, en dan moeten ze het toch even zeggen. En inderdaad er is meer in het leven dan afvallen en slank zijn etc, net of je iets meer hebt er niet goed uit ziet. Wij weten wel beter! :blush:
En dat het dan door een vreemde wordt gezegd is echt onnodig, zelfs mijn familieleden/vrienden zouden zoiets nog niet zeggen, het is gewoon fatsoen wat die persoon mist.

Ja, maar zo kun je vrijwel alle complimenten negatief draaien.
“Wat heb je een leuke broek aan?” “Oh, dus die van gister vond je niks?”
“Wat knap dat je dat meubeltje in elkaar hebt gezet!” “Want dat had je niet van mij verwacht?”

8 likes

Nou dat inderdaad!

@safkina Ik snap wel wat je zegt, maar toch denk ik bij zulke mensen inderdaad: je gaat te ver. De persoon die dit tegen mij zei zie ik eens per 365 dagen. Ik snap echt niet dat iemand zich dan geroepen voelt om zo’n uitspraak te doen.

is ook, maar bij opmerkingen over gewicht weegt het toch wel zwaarder meestal (lol)

3 likes

Probeer om daar niet zo zwaar aan te tillen! Geloof me, er valt een hele last van je schouders :wink:

O ik doe dat zelf ook ZEKER niet hoor haha

Ik denk wel dat als je jaar na jaar onzeker bent gemaakt door anderen, dat je ook alle complimenten omdraait zodat ze toch nog negatief zijn. Omdat je gewoon niet kan geloven dat iemand wél een keer een positieve opmerking maakt. En dat is juist zo zonde, want dan krijg je niks positiefs meer binnen… :pensive:

1 like

Precies, dat is zo zonde. :frowning:

Vroeger op de basisschool deed ik altijd met de jongens mee met voetbal in de pauze. En toen had ik 1x de bal afgepakt van een jongen een klas hoger en 10 minuten later zegt ie ‘wat heb jij dikke benen’. Echt gek dat ik het nog weet maar daardoor heb ik echt heel lang gedacht dat ik dikke benen had, terwijl dat opzich best meeviel

Wat onbeschoft!

Ik vind sowieso dat mensen niks aan iemand op moeten merken wat ze niet binnen 10 seconden kunnen fixen. Dingen zoals dat er iets tussen je tanden zit of dat je gulp openstaat of zo, prima, maar niet dit soort rare en onnodige dingen??? Hou het lekker voor je.

5 likes

Ja, idd. Volgens mij zag ik er blijkbaar jarenlang dus niet uit. Of zoals de buurvrouw van mijn ouders: ‘Je liep altijd zo zwaar’.

???

Ik ben vanmorgen door een patient uitgemaakt voor: dikke domme koe, hersenloos en te dom om na te denken.
Altijd leuk. Vooral omdat zij wel een klacht mag indienen over mij en ik niet over haar.

Ik zat vroeger op ballet. En op een gegeven moment was er een show waar we aan mee gingen doen ik was toen 12 ongeveer. Die balletjuf zei altijd dat ik mijn buik moest inhouden en dat ik anders niet mee mocht doen. Ik heb toen echt een beetje een complex gekregen over dat ik een dikke buik zou hebben. Ook moesten we strakke topjes aan maar je mocht geen bh of zo’n sporttopje eronder want dat stond lelijk. Dat is als puber ook super vervelend. Maar toen keek ik laatst de video terug van deze show en ik keek naar mezelf en dacht echt… Waar had die vrouw het over??? Ik had nauwelijks een buik die ik moest inhouden??? Ugh echt zo stom vind ik het. En dan ook dreigen dat ze een ander kind op mijn plaats zou zetten.

2 likes

Wij kunnen wel omgewenst gedrag ( verbaal en non verbaal) melden. Ik zou dit zeker melden bij je teamleider/meerdere!

En jeetje wat een ombeschofte patient. Is het mogelijk om de zorg zoveel mogelijk over te dragen?

@TheOne Ik heb het gemeld en genoteerd voor wanneer de klacht binnen komt. Na een kwartier schreeuwen en beledigen van haar kant en poging om normaal te doen van mijn kant is ze uiteindelijk weg gegaan. Was ook pas nummer 2 vanmorgen die boos was. Boos kan ik hebben. Maar als ze gaan beledigen kan ik daar echt mee zitten.

1 like

Knap dat je het volgehoude hebt. Kijkend naar mijn werkomgeving was ik bij de 2e belediging weggelopen van de kamer. Ik weet natuurlijk dat dat niet overal gaat.

En indd boos zijn mag en kan maar dat kan op andere manieren besproken worden. Gaat het enigzins met je?

1 like

Ja ik heb gelukkig hele lieve collega’s die me even lieten uitrazen!

1 like

Paar weken geleden waren de broer en schoonzus van mijn vriends oma op bezoek bij oma. Toen ging het natuurlijk over het feit dat wij nog geen kinderen hebben blabla en ik zo: katten zijn onze kinderen.
Toen vertelde oma aan hen dat onze kat kort daarvoor overreden was en dat wij heel hard hebben moeten huilen en nog steeds verdrietig zijn.
Reactie van haar broer en vrouw: lachen en ze zeiden ook nog: ach het is maar een kat.
Kutmensen

3 likes